La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

venerdì 9 luglio 2010

O zi in consulatul Roman Trieste

Sant cetatean roman ,in italia de 8 anni. anul trecut ,copilului meu, ia scazut pasaportul. Nu avea buletin intrucat, pentru motive personale, nu am reusit sa il fac .
Anul acesta, in sfarsit, reusesc sa ma duc in Romania dupa multi anni.
Insa cu pasaportul scazut si fara buletin nu am curajul sa plec.
Ma prezint in consulatul Roman din Trieste, pentru a face actele necesare .
La telefon nu mia mai raspuns nimeni niciodata la nici unul din numerele pe care le-am gasit in internet .
Deci cu actele necesare in mana , sperand ca sant acelea care imi trebuiesc, ma prezint in consulata azi dimineata .
Sa ajung nu era o problema . Cunosc destul de bine Trieste si stiu cum sa ma descurc. Las masina parcata destul de departe ,(dupa 20 de minute in care am cautat un parcaj)platesc parcarea pana la ora 15, sperand ca intre timp reusesc sa-mi fac actele necesare.
Impreuna cu fiul meu si fiica mea de 20 de anni ne indreptam inspre consulat fericiti.
Ajunsa la usa consulatului prima surpriza. Fiica mea nu poate intra , trebuie sa astepte pe trotuar pana eu termin actele ,sau sa pleca acasa.
Un domn amabil mia comentat :
-Trebuia so lasati acasa, in consulat nu poate intra. Deci cu fiul meu, ma asej la coada , dupa ce am luat un numar de ordine.
Insa a doua surpriza. Era un singur ghiseu deschis. In acel rand stateau persoanele care ,ca si mine, aveau nevoie sa ia actele de complectat , cei care au deja complectat actele, dupa ce au facut deja o data randul si acei care din neglijenta sau cine stie care motiv ,gresisera ceva si aveau nevoie de o alt document de complect.
Prind actele , gresesc , fac randul inca odata , predau actele si astept sa fiu chemata pentru a plati.
O declaratie si o foaie de calatorie pentru fiul meu 135 EURO.
Ati citit bine. Si sant norocosa , alti au platit mult mai mult , in functie de ce acte ai de facut.
Intreb de ce asa de mult, raspunsul mereu respectos, al unui domn care lucreaza la ghiseu(sincer nu stiu cum se chiama si cine e domnul care mia raspuns) a fost :
-E vina guvernului , o luna in urma a marit taxele.
Cred ca adevarul ar fi ca l-ea duplicat.
Fostul meu sot a facut aceleasi acte in 20 -08-2009 si a platit doar 66 euro.(am chitata care poate demonstra).
La ora 13 platesc si mi se spune sa astept o ora , daca doresc pot sa ma duc sa manac ceva.
13.30, ma intorc fiind convinta ca in scurt timp voi avea actele mult asteptate. Am asteptat pana la ora 16. Intre timp am primit si o amenda de 26 euro pentru parcarea neplatita , fiica mea ma astepata pe un scaun intrun restaurant aproape .
La sfarsit la intrebarea mea de ce am astepata atat raspunsul lor a fost . -Ganditiva doamna cum e ziua nostra cu clienti ca dumneavoastra care se plang mereu de tot.
Inutile sa spunca sant dejamagita.
Va multumesc.
COZMA MARIA DORINA
29-06-2010
MONFALCONE

50 commenti:

Ana ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
Anonimo ha detto...

oare dece nu ma mir sa vad ca si in italia diplomatia romana isi face de cap ca in propria tara ......asta se intimpla cind sunt platiti prea bine si nimeni nu.i controleaza ...SAU POATE MAI VOR SI MULT IUBITA " SPAGA " PE CARE AU AVUTO IN ROMANIA ....

Eugen Stanescu, Belluno ha detto...

