La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

martedì 14 aprile 2020

Româncă din Italia, răpusă de coronavirus: “Visa să se întoarcă la pensie în România”

Româncă din Italia, răpusă de coronavirus: “Visa să se întoarcă la pensie în România”

13 Aprilie 2020

O româncă de 56 de ani a murit într-un spital din Italia, răpusă de coronavirus. Angela Rus lucra într-un un azil de bătrâni și locuia împreună cu soțul, un cetățean italian, la Parma. Femeia avea doi copii care trăiesc în România. Potrivit familiei, Angela nu suferea de vreo boala și era nefumătoare.

Femeia ar fi luat virusul de la soțul ei “Mama a fost în România în februarie, de când s-a întors în Italia nu a mai fost la muncă. Soțul mamei mele, bucătar în același azil, a lucrat până a avut primele simptome. Am înțeles că ar fi fost un caz la azil, ar fi luat virusul de acolo”, a declarat pentru Agenda Diasporei, Corina, fiica victimei.

Pe 14 martie Angela Rus și soțul ei au început să se simtă rău și în doar câteva zile situația lor s-a agravat, ambii au fost internați la Spitalul Maggiore din Parma “După ce le-au făcut controalele, mamei i s-a spus că 25-30% din plămâni au fost afectați, în timp ce soțului ei îi fusese afectată 50% din capacitatea plămânilor. Amândoi respirau cu ajutorul aparatelor speciale”.

Duminică, 22 martie, românca a fost tranferată la o unitate medicală din Fidenza. “Mi-a zis (n.r mama) că au transferat-o pentru că se simțea mai bine și că starea ei se ameliorase”.

A doua zi, însă, femeia și-a sunat fiica, disperată, că medicii nu îi acordă îngrijiri şi că au lăsat-o fără medicație. “Mi-a zis exact așa, în italiană: Questi mi lasciano morire. Non mi danno piu niente (n.r. Ăștia mă lasă să mor, nu imi dau nimic). Și atunci am sunat la spital. În doar câteva ore, doctorul i-a pus perfuzii”

Și de atunci starea româncei s-a tot agravat. A fost intubată și apoi supusă ozonoterapiei, iar pe 1 aprilie Angela s-a stins. “M-a sunat un doctor cu câteva ore înainte să-mi spună că plâmânii mamei mele nu mai fac față și să ne așteptăm la cei mai rău. Apoi nu am mai știut nimic până seara. La 22.04 am sunat eu la spital și mi-au spus că a murit în urmă cu patru minute”.

Acum, familia femeii decedate vrea să afle ce s-a întâmplat. “Din punctul meu de vedere este important să refac filmul evenimentelor. De îndată ce voi putea, o să vin în Italia, să aflu ce s-a întâmplat. Chiar dacă nu mi-o mai aduce nimeni înapoi, vreau să știu pentru liniștea mea de ce a fost transferată, de ce o zi nu a primit medicație. M-a durut foarte mult nepăsarea medicilor. Nu m-au informat, nu m-au contactat niciodată, nu știam ce se întâmplă, sunam eu să văd cum se simte mama mea, ei mă sunau doar dacă aveau nevoie de vreo aprobare”.

Angela Rus a fost îngropată la Parma, fără preot și fără ca vreun membru al familiei să participe. „Vreau să o aduc într-o zi acasă. Ea asta își dorea, visa să se întoarcă la pensie în România”.

Angela Rus venise în Italia în urmă cu 17 ani în speranța unei vieți mai bune. După ce a absolvit cursurile de Operator Socio-Sanitar, a lucrat la Spitalul din Lugo, Ravenna și apoi la Azilul de bătrâni „Villa Benedetta”, din Parma. Au fost 17 ani dedicați să îngrijească pe alții. “Era o femeie foarte bună, a ajutat foarte multă lume”, a conchis Corina.

Sursa: Agenda Diasporei

Nessun commento:

Posta un commento