La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

mercoledì 10 giugno 2020

Românca dintr-un oraş italian care şi-a câştigat respectul întregii comunităţi, după ce a muncit fără bani într-un spital cu sute de bolnavi de Covid-19

Liliana Ştefănescu a lucrat voluntar ca asistent medical într-un spital cu sute de bolnavi de COVID-19

Românca Liliana Ştefănescu a devenit o mică vedetă în oraşelul italian Manfredonia, aflat la malul Mării Adriatice, în provincia Foggia, după ce a muncit în mod voluntar ca asistent medical într-un spital cu bolnavi de COVID-19. Femeia a lucrat chiar şi 12 ore pe zi, fără să fie plătită şi chiar a refuzat să fie angajată în cadrul unităţii medicale.

Ziarele din oraşul italian au relatat povestea româncei, care a devenit foarte respectată în comunitatea în care trăieşte.    

Liliana Ştefănescu, originară din judeţul Gorj, a plecat în urmă cu 16 ani în Italia, după mai multe dezamăgiri pe care le-a avut în România cu privire la activitatea profesională. A lucrat fără încetare, fără să aibă măcar o zi pe liberă pe săptămână. A avut mereu chiar două sau trei locuri de muncă. Acum, aceasta deţine de firmă de curăţenie prin care îşi desfăşoară activitatea, dar lucrează în week-end şi ca ospătar la diverse evenimente. 

Liliana povesteşte că i s-a propus să obţină cetăţenia italiană, dar a refuzat: „Am lucrat la spălat de farfurii, măcelar. De când am venit în Italia, eu am lucrat tot timpul în două trei locuri de muncă. Şi acum lucrez la fel. Am fost respectată foarte mult. Terminam într-o parte şi plecam în alta. Şi acum, chiar dacă am firma mea de curăţenie, mai lucrez şi pentru fostul meu patron. Eu nu m-am certat cu italienii pentru mine, ci pentru că vorbeau urât de români. Italienii spun că eu nu sunt româncă. Eu sunt româncă şi aşa o să fiu până mor. Eu nu am vrut să primesc cetăţenia italiană. Mi s-a propus în urmă cu cinci ani. Româncă sunt şi româncă o să mor. Citeste mai departe in Adevărul

Nessun commento:

Posta un commento