Cozma Maria Dorina din Molfalcone s-a dus la Consulat, ca de altfel multi altii, cu inganfarea romanului care se duce la verii de la tara.
Are pretentii ca la restaurant: cei de acolo sunt platiti ca sa o serveasca.
Pana la un punct e adevarat, sunt platiti ca sa o serveasca, dar nu sunt ospatari care sa suporte si insultele!
Nu conteaza ca a "uitat" sa mai reinnoiasca actele (daca nu ar fi trebuit sa plece in Romanaia poate nu ar fi facut-o nici o data), nu conteaza ca nu mai stie sa vorbeasca si sa scrie corect romaneste, nu conteaza ca a gresit sa completeze un tipizat, nu i-a placut nici raspunsul functionarului.
Ca foarte multi conationali, traieste in dispretul fata de norme si i se pare exagerat atunci cand isi primeste pedeapsa.
Fica ei a stat pe un scaun la un restaurant doua ore, dar nu i-a trecut prin minte sa se duca sa plateasca parcarea!
Sunt sigur ca ar fi durat mai putin daca nu ar fi facut coada de doua ori.
Sunt sigur ca daca ar fi cerut acelasi lucru la un consulat italian ar fi chemat-o dupa 30 de zile, ar fi platit de doua ori suma, in schimb nu ar fi platit amenda la parcare!(parcarea o platise pana la ora 13:00, fiind gratuita pana la 15:00)

Anonimo ha detto...

Stimate domnule Eugen Stanescu
1)Nu inteleg cum de va dati seama ca am insultat persoanele de la consulat?
2)Din pacate noi muncitori din Italia, nu avem concediu de odihna cand dorim si sant multi cei care, ca si mine, trebuie sa plateasca rata la casa si prefer sa lucreze decat sa cheltuie bani pe drumuri pana in Romania.
3)De care pedeapsa vorbiti domnule?
Chiar domni din consulat au marturisit ca taxele sant prea mari.
4)In consulat era deschis un singur ghiseu , santeti sigur ca acele 10 minute in care am facut coada de doua ori schimba ceva?
5)In consulatul italian din Timisoara m-au asteptat doua ore( am ajuns la ora 15 in loc de ora 13)intrucat am gasit trafic pe strada din Brasov la Timisoara. Au fost amabili sa-mi esplice cum se completeza actele si m-au astepat sa ma duc la o banca sa schimb bani( se plateste doar in lei romanesti si nu in euro)stand din timpul lor liber. Acest lucru sa intamplat in 14 iulie 2010.
O vorba romanesca spune ...cand vine apa la gura trec toate fara masura....Multumesc....
Singora Cozma Maria Dorina

Eugen Stanescu ha detto...

Nu am mai reusit sa gasesc acest articol nici dupa ce am primit un mesaj privat de la Doamna Cozma Maria Dorina. Azi intamplator il gasesc si gasesc si raspunsul la comentriul meu, fapt ce ma obliga la un raspuns.
Incep prin a remarca o neta ameliorare a scrisului in Limba Romana, si pentru asta o felicit pe autoare, nu este maxim dar dovedeste mai mult respect fata de cititor si Limba noastra nationala.
Imi permit sa-i recomand sa nu se mai semneze cu "Doamna" sau "Signora" Cozma Maria Dorina, ci simplu numai numele si prenumele. Numai daca are un titlu poate sa-l puna inainte (respectiv dott.;geom; rag.; ing. etc.) datorita faptului ca domni suntem toti si asa sunt uzantele.
Eu am titlul de "dott." dar cand scriu romaneste prefer sa nu-l folosesc.
Am facut aceasta paranteza numai pentru ca am observat ca sunteti foarte receptiva, si doriti sa va imbunatatiti conditia, lucru rar si de laudat!
Si acum sa raspund:
1. "La sfarsit la intrebarea mea de ce am astepata atat raspunsul lor a fost . -Ganditiva doamna cum e ziua nostra cu clienti ca dumneavoastra care se plang mereu de tot"
2. Asta inseamna ca ati preferat istoria de la Trieste, si deci nu va puteti plange.
3. Amenda la parcare.
4. Nu.
5. Consulatul Italian de la Timisoara era la fel de plin ca si cel Roman de la Trieste?
Personal am cam umblat pe la Consulatul Italian de la Bucuresti, de multe ori si ani de zile si nu era cu nimic mai civilizat decat cel de la Trieste: numai cand mi-amintesc ca trebuia sa stau 4-6 ore in picioare, intr-o serpentina, fara posibilitate sa te duci la baie, sau sa folosesti celularul! si plateam 50 euro pentru o viza, asta inainte de 2004!
Vorbele romanesti sunt cu multe intelesuri, este o calitate a lor, insa mie din zicala pe care ati scris-o, imi scapa toate! Cred ca e vina mea. Poate o sa-mi explicati, daca va face placere!
Inchei prin a va asigura de profundul respect din adancul inimii, intrucat am vazut in Dvs. o persoana cu foarte multa ambitie, tenacitate si dorinta de crestere!

