La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

martedì 16 febbraio 2021

Bătrână, lăsată în ger în fața unui spital din Gorj. Un taximetrist a ajutat-o fără a aștepta nimic în schimb

O lecție de omenie cum rar mai vedem vine din Gorj. O bătrână de aproape 90 de ani dusă la spital cu salvarea, dar care n-a fost internată, a fost lăsată până la urmă afară, în ger. Confuză și înghețată de frig, femeia a stat pe o bancă în fața spitalului, apoi pe stradă, fără să poată anunța rudele. A ajutat-o, în final, un străin. Un taximetrist a văzut-o și a dus-o acasă fără să ceară vreun leu în schimb. După incident, spitalul a început o anchetă.

 

Cosmin Chiană, tânărul care a găsit bătrână: Cu o plasă în mână, stătea aici lângă semn. Am văzut-o, am oprit mașina aici, am stat de vorbă cu dânsa și, mai departe, am plecat s-o duc acasă.

 

Cosmin era în ziua sa liberă, dar asta nu a contat când a văzut bătrâna așteptând în frig, la doi pași de Spitalul Județean de Urgență din Târgu Jiu. A mers și a întrebat-o pe cine așteaptă, dar a aflat că femeia nu aștepta pe nimeni și nici nu știa încotro îi este casa.

 

Cosmin Chiană: Era chiar îmbrăcată foarte subțire. Din câte am văzut eu, o cămașă de noapte de spital și un flanel lucrat. Erau minus 3 grade, că m-am uitat în bord, și bătea vântul cum bate acum. Au fost bucuroși că le-am adus-o. S-au dus în casă să ia banii, să-mi plătească. Le-am spus că nu îmi trebuie niciun ban. Nu am adus-o pentru bani.

 

Pentru tanti Speranța, în vârstă de 88 de ani, Cosmin a fost speranța. Femeia a ajuns la spital cu salvarea. A alunecat în curte și și-a luxat mâna. Pentru că nu a suferit o fractură, medicii au decis să nu o interneze și i-au spus că poate pleca acasă. Debusolată, femeia a ieșit din spital, dar n-a știut încotro s-o apuce așa că s-a așezat pe o bancă în fața spitalului.

 

Speranța Ștefănuță: Am stat acolo cât am stat și m-a găsit acolo și m-a luat

Reporter: Taximetristul

Speranța Ștefănuță: Ștefănuță: Da

Reporter: Dar îl cunoașteți pe băiatul ăsta, l-ați mai văzut

Speranța Ștefănuță: Nu-l știam. El m-a întrebat.

Reporter: Ce v-a întrebat?

Speranța Ștefănuță: Unde mă duc. Și i-am spus.

Reporter: Și ce a zis băiatul?

Speranța Ștefănuță: A zis "mergi cu mine, că nu îți iau nimic".

Reporter: N-aveați cu ce să veniți din Târgu Jiu până aici?

Speranța Ștefănuță: N-aveam, n-aveam cu ce și nici nu știam.

 

Rudele bătrânei nici nu știau că nu a fost internată și că tremură de frig în ger. Deşi au lăsat un număr de telefon, nu au fost anunțați că femeia a fost trimisă acasă în aceeași zi.

 

Constantin Ștefănuță, fiul femeii: Ea e bătrână, domnișoară. Nu mai ține minte, nu mai știe. Murea de frig acolo. Îngheța de frig. Cum să-i dai drumul la o bătrână așa.

 

Vecin: Așa ceva n-am văzut. Să lași omul la poartă pe gerul ăsta, cu minus. Doamne.

 

Liviu Cotojman, primar Roșia de Amaradia: E inadmisibil ca o bătrână de aproape 90 de ani să fie alungată din spital în stradă tocmai într-o zi geroasă.

 

Spitalul din Târgu Jiu a anunțat că incidentul este unul regretabil și că a deschis o anchetă.

Sursa: Observator News, Jurnalul Olteniei, Gds.ro

Sursa foto: Adevarul, Gds.ro

Nessun commento:

Posta un commento