La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

martedì 6 marzo 2012

Avocatul şi Dreptul la apărare – Ştiaţi că ...

Dreptul la apărare este inviolabil, garantat costitutional.
In conditiile in care o persoana se găseste în condiții economice deosebite are posibilitatea de a cere ca plata apărătorului, cheltuielilor de judecată si a eventualii consultanți sau investigatori sa fie achitata de catre stat.

Numirea avocatului poate fi efectuată de cel interesat sau de catre o rudă apropiată, prin declarație scrisa si semnata depusa la Autoritatea Judiciară din cauză sau consemnată acesteia de către apărător sau transmisă cu scrisoare recomandată.

Pentru a fi admiși la apararea gratuită, adica asa-numitul „gratuito patrocinio”, este necesar să aveți un venit mai mic de € 10.628,16. Pentru calcul, trebuie să se însumeze propriul venit cu acela al celorlalte persoane cu care se conviețuiește. Cererea va trebui sa contina in mod strict semnatura persoanei interesate, autentificata de catre avocatul ales si depozitata la inceputul procesului penal (la prima „udienza”).

În lipsa unei numiri de încredere, rămâne valabilă aceea a apărătorului din oficiu făcută de Autoritatea Judiciară, aparatorul din oficiu nu este in mod obligatoriu si „aparator gratuit”. Lista „aparatorilor gratuiti” se găsește la Consiliul Ordinului Avocaților.

In 10 zile de la prezentarea cererii de admitere la asistenţa gratuită judecătorul competent verifică admisibilitatea cererii şi decide, acceptând-o sau respingând-o, comunicând acest lucru avocatului care a depus cererea sau direct persoanei interesate.

Persoanele admise la „gratuito patrocinio”, adica asistenţa gratuită, pot fi supuse controlului Garzii Financiare. Declaratiile false sau omisiunile şi lipsa comunicării eventualelor creşteri ale venitului sunt pedepsite cu inchisoarea si amenda, in afara de restituirea tuturor sumelor platite de stat.
(art. 24 Constitutia Italiana, art. 130, 131 si 132 D.P.R. 30 maggio 2002 n.115).

Dr.ssa Cristina Giorgiana Tutu
Avvocato praticante
cristina.tutu@romeninitalia.com

53 commenti:

MARIANA ha detto...

BUNA ZIUA DOAMNA AVOCAT,
AM CUMPARAT O MASINA ACASA IN ROMANIA ANUL TRECUT PE 07 IUNIE SI CAND AM VENIT IN ITALIA IMPREUNA CU PARTENERUL MEU- EL ESTE ITALIAN- NE-AM DUS SA NE INTERESAM DACA PUTEM SA ASTEPTAM PENTRU A O INSCRIE AICI IN ITALIA. MASINA ESTE PE NUMELE MEU IAR EU AM REZIDENTA DE PESTE 7 ANI AICI.NI S-A SPUS CA INTRU-UN AN DE LA CUMPARAREA MASINI TREBUIE SA O INSCRIU IN ITALIA PENTRU CA LEGEA ITALIANA(ART. 132 DEL CODICE DELLA STRADA SI CIRCOLARE N 300/A/1/27794/11/56 DEL 24 OTTOBRE 2007) NU IMI PERMITE SA CIRCUL MAI MULT CU EA PE TERITORIUL ITALIAN. SAMBATA 06 APRILIE ERA PARTENERUL MEU CU MASINA PARCATA CHIAR IN LOCALITATEA UNDE LOCUIM SI POLITISTII IAU DAT AMENDA SPUNANDU-I CA MASINA NU POATE CIRCULA PE TERITORIU FARA NUMERE ITALIENESTI. IAU CERUT SA PLATEASCA CASH CA DACA NU CONFISCA MASINA ( EL A PLATIT NUMERAR 84 DE EURO). POT SA FAC RECURS IN ACEST CAZ?
VA MULTUMESC SI VA DORESC O ZI BUNA

Cristina Tutu ha detto...

Daca a platit numerar si nu a primit nicio o chitanta, nu poate face recurs. Amenda nu putea primi. Uneori politistii testeaza cunostintele soferilor in materie de drepturi prevazute de codul rutier.

MARIANA ha detto...

CHITANTA A PRIMIT PENTRU AMENDA PE CARE A PLATITO DE 84 EURO, DIN CATE AM AFLAT DE LA ALTII ESTE FAPTUL CA DACA AI PLATIT AMENDA VINE CA SI CAND TI-AI RECUNOASTE VINA SI NU SE MAI POATE FACE RECURS,VA MULTUMESC

MARIANA ha detto...

BUNA ZIUA DOAMNA AVOCAT, TOT MARIANA VA SCRIE SI VA ROAGA FRUMOS SA O LAMURITI DACA MERITA SA FAC RECURS LA AMENDA DE CARE VI-AM SCRIS PE 10 APRILIE ACEST AN. IN ACELASI TIMP V-AS RUGA SA-MI SPUNETI DACA ACEST RECURS VINE FACUT LA JUDECATORUL DE PACE SAU LA O ALTA INSTITUTIE.VA MULTUMESC MULT PENTRU AJUTOR SI VA DORESC O ZI BUNA,
CU RESPECT, MARIANA

Anonimo ha detto...