Anonimo ha detto...

Eugen Stanescu, numele spune tot, eu te-as intreba unde ai facut scoala de birocrat de esti in masura sa comentezi la problemele cu care se confrunta romanii? Mii de romani se confrunta zilnic cu aceste probleme, altii isi pierd chiar si serviciul din cauza birocratiei. Eu personal merg foarte rar in Romania dar asta nu inseamna ca nu-mi iubesc tara. Doamna Cozma are perfecta dreptate, facem cale lunga pina la consulat, stam ca vitele in strada, sintem purtati de la un ghiseu la altul, platim taxe enorme si sintem tratati precum vitele. Un lucru sa nu uitam, bugetarii sint platiti de pe spatele nostru.

pocnetgaby ha detto...

am citit abia acum toate aceste comentarii si sant stupefiat.Probabil acest domn Stanescu,este in Italia,cu salariul platit de Guvernul Romaniei,altfel nu imi explic ardoarea cu care sare in apararea functionarilor romani,care au un program de lucru scurt,o adresare lipsita de bun simt,iar cladirile in care functioneaza,sant lipsite de toalete,si aer conditionat(consulatul de la Milano)
Trebuie sa stam ore intregi inghesuiti ca vitele,indiferent de copiii mici pe care ii avem in brate,sau doamnele insarcinate
RUSINE!!!

ovy pescarul ha detto...

domnule Eugen Stanescu,
este adevarat ca pe diploma cu titlul "dott." este scris Dott.Cretin si Idiot?
Cum i-ti permiti sa insulti o doamna care,chiar daca are mai putine studii decat "MARIA TA" cu siguranta are mult mult mai bun simt decat un "Parazit" al societatii care dupa ce a obtinut o dipolma, fie ea si pe merit,nu face altceva decat sa arate stupiditate si ignoranta dealtfel fiind si oglinda societatii bolnave in care a crescut si pe care care o reprezinta.
Spui ca ai pierdut ore si ore, ani de zile pe la consulat prin Bucuresti?
Trebuie sa recunoastem ca esti foarte nostalgic daca accepti inca o data aceeasi situatie in alte timpuri si in alt loc!!!!

Anonimo ha detto...

Maria sa,domnul Stanescu este intr-un grad de nesimtire foarte mare.Aveti perfecta dreptate, asta este pleava romaneasca, ramura bolnava a societatii. Sunt in Italia de 5 ani, si, am fost in multe tari europene, asiatice si africane, dar pot spune cu tarie ca sunt mindru ca sunt roman. Romania e cea mai frumoasa tara, iar noi oamenii de rind avem datoria de a inlatura ,,PARAZITII,, bolnavi precum Dott. Stanescu. Multumesc tuturor romanilor cu suflet si initiativa de a-si spune parerea iar pe dumneata DL DOTT. STANESCU va invit la comentarii, sau v-ati innecat in proprii MUCI.

Anonimo ha detto...

nu stiu cum vi se intimpla voua,dar eu cind am fost cu sotul si copilul de 6 luni,am fost foarte multumita,am asteptat un pic,corect cA AM PLATIT CAM SCUMPUSOR,DAR NI S-A OFERIT SI AM FACUT REPEDE CEEA PENTRU CE AM VENIT.

Anonimo ha detto...

Lucrurile sau mai ameliorat deoarece programul cu publicul sa mai lungit putin. Cred ca ati fost norocosi. Stiti cum se spune la noi LUPUL ISI SCHIMBA PARU DAR NARAVU BA. S-a marit programul, se vor mari si taxele. In rest nimic nu o sa se schimbe, poate peste ani si ani cind idioti precum TIG (TIGAN) STANESCU vor dispare si vor veni o generatie noua.

