Reînnoirea cărții de identitate pentru cetățeni români adulți, prin procură specială.
Cetăţenii români care se află în Italia, nu deţin carte de identitate românească valabilă (din cauza expirării/ furtului/ deteriorării/ schimbării numelui sau a domiciliului) şi nu se pot deplasa în România pot efectua la Secţia Consulară o procură specială pentru obţinerea unei noi cărţi de identitate.
Persoană mandatară din România se va prezenta la secţia de poliţie în raza căreia aveţi domiciliul, în numele dumneavoastră, pentru a vă obţine un nou document de identitate.
Serviciul este scutit de la plata taxelor consulare.
Documentele necesare:
1.document de identitate românesc valabil (paşaport, titlu de călătorie sau carte/buletin de identitate) ;
2. nr.4 fotografii color identice şi de dată recentă mărimea 3 x 4 cm având la bază o bandă albă de 7 mm;
3. să cunoaşteţi datele de identificare ale persoanei pe care o împuterniciţi: serie şi numărul cărţii de identitate, data eliberării şi autoritatea emitentă, adresă, Cod Numeric Personal, data şi locul naşterii.
Procura va fi semnată de solicitant la sediul oficiului consular, în prezenţa consulului.
Aceasta va fi trimisă persoanei imputernicite din ţară împreună cu următoarele documente:
1. Actul de identitate original
2. Certificatul de naștere, original și copie
3. Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie (declarația de luare in spațiu din partea proprietarului imobilului unde veți avea stabilit domiciliul).
Atenţie: Dacă persoana se află în Italia, aceasta trebuie sa se adreseze Consulatului pentru a se programa si obţine pentru dvs declaraţia de luare în spaţiu.
Dacă persoana se află în România, aceasta va trebui să semneze formularul în faţa agentului care preia actele.
dacă este cazul, original și copie:
4. Certificatul de căsătorie
5. Hotărârea de divorț, definitivă și irevocabilă / Certificat de divorț însoțit de acordul parental privind stabilirea domiciliului minorului
6. Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor
7.Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original și copie
Mandatarul va achita contravaloarea cărții de identitate de 7 Ron la ghișeul Secției de Poliție.
Nota: Domiciliul este unul singur și anume cel trecut în buletinul romanesc.
Spre deosebire de termenul italian, domicilio înseamnă, de fapt, reședinţa, adică acolo unde vă stabiliţi temporar, provizoriu.
Doar atunci când renunțati la buletinul românesc în schimbul pasaportului cu domiciliul in strainătate, veți avea domiciliul la adresa din buletinul italian!
Persoană mandatară din România se va prezenta la secţia de poliţie în raza căreia aveţi domiciliul, în numele dumneavoastră, pentru a vă obţine un nou document de identitate.
Serviciul este scutit de la plata taxelor consulare.
Documentele necesare:
1.document de identitate românesc valabil (paşaport, titlu de călătorie sau carte/buletin de identitate) ;
2. nr.4 fotografii color identice şi de dată recentă mărimea 3 x 4 cm având la bază o bandă albă de 7 mm;
3. să cunoaşteţi datele de identificare ale persoanei pe care o împuterniciţi: serie şi numărul cărţii de identitate, data eliberării şi autoritatea emitentă, adresă, Cod Numeric Personal, data şi locul naşterii.
Procura va fi semnată de solicitant la sediul oficiului consular, în prezenţa consulului.
Aceasta va fi trimisă persoanei imputernicite din ţară împreună cu următoarele documente:
1. Actul de identitate original
2. Certificatul de naștere, original și copie
3. Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie (declarația de luare in spațiu din partea proprietarului imobilului unde veți avea stabilit domiciliul).
Atenţie: Dacă persoana se află în Italia, aceasta trebuie sa se adreseze Consulatului pentru a se programa si obţine pentru dvs declaraţia de luare în spaţiu.
Dacă persoana se află în România, aceasta va trebui să semneze formularul în faţa agentului care preia actele.
dacă este cazul, original și copie:
4. Certificatul de căsătorie
5. Hotărârea de divorț, definitivă și irevocabilă / Certificat de divorț însoțit de acordul parental privind stabilirea domiciliului minorului
6. Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor
7.Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original și copie
Mandatarul va achita contravaloarea cărții de identitate de 7 Ron la ghișeul Secției de Poliție.
Nota: Domiciliul este unul singur și anume cel trecut în buletinul romanesc.
Spre deosebire de termenul italian, domicilio înseamnă, de fapt, reședinţa, adică acolo unde vă stabiliţi temporar, provizoriu.
Doar atunci când renunțati la buletinul românesc în schimbul pasaportului cu domiciliul in strainătate, veți avea domiciliul la adresa din buletinul italian!
Programarea pentru serviciile consulare este obligatorie la adresa www.econsulat.ro (Ghișeul Consular Online). Pentru alte informatii, accesati Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate pe website www.informatiiconsulare.ro .
E-mail: contact@informatiiconsulare.ro
Informații consulare pentru cetățeni români si la telefon call-center +39 0240098207; +39 02.40074018.
Nessun commento:
Posta un commento