E’ uno degli ultimi principi fissati, in materia di circolazione stradale, dalla Suprema Corte di Cassazione con la sentenza 6 agosto 2010, n. 18457.

Se l’automobilista, infatti, ha pagato entro il termine fissato di 60 giorni dalla notifica, non può certamente avanzare alcuna doglianza circa la legittimità della multa; però, non gli è precluso il fatto di potersi rivolgere al giudice per contestare l’eventuale illegittimità della sanzione accessoria, che, nella fattispecie in esame, consisteva nella sospensione della patente.

Deci daca efectuati recurs doar pentru restituirea sumei, nu se poate!
Daca recursul este util pentru alte chestiuni (de exemplu,recuperarea permisului de conducere sau scoaterea de sub sechestru etc) - se face recurs! prin avocat cu plata taxelor si a onorariilor.

Dna Mariana, deci, NU faceti recurs.

liliana ha detto...

Buna seara, doamna avocat,eu lucrez ca badante de 8 ani siam o problema cu un avocat, in urma cu aproape 5 ani am avut un accident rutier in care eu insoteam la mia doamna la spital cu masina de la misericordia cind am fost tamponati de o alta masina, si numai eu am subit trauma colpo di frusta che in realita sunt ramasa cu ernie cervicale c4-c5, cei de la asigurari mi-au dat 1 punct pentru trauma, eu am facut causa la un avocat, si acesta dupa 1,5ani nu mi-a rezolvat nimic,am retras toate documentele si le-am dus la un alt avocat, aceasta nici nu a trimis toate documentele medicale la medicul legist din partea tribunalului, mentionez ca acesta mi-a dat doar un punct pt.trauma, eu atunci am facut fotocopii dupa referti madicali, in care eu am bratu sting amortit si ernie la stomac in urma unei durerei ingrozitoare in bratul sting ce m-a luat la aproximativ 5 luni dupa accident am toate aceste rezultate si nici nu s-a deranjat medicul legist MASSIMO RAMADORI perugia sa-mi raspunda, dupa doua luni am chiamat birou si secretara mi-a raspuns ca ar fi vrut sa-mi raspunda dar nu stia cand mi-a spus ca mi va raspunde peste 3-4 zile dar nu mi-a scris si nici telefonat in schimb m-a chemat avocata si mi-a dat un assegno cu 2600e din care eu cheltuieli medicale 1400,1200 pt. un punct si cheltuielile pt. avocat,pt.medicul legist si avocat eu am dat 900e si acestia nu mi-a dat pt.ca asa cum mi-a spus avocata , dansa nu a fost platita de catre asigurari si acesti bani nu mi-a dat, as vrea sa stiu daca e posibil ca cazul sa se incheie si dansa sa nu fie platita, si eu daca pot sa fac recurs precum ca documentele medicale nu le-a pus in calcul si nu am fost resarcita corect cum s-ar spune "mala giustizia" si in cat timp de la primirea assegnului.

Unknown ha detto...

buna ziua
in caz de casatorie cu un cetatean italian care doreste separare de bunuri in momentul casatoriei eu ce drepturi am dupa casatorie?de ex in caz de deces sau divort?

Anonimo ha detto...

Buna ziua,
Sotul meu are 62 de ani si o vechime pe cartea de munca in Romania de 16ani ear in italia 10 ani lucrati in regula
Acum are probleme de sanatate si cu greu puate sa mai lucreze
ce sanse are pentru a se pensiona?
Va multumesc!

Anonimo ha detto...

buna ziua eu am p.i.si am facut un apartament la un italian neam impacat la 5000 de euro iam terminat lucrarea in decembrie 2012 mia dat 3000 de euro si acum zice ca nu mai are bani si nu stie cand imi va da restul ce sanse am sami recuperez banii si cui trebue sa ma adresez sal chem in instanta va multumesc mult

elena ha detto...

Buna ziua! Ma numesc Mirela am o fetita de 8 ani diagnosticata de diabet Melito tip 1.va rog mult sa ma ajutati doresc sa iau fetita in custodia mea. Nu am fost casatorita cu tatal fetitei. El nu contribuie la cresterea ei. Doar am ramas im relatii bune in sensul cand am nevoie de o firma, act, procura...tatal locuieste in spania este Roman. Este deacord sa iau custodia fetei dar nu vrea sa se deplaseze. Mi-a zis ca se poate face si farà el. Intrebarea mea mai este dupa ce optin custodia fetitei trebuie sa merg la I.N.P.S unde de anul acesta va primi o frequenza scolastica. Trebuie sa schimb numele in tot ce priveste de fetita? Va multumesc!

elena ha detto...