Anonimo ha detto...

deci mai inainte de toate domnule stanescu se scrie ingamfare si nu inganfare asa ca nu da lectii de limba romana la cozma maria

Anonimo ha detto...

iar comentriu in limba romana nu exista domnule stanescu,incep sa ma preocup de ortografia dumneavoastra,repet nu judecati pe doamna maria sau cum o cheama uitati-va la barna dumneavoastra

Anonimo ha detto...

iar ganditi-va se scrie despartit stanescu

Mariana - Udine ha detto...

Bun gasit! Am fost tentata sa cred ca toate lucrurile mai putin placute referitoare la personalul Consulatului Romanesc din Trieste sunt adevarate dar nu e deloc asa. Am gasit intelegere si am primit toate informatiile necesare (telefonic) si o sa va scriu ceea ce gasesc acolo saptamana viitoare. Oricum, faptul ca ati "sarit" toti in "apararea" doamnei Cozma si ati jignit o alta persoana nu e, cu siguranta, un lucru bun. In primul rand, doamna Cozma nu a cerut ajutorul nimanui si sunt sigura ca se descurca minunat. O bila neagra si pentru domnul Stanescu....nu se fac astfel de aprecieri... Suntem, asa cum zicea bunicul meu, "o mana de oameni" (in acest caz, de romani)...
Va doresc tuturor numai bine!

Anonimo ha detto...

buna ziua ,sper ca ma poate ajuta cineva sau poate chiar d-l Stanescu : am incercat ieri sa iau legatura cu cineva de la ambasada din trieste dar nu mi-a raspuns nimeni !ce program aveti acum ?vreau sa fac un titlu de calatorie pentru un copil in varsta de 8 luni,suntem ambii parinti romani,avem certificatu de nastere romanesc !copilu sa nascut la Arezzo deci suntem din toscana,este vreo problema daca venim la ambasada de la Triste??Va multumesc
Am citit comenturile voastre si ...sincer ma-ti lasat fara cuvinte ! nu tin partea d-lui Stanescu .observ prin comenturile voastre ca degeaba sunteti de ani de zile prin tari straine,incetati mai oameni buni sa acuzati vecinul ca v-a furat varza din gradina ,uitati-va in curtea voastra fartilor ! SUNTEM OAMENI ,cu totii gresim si sa nu sariti acum cu comenturi de genul "EU NU GRESESC NICIODATA" ca nu este adevarat !hai sa incercam sa fim mai buni,sa mai acordam o sansa celor care gresesc ,sa-i ajutam pe cei ce nu pot.... SA FIM MANDRI CA SUNTEM ROMANI si mai degraba sa le dam "peste nas" celorlalte natii care inceatca si de multe ori reusesc sa ne faca de rusine tara si totodata pe noi romanii !!
PS: scuzati gramatica

Anonimo ha detto...

Buna, as avea nevoie de o informatie
Daca sttie cineva cum e la consulatul din Milano, trebuie programare sau de la ce ora trebuie sa fii acolo.
Multumesc..

Anonimo ha detto...

Buna, doresc o informatie cu privire la recunoasterea diplomei de licenta. Sunt rezidenta in prov.UD. Doresc sa primesc informatii de la cei care si au finalizat aceste documente. VA MULTUMESC!

Anonimo ha detto...

scuzatima ce acte trebuie pentru a reface buletinu care lam pierdut si pasaportu care e scazut contactatima la adresa de email cuceritoru_carol@yahoo.com

Anonimo ha detto...

Buna ziua !! Mi-as dori foarte mult sa stiu daca exista cineva in birourile celor de la Consulat !! Ma chinui, fara succes sa iau legatura cu cineva de acolo, pentru ca locuiesc foarte departe si as vrea sa stiu ce acte imi trebuiesc pt a reinnoi un pasaport. Cu siguranta gramatica este una exceptionala !! :D Va multumesc anticipat !!

Anonimo ha detto...

pt pasaport gasiti toate informatiile pe site
http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/index8.htm

Anonimo ha detto...

buna seara afi interesata si eu ca sa stiu cam cat dureaza sa faci un pasaport pt 2 minori si ce acte miar trebuie?multumesc

Mediator Cristina Tutu, Mediator Loredana Anton ha detto...

