La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

domenica 22 aprile 2012

Maşina unui român, incendiată în Italia

Un român din Italia face un apel disperat către autorităţi după ce a găsit maşina făcută scrum în parcare.
"Vreau sa stiu unde se poate gasi dreaptate romanilor care traiesc in Sardinia, Italia..Muncim cinstit cu sapa prin soare, ploaie, frig, tineri studenti pentru a castiga o painepe care in tara nu o putem avea si vreau sa va arat cum ne trateaza strainii fara sa deranjam pe nimeni doar pt faptul că esti roman..Eu sunt o victima a rasismului pe care nu putem sa-l oprim..aseara mi-au ars tot ce am agonisit eu doar cu 2 maini timp de 4 ani si ma doare că am plecat din tara cu lacrimi amare, că am terminat o facultate si degeaba..Am venit aici sa imi fac un viitor crezand că pot reusi dar m-am inselat..Am muncit 4 ani sa imi cumpar o masina si mi-au ars-o..durerea care doare si mai tare e că nu sunt singurul, ci al 5-lea roman in 2 ani din orasul unde muncesc la care ne-au incediat masinile..Ne-au promis căo sa ne incedieze masinile pana vom pleca..Va intreb unde este dreptatea? Va rog din suflet faceti publc aceasta informatie ..va rog din suflet..", ne-a scris un cititor, care ne-a trimis şi iamgini cu maşina incendiată.
de Ciprian Petre Marius
21 apr 2012

Sursa: Realitatea Net

--------------------------------------------------------

Orosei, attentato incendiario contro un giardiniere romeno

Nel mirino degli attentatori l’Alfa 147 di uno straniero che vive in Baronia. Secondo l’uomo, l’atto intimidatorio è legato al suo lavoro. A Cagliari incendiate altre due auto

NUORO. Un incendio, quasi sicuramente di origine dolosa, ha distrutto un’Alfa 147 ad Orosei. Verso le 5,30 i Vigili del fuoco di Siniscola hanno ricevuto la chiamata di soccorso, ma prima di arrivare il mezzo era stato già divorato dalle fiamme. Al loro arrivo nella zona alta del paese i pompieri hanno trovato il proprietario, un romeno che abita poco distante, che raccontava ai carabinieri di essere stato il bersaglio di un atto incendiario legato a ritorsioni per via del lavoro. L’uomo vive ad Orosei con la famiglia e fa il giardiniere.

A Cagliari, invece, distrutte dalle fiamme due auto nel quartiere di Sant’Elia. I Vigili del fuoco sono dovuti intervenire, verso le 3, in via Schiavazzi, dove ignoti poco prima avevano appiccato le fiamme ad un’auto. L’incendio poi si è esteso anche ad un’altra auto parcheggiata vicino.
21 aprile 2012

Fonte: La Nuova Sardegna

Nessun commento:

Posta un commento