Buna ziua! Ma numesc Mirela am o fetita de 8 ani diagnosticata de diabet Melito tip 1.va rog mult sa ma ajutati doresc sa iau fetita in custodia mea. Nu am fost casatorita cu tatal fetitei. El nu contribuie la cresterea ei. Doar am ramas im relatii bune in sensul cand am nevoie de o firma, act, procura...tatal locuieste in spania este Roman. Este deacord sa iau custodia fetei dar nu vrea sa se deplaseze. Mi-a zis ca se poate face si farà el. Intrebarea mea mai este dupa ce optin custodia fetitei trebuie sa merg la I.N.P.S unde de anul acesta va primi o frequenza scolastica. Trebuie sa schimb numele in tot ce priveste de fetita? Va multumesc!

Unknown ha detto...

Sarumana dna avv , ma numesc Alexandru Vasile . am 23 ani si lucruez ca badant in localitate Palestria , aproape de Roma , 30 km , am o problema foarte mare a locul de munca ! Munces de 6luni la astept om , se cheama Zangrilli Robert , care el ma anjazat sa fac badant pentru tatal sau , Zangrilli Carlo ,care are 90 ani , problema este ca in toate aceste 6luni de munca , nu am avut o zi LIBERA si am lucrat 24h-24h in casa acestui batran , plus fiul lui ma mintit cami face contract d munca si nu mi la mai facut ! ma plaeste 600 euro pe luna , din care eram normal 700 euro pe luna , numai ca el imi oprea 100euro , pentru cica a plati contributiile mele la INPS , am o rugaminte foarte mare , pentru ca nu stiu la cine sa ma apelez , ca sa ma ajute cu aceasta situatie ! plus astep om , Zangrilli Robert , este un om foarte periculos , care ma si amenintat d cateva ori , daca nu fac si alte tipuri de joburi prin casa , o sami pierd locul de munca , deci eu in toate aceste 6luni d munca pana acuma , nu am facut doar pe badant , plus am facut si altee trebuie prin casa lui si prin curtea lui ! eu as vrea sa plec acuma din casa asta pentru ca sunt foarte stresat fizic si psihic din cauza acestui om , va rog frumos daca puteti sa ma ajutati dar macar daca aveti timpul sami explicati ceea ce ar trebuie sa fac cu aceasta problema pt ca e foarte grava ! Alexandru Vasile tell: 3890024043

Gheorghisor Petrica Sebastian ha detto...

Buna seara , ma numesc Gherorghisor Petrica Sebastian 25 ani. Am o problema foarte mare ,desi pare ceva imposibil. Sunt in Italia din 14.02.2011 . Am lucrat intr-un santier naval Fincantieri .La spezia ,Liguria. Am lucrat din 14.02.2011 pana in 19.07 2013 cu diferite firme. In data de 19.07.2011 am intrat in disocupatione. Dupa 4 luni mi-am gasit de lucru iar si am vrut sa intru ,cand am aflat ca am interdictie din luna octombrie 2013 desi eu nu eram atunci la lucru,deci nu avea contract deschis. Firma unde am lucrat(PETROL LAVORI) a imprumutat niste unelte de la firma mama (FINCANTIERI)pe o anumita perioada. Dupa aceasta perioada aceste unelte nu au fost inapoiate . In urma unui control facut de cei de la Vigilanza Fincantieri au fost gasite aceste unelte pot pune "valoroase" tot in posesia firmei la care lucrasem eu. Asadar ,in urma acestui control am fost pus eu si inca un coleg ca "oi negre" in locul firmei unde noi am muncit. Deci , dupa aceasta mizerie firma Petrol lavori urma data afara din santier,dupa care s-au gandit intre ei si ne-au bagat pe noi doi cum am fii ascuns acele scule acolo,asta se intampla in timp ce noi eram in disocupatione de aproape 3 luni . Prin urmare am interdictie in acest santier.Am revenit pentru ca am gasit de munca iar in acest santier . Sa fiu sigur am fost la cei de la vigilanza santierului sa vad daca pot intra acum...ei mi-au spus ca nu am nici o problema si apar doar cu un contract scazut . Am fost...am facut cele necesare angajarii cu alta firma si dupa ce responsabilul mi-a facut tot pentru a intra ,am fost respins iarasi. Am fost la sindicatul de munca , inspectoratul de munca , un avocat italian,carabinieri (LA SPEZIA)...toti mi-au spus ca nu ma pot ajuta. Mie mi se pare ceva strigator la cer,doar pentru ca sunt roman sa nu fiu ajutat...si mai mult sa fiu batjocorit in halul asta ,eu ne fiind vinovat cu nimic. Este imposibil sa nu se poata face ceva. Eu vreau dooar sa muncesc pentru am imi creste copilul si a imi intretine familia. Va rog frumos si va multumesc!

Unknown ha detto...