Pentru reinnoirea pasaportului MAJORI aveti nevoie de urmatoarele acte:
1. cartea de identitate
2. paşaportul anterior
3. certificatul de naştere

In cazul MINORILOR, actele necesare sunt:
a)cartea de identitate (daca minorul are peste 14 ani)
b)certificatul de naştere, în original
c) paşaportul anterior
d) actele de identitate valabile ale părinţilor.
Termenul de procesare a cererii pentru obtinerea reinnoirii pasaportului este de 3 luni.
Pentru minori prezenta parintilor este obligatorie in momentul cererii de eliberare a pasaportului .
Valabilitatea paşapoartelor simple electronice este de 3 ani pentru copiii care nu au împlinit 6 ani si de 5 ani pentru copiii care au peste 6 ani.

Mediator Cristina Tutu, Mediator Loredana Anton ha detto...

Documentele ce trebuie prezentate Consulului pentru eliberarea TITLULUI DE CALATORIE sunt urmatoarele:
1. cererea completata si semnata de persoana interesata;
2. documentele de identitate, inclusiv cele expirate;
Daca pasaportul anterior a fost pierdut sau furat, trebuie să depuneţi, in original:
1. atestatul politiei eliberat in urma declaratiei de pierdere sau furt.
2. declaratia privind imprejurarile pierderii pasaportului.
3. un document de identitate, cu fotografie, eliberat de autoritatile romane (buletin de identitate, permis de conducere auto, livret militar)-original si copie xerox;

PENTRU MAI MULTE INFORMATII referitoare la titlul de calatorie VA ROG SA CITITI ARTICOLUL de pe site-ul nostru aflat la pagina:
http://www.romeninitalia.com/search?q=titlul+de+calatorie

Anonimo ha detto...

ma intereseasa daca va ocupati de probleme de munca

Anonimo ha detto...

mar interesa daca va ocupati cu probleme de munca.multumesc

Cristina Giorgiana Tutu, avocat stagir Firenze ha detto...

Puteti sa imi scrieti despre problema pe care ati intampinat-o, indiferent de domeniu:dreptul muncii, drept penal, civil sau drept industrial (marci si brevete de inventie), fie aici pe site, fie pe adresa de email.

Maria ha detto...

pentru a face pasaportul electronic este nevoie de programare??

Cristina giorgiana Tutu, avocat stagiar Firenze ha detto...

Pentru pasaport trebuie sa va adresati Consulatului Roman din italia din regiunea dvs.
In general acesta se elibereaza in aceeasi zi in care ati facut cererea, insa depinde de regulamentul intern al fiecarui consulat, in ceea ce priveste efectuarea unei eventuale programari.
Va sfatuiesc sa sunati la Consulat pentru mai multe informatii, daca nimeni nu raspunde adresati-va direct.
Succes!

Maria ha detto...

Multumesc mult pentru raspuns, foarte amabilà!

Cip. Padova ha detto...

Poate cineva sa imi spuna de ce cartea mea de identitate care am reinnoit-o in 2005 expira in 2012 si nu in 2015??? Nu ar trebui sa aiba 10 ani de valabilitate??? Astept un raspuns. Multumesc.

Anonimo ha detto...

buna ziua am sunat azi la consulat sa intreb daca imi trebuie programare, nu imi raspunde nimeni nu stiu de ce mai are tel pe site. Va rog care stiti mai bine se face programare .Va multumesc

Maria ha detto...

La consulatul de la Trieste NU este nevoie de programare. Am reusit sa vorbesc ieri.

Cristina Giorgiana Tutu, avocat stagiar Firenze ha detto...

Dle Cip Padova, dvs ati reinnoit buletinul prin Consulat?
In orice caz, sunt si exceptii de la regula valabilitatii de 10 ani a cartii de identitate.

Durata de valabilitate a cartii de identitate se stabileste de catre organul competent!

Cip Padova ha detto...

Multumesc ptr. raspuns. Nu, l-am reinnoit in orasul in care locuiesc in 2005.Nu inteleg de ce doar 7 ani. La Trieste se fac si carti de identitate? daca da care este procedura? cat timp dureaza? ce acte imi trebuie?Multumesc.

Cip Padova ha detto...

