I messaggeri della luce
Mostra di ricami dell’artista
ZOE VIDA PORUMB
11 - 25 settembre 2009
Accademia di Romania, Sala Esposizioni
Inaugurazione : 11 settembre 2009, ore 19.30
Interviene il critico d’arte Grigore Arbore Popescu (Venezia)
Inaugurazione seguita da un miniconcerto di Cipriana Smãrãndescu al clavicembalo
I ricami di Zoe Vida Porumb sono immersi in una storia dei tempi che non passano mai. Dentro di noi trasciniamo un lungo medio evo spirituale, con il suo corredo di immagini che non tramonteranno mai e che nessun movimento informale potrà sostituire o anichillire. Questo corredo di immagini esprime incertezze, speranze, indica volti salvifici, crea luce e getta ombre.
La trasparenza del linguaggio delle sue opere è il risultato di una connaturata propensione verso la traduzione, in immagini-simbolo, del flusso dei pensieri, dei ricordi, delle emozioni. Un flusso alimentato dalla propria biografia culturale, dai propri rapporti con l’arte millenaria della regione di origine, il leggendario Maramures, dalle contaminanti semplificazioni-essenzializzazioni formali introdotte nelle loro opere da alcuni corifei dell’arte moderna, da Klee e Kandinsky fino a Calder, Hartung e Burri.
Nella sua carriera artistica, ormai pluridecennale, Zoe Vida Porumb ha seguito la via impervia della chiarezza del messaggio, dell’eliminazione dei sensi equivoci - presenti in molte produzioni che si definiscono “artistiche” e nello stesso tempo “moderne” – a favore dei suggerimenti espliciti ed impliciti di cui l’opera, secondo lei, avrebbe dovuto farsi carico.
(estratto dalla presentazione del critico Grigore Arbore Popescu)
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Vestitorii luminii
Expozitie de broderie a artistei
ZOE VIDA PORUMB
11 - 25 septembrie 2009
Sala de expozitii, Accademia di Romania
Inaugurare : 11 septembrie 2009, orele 19.30
Intervine criticul de artã Grigore Arbore Popescu (Venezia)
Inaugurare urmatã de un miniconcert la clavecin sustinut de Cipriana Smãrãndescu
Broderiile lui Zoe Vida Porumb sunt cufundate în istoria unor timpuri ce nu trec niciodatã. Se târãste în noi un lung ev mediu spiritual, cu un întreg alai de imagini ce nu vor apune niciodatã si pe care niciun curent informal nu îl poate înlocui sau anula. Aceste imagini exprimã incertitudini, sperante, indicã chipuri salvatoare, creeazã lumini si umbre.
Transparenta limbajului operelor sale e rezultatul unei intime înclinatii spre traducere, în imagini-simbol, a fluxului gândurilor, amintirilor si emotiilor. Un flux alimentat de propria biografie culturalã, de raportul cu arta milenarã a regiunii din care provine, legendarul Maramures, de contaminarea cu simplificãrile-esentializãrile formale introduse în operele proprii de câtiva corifei ai artei moderne de la Klee si Kandinsky la Calder, Hartung si Burri.
De-a lungul carierei sale artistice de mai multe decenii, Zoe Vida Porumb a urmat calea anevoioasã a limpezimii mesajului, a eliminãrii sensurilor echivoce – prezente în multe productii ce se definesc “artistice” si în acelasi timp “moderne” – în favoarea sugestiilor explicite si implicite pe care, dupã pãrerea ei, opera trebuie sã si le asume.
(extras din prezentarea criticului Grigore Arbore Popescu
Accademia di Romania
Mostra di ricami dell’artista
ZOE VIDA PORUMB
11 - 25 settembre 2009
Accademia di Romania, Sala Esposizioni
Inaugurazione : 11 settembre 2009, ore 19.30
Interviene il critico d’arte Grigore Arbore Popescu (Venezia)
Inaugurazione seguita da un miniconcerto di Cipriana Smãrãndescu al clavicembalo
I ricami di Zoe Vida Porumb sono immersi in una storia dei tempi che non passano mai. Dentro di noi trasciniamo un lungo medio evo spirituale, con il suo corredo di immagini che non tramonteranno mai e che nessun movimento informale potrà sostituire o anichillire. Questo corredo di immagini esprime incertezze, speranze, indica volti salvifici, crea luce e getta ombre.
La trasparenza del linguaggio delle sue opere è il risultato di una connaturata propensione verso la traduzione, in immagini-simbolo, del flusso dei pensieri, dei ricordi, delle emozioni. Un flusso alimentato dalla propria biografia culturale, dai propri rapporti con l’arte millenaria della regione di origine, il leggendario Maramures, dalle contaminanti semplificazioni-essenzializzazioni formali introdotte nelle loro opere da alcuni corifei dell’arte moderna, da Klee e Kandinsky fino a Calder, Hartung e Burri.
Nella sua carriera artistica, ormai pluridecennale, Zoe Vida Porumb ha seguito la via impervia della chiarezza del messaggio, dell’eliminazione dei sensi equivoci - presenti in molte produzioni che si definiscono “artistiche” e nello stesso tempo “moderne” – a favore dei suggerimenti espliciti ed impliciti di cui l’opera, secondo lei, avrebbe dovuto farsi carico.
(estratto dalla presentazione del critico Grigore Arbore Popescu)
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Vestitorii luminii
Expozitie de broderie a artistei
ZOE VIDA PORUMB
11 - 25 septembrie 2009
Sala de expozitii, Accademia di Romania
Inaugurare : 11 septembrie 2009, orele 19.30
Intervine criticul de artã Grigore Arbore Popescu (Venezia)
Inaugurare urmatã de un miniconcert la clavecin sustinut de Cipriana Smãrãndescu
Broderiile lui Zoe Vida Porumb sunt cufundate în istoria unor timpuri ce nu trec niciodatã. Se târãste în noi un lung ev mediu spiritual, cu un întreg alai de imagini ce nu vor apune niciodatã si pe care niciun curent informal nu îl poate înlocui sau anula. Aceste imagini exprimã incertitudini, sperante, indicã chipuri salvatoare, creeazã lumini si umbre.
Transparenta limbajului operelor sale e rezultatul unei intime înclinatii spre traducere, în imagini-simbol, a fluxului gândurilor, amintirilor si emotiilor. Un flux alimentat de propria biografie culturalã, de raportul cu arta milenarã a regiunii din care provine, legendarul Maramures, de contaminarea cu simplificãrile-esentializãrile formale introduse în operele proprii de câtiva corifei ai artei moderne de la Klee si Kandinsky la Calder, Hartung si Burri.
De-a lungul carierei sale artistice de mai multe decenii, Zoe Vida Porumb a urmat calea anevoioasã a limpezimii mesajului, a eliminãrii sensurilor echivoce – prezente în multe productii ce se definesc “artistice” si în acelasi timp “moderne” – în favoarea sugestiilor explicite si implicite pe care, dupã pãrerea ei, opera trebuie sã si le asume.
(extras din prezentarea criticului Grigore Arbore Popescu
Accademia di Romania
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