Bună seara! Am o problema pot spune asa. Am de primit 4 mii de euro de pe luna septembrie și luna octombrie iar patronul nu vrea sa se mai achite de datoriile fata de muncitor. Contractul de munca este încă valabil pana pe 24 decembrie și vrea sa ne facă da plecam acasă fără sa ne dea bani imediat. Promite ca îi va livra în cont. O părere ce am putea face un nr de telefon sa ne poată ajuta cineva.

Anonimo ha detto...

Buna ziua.Am o intrebare am nimerit intr-o situatie prosteasca din necunoastere,am facut o calatorie cu autobusul bilet aveam pentru zona 2 si zona 1le-am cumparat o data.Am luat primul autobus zona 2 am facut biletul tot normal,cind am facut schimb in alt autobus am introdus de 2ori biletul si mi l-a aruncat inapoi la care soferul mi-a spus ca nu merge, fara sa-mi propuna sa cumpar alt bilet de la el eu stiind ca in Italia soferii nu au treaba cu vindutul biletelor m-am asezat si mi-am continuat calatoria.Cind intra controlorii si am primit o amenda de 87 euro pentru faptul ca eu aveam bilet dar pe zona reggio emilia si nu ferrara.Biletul avea acelasi pret ca biletul care trebuia achitat si pentru calatoria care o faceam.I-am explicat nu a vrut sa auda mi-a cerut un act si mi-a facut amenda pe CI romaneasca.Eu in Italia nu am nimic in afara de codice fiscal sunt din Moldova cu cet.romana adresa din buletin nu stau acolo ce se poate intimpla daca nu platesc amenda,la inceput m-am stresat foarte tare ca nici nu am citit-o acum cind am citit era deja trecut termenul de contestatii.Ce sa fac mai am 3 saptamini de platit amenda de semnat nu am semnat nimic.Multumesc

Anonimo ha detto...

Buna sera am si eu o problema..acume 2 ani am fost in vizita la sora mea la Roma pentru un botez are 2 baieti din o relatie cu un italian..cu 3 zile inainte de botez a avut loc o cearta intre ei din care el a devenit foarte violent cu sora am inervenit pentru ai calma dar a devenit agresiv si cu mine a inceput sa ne bata pe amandoua eu am reusit sa scap la o famile din acelasi cartier si ama chemat carabiniere am fost la spital in care la amandoua nea dat 4 zile de spitalizare la domiciliu iar lui 20 zile( mentionez ca el a avut un accident cu masina lui cu 3 saptamani inainte care nu a fost inregistrat si nici nu sa prezentat la doctor ) avem prima audienta tin sa mentionez ca avem avocat de la stat care ne spune sa ne retragem plangerea eu ma indoiesc ca avocata sa nu fie platita de el ca are foarte multe afaceri..sora mea a depus si ea plangerea..va rog sa imi dati un sfat..Este normal sa fim asa discriminante adica noi agresate si el primeste toate astea find cetatean italian

Anonimo ha detto...

Buna seara.Am nevoie de un sfat calificat si sper sa il obtin pe aceasta cale.Un prieten m-a chemat intr-o seara sa il iau cu masina si de aici a inceput un calvar . Problema mea e ca am nimerit intr-un caz de furt numai pentru ca am fost apelat la telefon.Acum avocatul meu , pe care l-am platit deja cu cca 3 salarii de-ale mele
, spune ca trebuie sa recunosc ceva ,cum ca am fost implicat , judecat si condamnat ,ca sa pot iesi din cosmarul asta .Ce sa recunosc, ca am raspuns la un telefon ? Nu am bani de cheltuit prin tribunale si nici sa recunosc ce n-am facut nu pot, spuneti-mi va rog, sfatuiti-ma , cum sa fac ? Sunt tanar , absolvent al unei facultati , nu vreau sa sa imi nenorocesc tot viitorul pentru un "prieten".Va rog, raspundeti-mi, sincer , sunt coplesit, nu stiu ce sa fac. Va multumesc si astept un raspuns.

Unknown ha detto...

BUNA ZIUA,Va scriu in numele unui roman care a fost supus unui tratament inuman de catre autoritatile din Italia.A cazut pe santier in 2006 -lucrand in neru la o firma de constructii- si-a rupt piciorul din sold ,femurul ,a facut trei operatii pe parcursul a trei ani ,acum are proteza din 2009 decembrie ultimul intervent care a finalizat acest ciclu si avand un avocat din Pdova pe nume PIERO MAZZOLA nu a facu nimic ptr el .Va reamintesc ca a fost adus acasa cu piciorul rupt si amenintat ca da foc la toata familia daca spune ca a cazut in santier.A fost obligat sa spuna ca a cazut in casa cand a venit ambulanta sa-l duca la spital .Ambulanta a fost chemata de o vecina italianca care este asistenta medicala si le-a facut observatie patronilor lui care l-u adus ca nu se face asa cu lumea si ca trebuia dus la spital .Cei doi patroni s-au dus si la spital sa cera la sefa de sectie de la chirurgie raportul medical sa vada ce a declarat dar aceea persoana a refuzat spunand ca este secret profesional .Deci ce vreu sa va spun ,aceasta persoana are un venit de 270£ pe luna i pensie de invaliditate civila traieste in Italia pe banii familiei ,imaginati-va ca din 250£ nu poate sa traiasca si nimeni nu poate face nimic ptr el .Avocatul lui de la Padova i-a spus ca nu sant martori ,dar sant martori ,cei din santier au fost mituoti sa nu spuna nimic ,se stie de acest caz a fost dat si in ziar ,are articolul .A incercat sa mearga la o alta avocata din Vicenza ,orasul in care locuieste si i-a spus ca s-a prescris .Cine poarta vina de tot ce s-a intamplat ?Va repet nu are bani sa plateasca un avoca ca sa faca un proces impotriva acestui avocat care n--a facut nimic ptr el.Asrept un rspuns !Va multumesc!