L-am reinnoit in Romania (am uitat sa specific).

Anonimo ha detto...

buna ziua.va ocupati si cu probleme de munca?

Anonimo ha detto...

stie cineva daca se inchide consulatul in august?

Anonimo ha detto...

Buna ziua! Imi poate spune cineva daca si pasaportul simplu temporar are ca termen de eliberare tot 3 luni daca il fac la consulatul Roman de la Trieste?Pe site-ul MAE.ro se intelege ca ar trebuie sa il elibereze in max 3 zile lucratoare, iar in tara s-ar fi ajuns la 2 ore, dar am nevoie sa stiu sigur iar la telefon nu imi raspund si nici la mail.Va multumesc!!!
Anca Dobre

Cristina G. Tutu avocat stagiar Firenze ha detto...

In luna august, Consulatul Roman in Italia ar trebui sa fie deschis cu exceptia zilei de 15 august.
Reinnoirea actelor de identitate se poate efectua si prin intermediul consulatelor!
Termenul minim de eliberare a unui act de identitate reinnoit este de doua luni.

nico ha detto...

Buna ziua.

Incerc de 3 saptamani bune sa contactez telefonic Consulatul Roman din Trieste. Numerele de telefon le-am preluat de aici: Consulatul General al României la Trieste | AMBASADA ROMÂNIEI ...
Consulatul General al României la Trieste. Adresă: Via Udine 11, Trieste Telefoane: 0039 040411652 / 0039 040412536 0039 040416350 / 0039 0404528136.

Va intreb si eu, ca multi romani, e cineva la Consulat???? Ori din cauza ca sunt mult prea ocupati, ignora soneria telefoanelor. Ori sa fie de vina comoditatea de care stimabilii nostri functionari dau dovada?. Va multumesc.

Anonimo ha detto...

ca sa plec in rom si am buletinul expirat trebuie sa iau vro foaie de via de la consulat??

Mediator Cristina Tutu, Mediator Loredana Anton ha detto...

Va rog sa citi articolul despre titlul de calatorie! Document ce inlocuieste temporar cartea de identitate si va permite sa calatoriti in Romania pentru reinnoirea documentelor.
http://www.romeninitalia.com/2012/03/titlurile-de-calatorie-stiati-ca.html?showComment=1349271914855#comment-c2647081366346675946

Anonimo ha detto...

Buna ziua. Poate sa-mi spuna careva ce valabilitate au procurele ptr cartea de identità te?

Monik ha detto...

Bună ziua va rog Cum pot sa fac sa divorțez fără sa plec în romania am și un copil de 10 ani suntem amândoi de acord cu divorțul mă puteți ajuta mulțumesc mult

Anonimo ha detto...

buna,am buletinul expirat de un an,si vreu sa plec an romania pt al renoi,la consulat ati elibereaza foaie de via dac documentyl este expirat.


Unknown ha detto...

In 28 Ianuarie 2016 a trebuit sa mergem la consulat pentru a obtine titlul de calatorie (atunci cand toate documentele sunt expirate ); sincera sa fiu ,ne era un pic teama , la telefon intr-adevar nu raspunde nimeni si citisem numai comentarii negative , dar a fost o surpriza placuta , chiar vreau sa MULTUMESC celor care lucreaza in consulat pentru cum isi fac munca : au fost politicosi, totul decurge repede , iar la 12,30 aveam deja documentul ,dupa doar 2 ore !!!Sala era plina de copii ( de la nou nascuti ,la maricei, nu cum citisem, ca nu se intra cu copii; nu se dau bonuri de ordine, intri , te inregistreaza la intrare paza, mergi la ghiseu si iti da formularele, le completezi si te intorci sa le depui ( eventual ai 2-3 persoane in fata ta ), astepti sa te cheme la casa unde platesti taxa ( 65 de euro pt titlul de calatorie ), apoi astepti din nou sa te cheme sa iti faca fotografia si din nou in sala de asteptare pentru ultima oara ca sa iti iei documentul !!!Am ajuns la 10,30 , la 12,30 am plecat cu documentul in mana ,fara sa mai asteptam dupaamiaza !!!De la gara pana la consulat ,nu faci nici 5 minute, se trece prin pasaj , pe trotuarul din fata,5 minute de mers pe o strada care urca, dreapta la primul semafor si vezi deja consulatul !!!Dupaamiaza o plimbare prin superbul Trieste , la 5 deja in tren si acasa !!!Totul e bine cand se termina cu bine !!!

