La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

lunedì 13 luglio 2020

Povestea lui Adrian Chifu, care, timp de 10 ani, a fost consilier local în Italia

Povestea românului care, timp de 10 ani, a fost consilier local în Italia: „Nu e ușor să pătrunzi în viața politică din România, iar românii din Diaspora sunt folosiți doar în campanie electorală”

Povestea lui Adrian Chifu în Italia începe în anul 1996. Dorința de a evada din țara în care încă se resimțeau rezidurile comuniste l-a adus pe meleagurile italiene. Nu s-a mulțumit cu atât, așa că s-a implicat în politică. Timp de 10 ani a fost consilier în Verbania, Italia, și asta, datorită românilor. A demarat o serie de proiecte, schimburi de experiențe între elevii din Verbania și Piatra Neamț, orașul său natal, dar și multe alte proiecte prin care a  încercat să păstreze identitatea românească: „ Rolul de consilier local este unul important în politică pentru că ești puntea de legătură între comunitate, cetățeni și autoritățile locale”, spune Adrian Chifu.

Adrian își amintește și acum  ziua plecării din România. Era o zi din toamna anului 1996.

„Cu mare durere în suflet îmi aduc aminte ziua când am părăsit România. Mi-a fost greu să mă despart de familie și de colegii de facultate. Era o perioadă grea pentru România,nu putea să-mi ofere un viitor mai bun. A trebuit să abandonez studiile universitare, să las totul in urmă și să plec. În același timp eram și optimist, voiam să-mi iau viața in propriile mâini și să o duc pe culmi înalte. Vroiam să evadez in același timp. Simțeam că totul va fi bine. În cele din urmă am ajuns la Roma . Perioada de tranziție a fost destul de dificilă. Trebuia să mă acomodez cu noul stil de viață, cu o limbă străină. Apoi a urmat o perioadă mai bună din toate punctele de vedere. Am învățat să mă descurc singur departe de familie. Am urcat treaptă cu treaptă scara înaltă a societății. Acumulezi noi experiențe, te formezi ca om,apoi îți iei zborul spre lumea mult dorită”, povestește Adrian Chifu pentru Gândul.ro.

Drumul spre politică

Pe Adrian Chifu, politica l-a atras încă din România. Însă, în anul 2005 a hotărât să pășească în acest domeniu. Timp de 3 ani a condus organizația județeană a Partidului  Inițiativa Națională (PIN).

„Voiam să ajut țara, regiunea unde m-am născut. „Gândul” meu a fost să mă implic acasă în viața publică. Nicidecum în altă țară. Apoi România a întrat în Comunitatea Europeană (2007) moment în care s-au deschis alte porți. Românii obțineau multe drepturi europene, inclusiv dreptul de a vota și a candida pe plan local”, povestește Adrian Chifu. Citeşte mai departe în Gândul. 

Nessun commento:

Posta un commento