Anonim ha detto...

Buna ziua cum pota sa ami fac acte de italia adica buletin italian am numai contractul de casa 4+4 ani. care sun caile . Mersi

Anonim ha detto...

Buna ziua cum pota sa ami fac acte de italia adica buletin italian am numai contractul de casa 4+4 ani. care sun caile . Mersi

Catalina Sava ha detto...

Mergeti la primarie (Comune) sa stabiliti resedinta (residenza) si sa faceti cartea de identitate (carta di identità).

Anonimo ha detto...

buna seara.in ianuarie,carabinieri mi.au suspendat permisul romanesc pe trei luni din cauza alcolemiei peste limite.acum am de facut un set de analize ce costa peste 600 euro.specific ca n am rezideta in italia.lucrez la negru.imi trebuie si o hartie de la medicul de familie,pe care nu l am.ce pot sa fac.unde locuiesc nu pot sa mi fac rezidenta.nu vreau sa raman fara permis

Anonimo ha detto...

Buna ziua!Sora mea,de 13 ani,traieste in concubinaj cu un italian si au 2 fete.El vrea sa o de-a afara si sa ii plateasca 700€ ptr intretinerea copiilor.Ea nu isi permite un avocat...ce poate sa faca?Ce drepturi are?Va rog sa imi raspundeti,e disperata.Va multumesc.

Anonimo ha detto...

Buna ziua .LUNI 11IULIE AM IESIT AFARA CU CIINELE MEU CARE AVEA LA GIT CUREA ,LESA ERA IN ORDINE,CIND AM IESIT PE USA DIN BLOC NU MI SA INCHIS BINE USA SI M AM DAT INAPOI PTR A O INCHIDE IN ACEL MOMENT CIINELE CARE IL TINEAM BINE NU STIU SA SPERIAT DE CEVA POATE CACI INTR O FRACTIUNE DE SECUNDA A TRAVERSAT STRADA SI LA ACCIDENTAT O MASINA CARE VENEA CU VITEZA CRED 60 SI CEVA LA ORA ,APROAPE DE LOCUL UNDE ERAM EU ERA SI TRECERE DE PIETONI ,ACEA PERSOANA NU SA OPRIT A CONTINUAT DRUMUL S A OPRIT UNDEVA LA 3 METRI SI SE UITA LA ROATA CACI SE GINDEA CA E RUPTA,CIINELE S A ROSTOGOLIT DE DOUA ORI IA CAZUT IN STRADA LESA SI APOI A IESIT DE DEDESUPT VENIND SPRE MINE .PERSOANA IN CAUZA A URCAT IN MASINA SI A FUGIT DE LA LOCUL FAPTEI CA SA AFLU CA EL IN ACEST TIMP A MERS LA VIGILI SA SE INTERESEZE APOI A VENIT DUPA 10 MINUTE SA VADA CE S A INTIMPLAT,I AM ZIS SA MA DUCA LA DR EL A ZIS CA NU IL INERESEAZA CA NU E VINA LUI SI CA NU POATE .APOI A ZIS CA EL PRETINDE SA II PKLATESC DAUNA DE LA MASINA IAR CIND I AM ZIS CA EU NU AM BANI SI CA NU AM VINA IN TOTALITATE EL A ZIS CA NU IMI DA NIMIC PTR CHELTUIELILE CIINELUI.DUPA AMEAZA NOI AM MERS LA DR SI CIINELE NI LA OPRIT PTR INTERVENTIE LA PICIORUL RUPT MI SA FACUT FACTURA CU SUMA CE AM DE PLATIT SI CITEVA RINDURI DE LA DR CUM A PRIMIT EL CIINELE ,IN CE STARE ERA SI CE ESTE DE FACUT CU EL IN COTINUARE.A DOUA ZI EL ACEASTA PERSOANA CARE STA IN ACELASI ORAS CU MINE A VENIT SI A ZIS CA EL NE FACE UN CADOU IN SENSUL CA NE DA 200 EURO PTR CIINE DECI UN AJUTOR SI ALTUL CA NU NE DENUNTA .DAR PTR ACEASTA A SCRIS DOUA RINDURI PE O DECLARATIE CARE EU TREBUIE SA O SEMNEZ PRECUM CA PORT RASPUNDEREA CA AM GRESIT CU CIINELE SI CA IMI DA ACEI BANI AS VREA SA SIU CE SA FAC VA ROG TERE MULT SA IMI DATI ASTAZI RASPUNSUL VA MULTUMESC ANTICIPAT.LA REVEDERE DOAMNA AVOCAT

Anonimo ha detto...

