La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

sabato 7 giugno 2008

Concluzia Armatei: Un MIG-21 Lancer din România a lovit nişte OZN-uri


de Bogdan MUNTEANU
07 IUNIE 2008

La 30 octombrie 2007, un MIG-21 Lancer al Forţelor Aeriene Române a scăpat ca prin minune de ciocnirea cu nişte aşa-numite OZN-uri (obiecte zburătoare neidentificate), întâmplare confirmată atât de pilotul ajuns cu bine la sol, cât şi de imaginile din carlinga avionului, difuzate de Realitatea TV. Potrivit locotenent-comandorului Marin Mitrică, care pilota aeronava, în timpul unui zbor de rutină, nişte obiecte „ciudate” i-au lovit carlinga, au spart cupola de sticlă, ricoşând în masca de oxigen.
Totul s-a petrecut cu o viteză fulgerătoare, lucru dovedit ulterior şi de imaginile surprinse de camera video aflată în funcţiune la bord. Pe înregistrarea efectuată în timpul zborului respectiv, impactul nu durează mai mult de 67 de milisecunde! Deşi riscul de prăbuşire părea iminent, pilotul a reuşit să întoarcă în siguranţă aparatul la baza de la Câmpia Turzii, fiind dirijat din turnul de control chiar de soţia lui, colegă de unitate.

Ipotezele ştiinţifice – eliminate rând pe rând
Misterul avea să se amplifice odată cu investigarea cazului, condusă de locotenent-comandorul Nicolae Grigorie, el însuşi pilot de MIG şi absolvent al Institutului Francez de Siguranţa Aeronavelor, aşadar unul din specialiştii Forţelor Aeriene în anchetarea unor asemenea incidente. Ofiţerul a relatat pentru ziarul Gândul cum, rând pe rând, toate ipotezele ce ar fi putut oferi o explicaţie ştiinţifică întâmplării au fost infirmate. Mai întâi, au fost excluse cauzele naturale: aparatul nu a fost lovit de o pasăre (pentru că în România nu se află păsări să zboare la înălţimea de 6.500 metri, iar pe corpul avionului nu s-a găsit nicio urmă de materie organică), nici de o bucată de gheaţă (pentru că cerul era senin şi nu conţinea niciun norişor cu condiţii ca apa să îngheţe) şi nici de un meteorit, deoarece datele astronomice nu confirmă intrarea unor asemnea corpuri în atmosferă în acea zi. Apoi, au fost excluse şi cauzele ce ar fi putut fi puse pe seama unei activităţi umane.
Nu au existat nici zboruri civile la acea oră la circa 30 km de Gherla, unde se afla aparatul MIG-21 Lancer, nici exerciţii de artilerie cu tunuri sau rachete, nici incidente semnalate de poliţie privind lansarea de rachete artizanale sau focuri de armă şi nici nu fusese lansat vreun balon meteorologic. Datele culese de lt.com. Nicolae Grigorie au fost completate de o expertiză a Institutului Naţional de Criminalistică, ce a apreciat că duritatea obiectului ce a lovit aeronava a fost mai mare decât a sticlei organice care a fost lovită.
Obiectul care a lovit aparatul avea o mişcare de rotaţie în jurul propriului ax, avea o traiectorie oblică faţă de traiectoria avionului, dar toate analizele resping ipoteza că ar fi fost vorba de vreun proiectil. „Putem spune cu certitudine ce nu a fost, dar nu şi ce a fost – un obiect care a lovit MIG-ul, dar nu ştim din ce material a fost şi nici provenienţa”, ne-a declarat lt.-com. Grigorie, refuzând să facă vreo speculaţie asupra unei posibile „origini extraterestre”.Tot ceea ce a putut să ne confirme a fost faptul că, într-adevăr, în timpul celor 67de milisecunde cu „obiecte neidentificate”, în imaginile surprinse din carlingă se văd fugar şi două asemenea obiecte care au trecut prin faţa aeronavei „precum ceva care trece prin faţa unei maşini, dar fără să o atingă”.
Nici experţii europeni nu au găsit o explicaţie
Incidentul de deasupra judeţului Cluj a fost discutat şi în cadrul Comitetului de Securitate al Forţelor Aeriene din Europa – AFFSC(E). Însă niciunul dintre experţii aerieni militari din alte state europene nu a avansat vreo nouă ipoteză plauzibilă, faţă de cele deja demontate de investigatorii români. În fine, ca participant în acest organism de consultare a experţilor militari în securitatea aeriană, lt.-com. Nicolae Grigorie este de părere că, în România, incidentele nefericite în care să fie implicate aparate ale Forţelor Aeriene „sunt la fel ca la ceilalţi, nu mai multe sau mai puţine”.
Sursa: Gandul.

Nessun commento:

Posta un commento