Unknown ha detto...

In 28 Ianuarie 2016 a trebuit sa mergem la consulat pentru a obtine titlul de calatorie (atunci cand toate documentele sunt expirate ); sincera sa fiu ,ne era un pic teama , la telefon intr-adevar nu raspunde nimeni si citisem numai comentarii negative , dar a fost o surpriza placuta , chiar vreau sa MULTUMESC celor care lucreaza in consulat pentru cum isi fac munca : au fost politicosi, totul decurge repede , iar la 12,30 aveam deja documentul ,dupa doar 2 ore !!!Sala era plina de copii ( de la nou nascuti ,la maricei, nu cum citisem, ca nu se intra cu copii; nu se dau bonuri de ordine, intri , te inregistreaza la intrare paza, mergi la ghiseu si iti da formularele, le completezi si te intorci sa le depui ( eventual ai 2-3 persoane in fata ta ), astepti sa te cheme la casa unde platesti taxa ( 65 de euro pt titlul de calatorie ), apoi astepti din nou sa te cheme sa iti faca fotografia si din nou in sala de asteptare pentru ultima oara ca sa iti iei documentul !!!Am ajuns la 10,30 , la 12,30 am plecat cu documentul in mana ,fara sa mai asteptam dupaamiaza !!!De la gara pana la consulat ,nu faci nici 5 minute, se trece prin pasaj , pe trotuarul din fata,5 minute de mers pe o strada care urca, dreapta la primul semafor si vezi deja consulatul !!!Dupaamiaza o plimbare prin superbul Trieste , la 5 deja in tren si acasa !!!Totul e bine cand se termina cu bine !!!

Anonimo ha detto...

Ce tupeu pe "domnul" Stanescu!! Draga "domnule" ( domnule in parentela pt ca esti total opusul acestui cuvint la fel ca si timpitele, oppure, vitele, scuze "doamnele de la ghisee) cum ziceam "domnule" nu esti sigur in capitate de invatator pt a corecta greselile ci pt a raspunde cu educatie, in special Doamnelor. Deci, incep cu chestia ca ajungind la consulat dai cu nasul intr-o usa incuiata, initial am crezut ca e inchis, ca mai multe persoane de pe marginea drumu lui (ziceai ca stau la coada ca la paine calda)sa ne lamureasca ca iese un nenea si ne discute,cind insa nu se stie, tre'sa avem rabdare. Sar peste ingimfarea lui nenea asta, peste nemultumirea unei tanti mare cit usa ca "doamne cit sinteti astazi!" si ajung la timpita, scuzati-ma la "doamna" aia bruneta si uscata ( nu dupa ce am stat in rind cu copil mic ca restul dealtfel) ca sa-mi urla in fata nemultumirea ca auzi dom'le nu era adresa completa ( lipsea doar judetul) la care sotul meu i-a zis educat sa stea calma ca se pune repede, la care stiti ce ne-a raspuns? Ca daca vrea ne face sa mai facem coada o data! In fine, unicul educat era tipul de paza, italian. Ca concluzie, "domnilor" deseuri ai frumoasei Romanii, luati lectio de la consulatul de la Bologna, aia da ca sunt DOMNI educati si foarte bine organizati!! Nasca e ca tre' sa va mai vad o data meacla cand merg intr-o saptamina sa iau actele....

Anonimo ha detto...

Pentru ce mai e ambasada la Trieste am încercat sa ii sun de 75 de ori și nu răspunde nimeni ce ajutor dau lumi te duci acolo cu nevasta iar dacă nu trebuie sa faca documentele ea rămâne afara nu sunt nr sa stai la coada tre sa stai cum stătea maica-mea când era mica la pâine pe vremea lu Ceaușescu,exista oare cineva la care poți apela e imposibil sa faci vreun document am încercat sa trimit 20 de emailuri și nimic vaisamar burocratia românească și mai au curajul sa vorbească de alți nam cuvinte

Posta un commento