SUMA CARE TREBUIE SA O PLATESC PTR CHELTUIELI DE CIINE ESTE 900 EURO

Unknown ha detto...

Buna sunt Cristina,cateva intrebari as avea.sunt cu fiica-mea de 10 ani in italia, e are pasaportul expirat de cativa ani. Precize ca sunt divortata de 9 ani cu sentinta finale necontestabila prin care s-a deciso ca fiica mea Ramane cu mine. Pentru rennoire sau foaie de drum imi ajunge sentinta de divort la consulat?

Unknown ha detto...

Bună seara D-na avocata!am o problemă.In data10 februarie 2016 am cumpărat o masina în românia ,dar masina era înmatriculat în italia ,am făcut act de vânzare cumpărare,eu am înmatriculato în românia ,am venit cu masina în italia ,iar in data de 12septembrie 2016poliția locală la oprit pe fiul meu,care el circula fără centura ,i sa dat 56€ amenda el nu a avut banii sa o plătească ia luat masina.A doua zi a fost sunat de poliția să se prezinte la ei,ptr ca masina rezultă că are nr de italia,acea persoana care am cumpărat masina nu a mai venit în italia să o radieze . Eu sunt in regula cu actele la zi certificat de înmatriculare,asigurarea valabilă ,ipt,etc,.Poliția mi-a pus sechestru pe trei luni de zile pe masina,mi-o luat numerele de la masina românești și 4 amenzi . Acum poliția locală îmi zice ca sa-i pun nr de italia care le avea masina ,dar nu pot să fac asigurarea ,nu pot radia,nu o pot demolare. Vă rog foarte frumos ce pot face în situația această ?vă mulțumesc.

Unknown ha detto...

Bună seara D-na avocata!am o problemă.In data10 februarie 2016 am cumpărat o masina în românia ,dar masina era înmatriculat în italia ,am făcut act de vânzare cumpărare,eu am înmatriculato în românia ,am venit cu masina în italia ,iar in data de 12septembrie 2016poliția locală la oprit pe fiul meu,care el circula fără centura ,i sa dat 56€ amenda el nu a avut banii sa o plătească ia luat masina.A doua zi a fost sunat de poliția să se prezinte la ei,ptr ca masina rezultă că are nr de italia,acea persoana care am cumpărat masina nu a mai venit în italia să o radieze . Eu sunt in regula cu actele la zi certificat de înmatriculare,asigurarea valabilă ,ipt,etc,.Poliția mi-a pus sechestru pe trei luni de zile pe masina,mi-o luat numerele de la masina românești și 4 amenzi . Acum poliția locală îmi zice ca sa-i pun nr de italia care le avea masina ,dar nu pot să fac asigurarea ,nu pot radia,nu o pot demolare. Vă rog foarte frumos ce pot face în situația această ?vă mulțumesc.

Unknown ha detto...

Buna seara D-na avocat. Eu am lucrat in Italia 10 ani de zile cu contract de munca acum m am decis sa ma mut definitiv in Romania dar am aflat de curand ca imi pot recupera banii de pe zilele de pensie pe care le am platit este adevarat?

GORAN CARMEN ha detto...

D-na Av buna ziua.eu am lucrat 4 ani cu contract de munca in Italia.Dupa ce a murit batrana nu mi sa platit ultima luna,concediul,altreispelea salariu,lichidarea,preavizul,etc.am facut la cauza,am cistigat dar nu asa cum speram .A trecut 3 ani si jumatate de la moartea batranei si in decembrie se face un an de la sententa. Nu am vazut niciun ban...ce pot sa fac???Astept raspuns,Va multumesc.

GORAN CARMEN ha detto...

Buna ziua.Eu am lucrat intr-o casa ptr o batrana 4 ani.Dupa moartea batranei nu am fost platita nici ultima luna in care am stat cu ea in spital,concediul,altreispelea preavizul,etc.Am facut la cauza,am castigat,dar nu asa cum speram.Au trecut 3 ani si jumatate de la moartea batranei si in decembrie se fac un an de la sententa si nu am vazut niciun ban. Ce pot face?...Va multumesc.

Madalina Istudor ha detto...

