La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

martedì 31 luglio 2012

Poveste de viata:Cheile omeniei

Am auzit in ultimii ani multe povesti triste si multe povesti cu happy end cu romani despre romani,sau despre romani printre straini.Povesti despre romani veniti in Italia ca pe pamantul fagaduintei visului american.Multi au reusit,multi au ramas,unii au dat gres ,altii s-au intors in tara.Nici unul nu a ramas fara o experienta personala impresionanta.

Astazi insa as vrea sa va vorbesc putin despre o experienta personala care m-a facut sa inteleg ca ,inainte de toate ,indiferent de nationalitate si orgolii trebuie sa fim oameni.

In urma cu doi ani   am urmat niste cursuri de soccoritore pronto soccorso si cursuri avansate de transport bolnavi,,PBLSD, in Italia  ,la Crucea  Rosie Italiana,inscriindu-ma  intr-o formatiune a Crucii Rosii Italiane ca Vds.Pentru a urma ultima si cea mai importanta parte   a cursurilor ,cea de PBLSD  a  trebuit sa renunt temporar la serviciul care il avean in acel moment ,la o firma de asistenta pentru persoane bolnave,nu puteam face altfel fata orarului de practica si teorie impus de curs si in plus localitatea in care trebuia sa urmez cursul era la foarte mare distanta .Drept pentru care am cautat sa inchiriez o locuinta sau o camera la cineva  in localitatea in care se tineau cursurile.Aveam acte,eram rezidenta,aveam permis de munca ,aveam si niste bani pusi de-o parte asa ca am apelat la cunostiinte.Aveam o cunostiinta italianca ,am contactat-o si am rugat-o sa ma ajute sa imi gasesc sa imi inchiriez ceva rezonabil .Surpriza a venit cand mi-a propus sa stau in casa mamei sale ,care nu mai locuia acolo de ceva vreme,fiind nevoita din motive de sanatate sa stea  internata  intr-o casa de riposo .Avea o casa mare ,de fapt un apartament imens intr-un pallazzo .I-am spus ca este un gest extraordinar dar eu nu imi permit costurile de intretinere ale unei astfel de locuinte.M-a socat raspunsul ei:"Io non ti ho detto di pagarmi ,mi fai un favore di stare là per quanto ti serve!".

Cursul a durat mai bine de 6 luni ,ne-am vazut o singura data din momentul in care mi-a dat cheile locuintei sale si asta ca sa  bem o cafea impreuna ,sa mai povestim de una de alta,intre doua shopping-uri.Ne mai auzeam la telefon din cand in cand.Am plecat de acolo si cheile au ramas in continuare la mine la sugestia ei ,spunandu-mi ca ori de cate ori doresc  sa vin acolo sunt bine venita!

V-am spus aceasta poveste de viata si generozitate traita printre straini pentru ca este un exemplu de calitate umana care o gasesti printre straini in tara straina,la o persoana de alta nationalitate,cultura,mentalitate si limba,si toate acestea le gasesti destul de rar printre conationali ,si chiar in tara ta de origine.Sunt in Romania de ceva vreme,m-am intors pentru a-mi definitiva niste studii si intre timp mi-am cautat in tara sa inchiriez ceva .Intamplarea a facut ca tocmai in acel moment o cunostiinta sa aiba disponibila o garsoniera de inchiriat.Am comvenit pretul ,totul a fost relativ ok pana in momentul in care la un moment dat am decalat ,din motive financiare ,data fixata pentru a ii plati chiria.Din acel moment a inceput stressul ,cum mie nu imi place sa ma imprumut am rugat cunostiinta sa ma inteleaga si sa mai astepte cateva zile si ii voi plati chiar in avans in compensatie.N u a fost de inteles,chiar mi-a sugerat ca mai bine ar fi sa imi caut in alta parte sa inchiriez  ca nu sunt o buna chiriasa daca nu platesc la timp.

M-a indurerat lipsa de intelegere,de umanitate a acestei cunostiinte,roman ca si mine si m-am gandit cu mare respect si consideratie la Italianca care m-a ospitat in casa ei fara sa imi pretinda macar sa platesc utilitatile,dimpotriva am oricand in tara ei usa deschisa.
De Cristina Mihailescu

4 commenti:

Anonimo ha detto...

Minunat articol ....si respect mult ca se intimpla aceste "miracole" ale omeniei , inexistente inca in Romania!Trebuie sa mai asteptam poate vreo 50 de ani de civilizatie in Romania ,sau poate si mai mult!

Cristina Mihailescu ha detto...

Multumesc pentru aprecierea articolului scris de mine.Nu sunt chiar miracole acest gen de generozitati,le intalnim de multe ori printre straini...dar da,par miracole atunci cand le gasim printre cunostiinte,la conationali ...ma abtin sa cred ca romanilor le trebuiesc atatea generatii ca sa se lumineze la suflet si la minte,trecerea celor 50 ani pt a se civiliza nu vor duce la progres ,dimpotriva ...

Anonimo ha detto...

Pentru Cristina si Anonimo:

Dragele mele, fara cea mai mica urma de rautate imi permit sa spun ca generozitatea nu tine de civilizatie, tine de caracter, de educatie si in societatea de azi de bunastare!Haideti sa nu exageram si sa nu trecem in sfera miracolului faptul ca o persoana omenoasa a dat o mana de ajutor si sa catalogam Romania o tara necivilizata pentru ca stim bine ca nu e asa!
Cristina (probabil si Anonimo) stie bine bunastarea poprului italian si cine este determinat sa iti dea o mana de ajutor.Romanul ca si italianul, daca isi permite ajuta, daca nu...
Respect pentru frumoasa ta experienta, dar sa nu exageram...

Anonimo ha detto...

Draga Anonima,mi-ar fi placut sa iti publici si numele...in alta ordine de idei ,eu stiu ce vorbesc,italienii, si saraci si bogati " au in sange" asumarea raspunderii faptelor si deci, pt ei a fi uman are un plus valoare ,fare parte din bagajul lor educational si cultural...din pacate nu prea poti spune asta despre prea multi romani,care au "in sange" hotia,nu neaparat in sensul strict al cuvantului cat mai degraba in intelesul de "smecherie",a fi smecher semnifica pt roman ca " e tare",nu prea il impresioneaza actele de umanitate sa le faca si nici ale altora...vestita "ospitalitate" romaneasca este doar un eufemism ,in spatele caruia se ascunde interesul direct sau indirect ...cam asta este realitatea din pacate,fie ca iti place sau nu...si crede-ma ca mi-as fi dorit din suflet sa fie altfel ,sa fie romanul om inainte de toate si nu un interesat indiferent de ce domeniu vorbesti...toate cele bune,ganduri bune si intelepciune iti doresc tie si tuturor romanilor!..si mai ales bunatate,umanitate!...

Posta un commento