Buna ziua,
As avea nevoie de un avocat care sa ne reprezinte intr-un proces cu uniqua asigurari, mentionez ca am avut un incident stadal in italia. sotul, fetita si sora mea au suferit diverse daune si avem nevoie de un avocat care cunoaste limba romana sa putem comunica. tel 0040 762.072.888

Anonimo ha detto...

buna doamna avocat am si eu o problema sunt acuzat de furt de telefon articolo 648 alin 2 un furt pe care eu nu lam facut,eu lucrez la un magazin unde se vinde materiale de constructii unde probabil un client a uitat un telefon pe tejgea.telefonul find identi cu cel pe car al avem de sunat intre noi la firma iar eu probabi oi fi pus cartela in acel telefon nestiind ca nu e acelasi telefon findca patronul unde muncesc la aruncat si acum beleau cade pe mine ce sa fac sa ies din incurcatura asta?eu nu am furat nimica

Anonimo ha detto...

buna ziua ma numesc Marius si lucrez de un an in italia cu contract indeterminat zilele acestea patronul a zis ca unul dintre angajati trebuie sa plece contractul este facut pe doi ani si mia si la coleg daca e sa plec eu ce trebuie sa fac ca am auzit ca nare voie sa ma dea afara timp de doi ani
.

Anonimo ha detto...

buna seara ,ma numesc Petruta la un proces de partaj-recurs am fost inselata ,mintita,pagubitasi prin atitudinea einu am avut nici sansa la aparare toate astea de propriul meu AVOCATam nevoie un alt avocat CU CURAJ SI PROFESIONALISM !!!

Anonimo ha detto...

Buna ziua,

Am si eu o problema, fiica mea este la master la Universitatea de la Pavia, iar astazi cănd a dus veniturile noastre din romania traduse si apostilate nu le-a primit spunandu-i sa duca veniturile din banca. In adeverinta de la ANAF sunt trecute toate vinuturile realizate, ce poate face. A sunat la Ambasada Italiei din Romania si ia zis ca sa-si ia un avocat, deoarece dansii vor sa opuna sa plateasca taxa integral. Mie personal mi se pare aberant sa nu primesti documentele, cred ca e un abuz din partea funcţionarei, trebuiau primite si apoi notificată prin trimiterea unei adrese sau hotarara comisiei de respingere a reducerii taxei scolare, va rog spuneţi-mi ce poate face in cazul asta.

Daniela ha detto...

Buna ziua, as dori si eu un raspuns la urmatoarea problema: eu si sotul meu avem o casa in comun e carei suntem propietari cu clauza adica trebuie sa avem grija de parintii lui pana atunci nu suntem proprietari deplini..cum se va imparte aceasta casa in cazul divortului? Si masina e cumparata cu banii mei dar e pe numele lui ,pot recupera ceva? Avem doi copii care momentan stau cu el in acea casa di fiind nevoita sa o parasesc pt ca e casa parintilor lui si sunt in italia acum..as dori un raspuns va rog ca nu stiu cum sa procedez.Multumesc anticipat😊

Daniela ha detto...

Buna ziua, as dori si eu un raspuns la urmatoarea problema: eu si sotul meu avem o casa in comun e carei suntem propietari cu clauza adica trebuie sa avem grija de parintii lui pana atunci nu suntem proprietari deplini..cum se va imparte aceasta casa in cazul divortului? Si masina e cumparata cu banii mei dar e pe numele lui ,pot recupera ceva? Avem doi copii care momentan stau cu el in acea casa di fiind nevoita sa o parasesc pt ca e casa parintilor lui si sunt in italia acum..as dori un raspuns va rog ca nu stiu cum sa procedez.Multumesc anticipat😊

Unknown ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
Unknown ha detto...

Buna ziua,ma numesc Claudia si am o problema cu niste amenzi pe care le-am primito in Italia cum masina lui mama care este inscrisa in Romania si mama locuste in Romania.amenzile le-a peimit dupa un an in Romania pe numele lui mama.In Italia am mers la diversi avocati si i-mi spun sa nu le platesc.Dumneavoastra c'è parere aveti?Va multumesc

Unknown ha detto...

Buna ziua,ma numesc Claudia si am o problema cu niste amenzi pe care le-am primito in Italia cum masina lui mama care este inscrisa in Romania si mama locuste in Romania.amenzile le-a peimit dupa un an in Romania pe numele lui mama.In Italia am mers la diversi avocati si i-mi spun sa nu le platesc.Dumneavoastra c'è parere aveti?Va multumesc

Anonimo ha detto...

Bună seara mă numesc Costica si muncesc în Italia de câțiva ani singur iar familia îmi e în România și de doi ani am probleme cu o persoană care nu îmi lasă familia în pace acea persoana îmi terorizează familia soția făcând ne numeroase plângeri la politia din comună dar domni politai nu au loat nici o atitudine în potriva acestei persoana eu mergând personal la seful de post acesta vb foarte urât va rog să îmi spuneti ce pot face .As vrea sa fac o plângere împotriva sefului de post Vă rog să îmi spuneti unde pot face această plângere. Va multumesc din suflet.

Andreea ha detto...

Bună seara
Îmi cer scuze ca va deranjez
Am eu o întrebare și o mare teamă pe de alta parte
Am făcut un împrumut în italia acum 5 ani de 11 000 euro la unicredit și 6500 la o alta bancă la Compass și am plătit 3 ani consecutiv lunar după aceea am rămas fără munca și timp de 2 ani nu am plătit nimic . Mai am 7 000 de achitat la unicredit și 5000 la compass.
Anul trecut am găsit de muncă cu contract și mi am schimbat rezidență iar o lună imediat am fost vizitată de un recuperator de credite. Am semnat un acord adică cambiale denumește în italia Cum ca voi plăti lunar suma de 100 euro pe lună la compass și 150 euro la unicredit. Însă am reușit sa plătesc doar 3 rate findca am rămas din nou fără muncă și m-am și îmbolnăvit de artrită reumatoidă și am venit în țară , unde locuiesc cu familia la mama mea deoarece noi nu avem o casă .ce se poate întâmpla ?
Va mulțumesc aticipat

Anonimo ha detto...

Bună ziua. Am și eu o întrebare. Iubitul meu a fost aseară prins in Italia cu 5 grame de cocaina in masina si a fost arestat. Noi credem ca a fost turnat de cineva pentru ca la nici 1.km de cand a plecat de la acei prieteni a fost oprit si arestat. Imi puteți spune va rog dacă poate sa fie eliberat pe cauțiune sau sa ii dea drumul dacă se duce un avocat luni la el?

Unknown ha detto...

Bună seara,azi am primit o recomandată de la Comunele din Milano ,cu o amendă pt o mașină care era înscrisă aici în Italia și pe numele meu cum aș putea să rezolv acest caz amenda este din anul 2014 și numai azi am fost inștinţata nu este corect și nici nu am intenția de a plăti toate penalele lor cele adăugate .Nu este o cifră mică și nici nu îmi place să am datori .Multumesc frumos cum pot să rezolv acest caz.

Catalina Sava ha detto...

Aici informațiile privind perioada de notificare si cum sa faceți recurs:

https://www.laleggepertutti.it/126765_multa-entro-quanto-tempo-va-notificata

https://www.giustizia.it/giustizia/it/mg_3_6_3.page

Unknown ha detto...

cosa devo fare e come posso recuperare dei soldi che ho pagato a IMS anche se non dovevo. ce trebuie sa fac ca sa recuperez niste bani pe care i-am platiy catre inps italia desi nu trebuia sa-i platesc.

Unknown ha detto...

Buna seara doamna avocat eu am nascut acum pe data de 5 august 2018 in italia nu am stiut ca sunt gravida sieu vreau sa plec cu copilu in romania asistenta sociala de aici nu ma lasa sa plec e posibil sa imi ieie copilu eu nu vreau sa mil ieie ce trebuie sa fac va multumesc o seara frumoasa

Unknown ha detto...

Buna ziua domna avocat Sunt casatotria de 12 ani cu cetacei italian vreavu sa divortez am Dio copiii fetia de 6 ani baietelul 11 ani nu am a credere an avocati italieni...Cum pot proceda ce riscuri pot avea pentru copiii multumesc o zi buna.

Unknown ha detto...

Buna seara..numele meu este ionescu marius cezar..nu vb bine italiana.asta este antrebarea mea cu privinta la...acum un an mam certat cu sotia.a chemat carabinieri si am luat ordin sa nu ma apropii de ea,,cu trei luni an fata,neam antalnit si am avut o discutie aprinsa pe strada..martorii au chemat carabinierii.judecatoru mia dat interdictie an oras..eu nu pot parasi orasu,ca aici am casa prieteni.ma rog .o viata..ce pot face an situatia asta..va rog frumos sami spuneti

Unknown ha detto...

Bunaseara,scriu a doua oara..nu se scrie bine...locuiesc an olbia,,sardinia..nu vb bine italiana.. Acum un an mam certat cu fosta sotie..a chemat carab. A urmat un ordin de a o vedea..trei luni an fata neam gasit pe strada si tot asa..o sapt.an fata judecatoru mia impus sa parasesc orasu..ce pot face?nu am unde pleca...ce se antampla daca ma prinde an oras..an alta parte nu am unde sta

Unknown ha detto...

Buna ziua doamna avocat , eu sunt in italia din 2000 si tot timpul am lucrat in regula dar mi sa acumulat numai 13 ani de contribute , acuma am 60 de ani , in rominia nu am lucrat , pot sa platesc in rominia la casa de asigurari sociale contributul chit voi pute pina la anii de pensie si la chiti ani pot sa es la pensie si de la ultimul loc de munca in tara unde lucrez italia. va multumesc aticipat de raspus , va zic o zi buna .

Catalina ha detto...

Vă rugăm să adresaţi întrebările dumneavoastră direct avocatului la adresa avocatulnostru@romeninitalia.com
Vă mulţumim.

Posta un commento