La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

martedì 22 marzo 2011

Federimmigrati - Federazione sindacalei mmigrati

Ai probleme la munca?

Ai nevoie de ajutor?

FEDERIMMIGRATI

Este Sindicatul Romanilor din Italia.

Pentru Badante:
inregistram contractul de munca, eliberam Fluturasii de plata(busta paga),CUD si fluturasii INPS.

Membrii afiliati au posibilitatea de a fi reprezentati si tutelati in relatile de munca, beneficiind de o larga gama de servicii Gratuite.

www.federimmigrati.it

CINCU CALIN REMUS
Tel:0039-0544-437790
Cell/mob: 0039/392-5379314
Fax:0039/0544-1930167
FEDERIMMIGRATI - Federazione Sindacale Immigrati
web: www.federimmigrati.it
mail: cincu@federimmigrati.it

49 commenti:

husanu_anca ha detto...

buna.sunt Anca.si lucrez de 3 luni ca badanta in rimini.ziua libera pe saptamina o lucrez dar patronii nu vor sa ma plateasca.nu miau adus nici acum un contract sa semnez.leam zis ca vreau sa ma intorc in tara si ma astept ca ultima luna sa nu ma plateasca..gindinduse ca asa voi ramine in continuare..ce ar fi de facut in acest caz?

Anonimo ha detto...

Buna, sunt Anca si ma ocup cu transport international de persoane Romania-Italia, cu plecari si sosiri din/in toate orasele principale. Pentru informatii si rezervari, va rog sunati la nr. 389.680.3591
Va multumesc

dr.ssa Cristina Giorgiana Tutu, Avvocato praticante iscritta all'Albo degli Avvocati Firenze ha detto...

Buna, Anca Husanu.
Din cate inteleg, angajatorul tau profita de situatiata financiara dar si de criza de pe piata muncii, te constrange sa accepti munca la negru si remuneratia inferioara celei stabilite la inceput, asigurandu-si astfel un profit injust. Fapta sa grava si aspru pedepsita de legea italiana este incadrata ca estorsione.
In 2010, Curtea de Casatie si Justitie italiana a condamnat comportamentul unui astfel de angajator necinstit. Obligandu-l la plata daunelor materiale si morale in favoarea persoanei vatamate.
Poti apela la ajutorului Sindicatului sau la Direzione Provinciale del Lavoro.
Ulterior, se va controla situatia la domiciliu pentru sesizarea neregulilor, obligand patronul la efectuarea contractului de munca si la plata salariilor.

Nu uita ca este dreptul tau sa apelezi la sprijinul unui avocat, existand liste de avocati din oficiu care sunt platiti pentru asistenta judiciara de catre stat.

Adela Andrisan ha detto...

Buna ziua,

In perioada 23.06.2011-22.11.2011 am lucrat ca menajera in Italia, localitatea Trebisacce, ingrijind un batran bolnav de alzeimer si care avea doua degete cangrenate la un picior, precum si de sotia acestuia.
Initial, mi-a fost promis verbal ca mi se vor face acte pentru acest loc de munca, ceea ce nu s-a intamplat. Am fost platita cu 750 euro lunar. Am ingrijit de acesti batrani impreuna cu inca o persoana din Romania, apoi cu una din Polonia.
Programul orar de lucru zilnic se impartea cu partenera de serviciu, cu mentiunea ca o noapte vegheam eu la patul batranului iar cealalta noapte colega mea. Dupa noaptea cand eram de veghe ni se permitea sa dormim doar 4 ore iar in noaptea cand nu eram de veghe nu puteam dormi din cauza urletelor batranului, camera acestuia fiind despartita de a noastra doar de un perete foarte subtire.
Am lucrat fara a avea zile libere. Doar duminica aveam 3 ore la dispozitia mea.
Dupa ce am plecat din acel loc mi s-a promis ca voi fi primita inapoi dar apoi mi s-a comunicat telefonic de catre colega mea ca nu mai este nevoie de mine motivand ca fiica batranului a fost nemultumita de faptul ca in ultima saptamana inainte de a pleca in Romania am avut o stare de nervozitate si nu s-au putut intelege cu mine.
Va rog sa ma consiliati cu privire la ce am de intreprins pentru a mi se recunoaste perioada lucrata in Italia si de a beneficia de toate drepturile ce decurg din aceasta.

Va multumesc.

Cu respect,

Adela Andrisan

dr.ssa Cristina Giorgiana Tutu, Avvocato praticante iscritta all'Albo degli Avvocati Firenze 388 0506482 ha detto...

Stimata dna Adela Andrisan,

Va puteti adresa Sindacatului sau Inspectoratului Teritorial de Munca (Direzione Provinciale del Lavoro) pentru a denunta comportamentul ilegal al patronului. Munca la negru presupune si omisiunea de a plati contribuţiile de asigurări sociale, delict prevazut de legea italiana nr. 638/11.11.1983,art.2, alin. 1-bis "reato di omesso versamento delle ritenute previdenziali e assicurative sulle retribuzioni dei lavoratori dipendenti".
In urma denuntului, Inspectoratul de Munca competent teritorial va efectua diverse controale pentru a verifica existenta altor situatii de acest gen, am inteles ca mai lucrau alaturi de dvs alte persoane - cred ca acestea au primit la fel ca si in cazul dvs- doar promisiunea nu si un contract de munca real.
Trebuie sa stiti ca in urma denuntului, daca autoritatile vor considera ca este cazul, va incepe actiunea penala impotriva fostului patron pentru incalcarea drepturilor dvs de angajat. Dvs, in calitate de reclamant veti avea obligatia de a demonstra cu probe (cu martori, de exemplu) veridicitatea celor sustinute: data inceperii lucrului, programul, modul de desfasurare a activitatii lavorative etc.
Neexistand un contract de munca nu se poate cere in instanta despagubiri pentru incalcarea dreptului la preaviz, dar veti putea cere despagubiri pentru daunele suferite ( morale si materiale) ce vor fi cuantificate pe o baza echitabila.
Nu uitati ca nu costa nimic si ca este dreptul dvs sa va adresati si sa cereti ajutorului Sindacatului, Inspectoratului sau unui avocat.

Adela Andrisan ha detto...

Va multumesc pentru raspunsurile date. As putea beneficia de serviciile dumneavoastra in aceasta cauza?
Daca doriti ma puteti contacta si pe adresa de mail adela_andrisan@yahoo.com.

dott. Cristian Zamfir ha detto...

pentru dott.ssa Cristina Giorgiana Tatu: si eu sunt practicant avocat in Italia, la Trento. Daca vrei, scriemi la c.zamfir76@gmail.com, pentru un schimb de pareri, informatii, experiente ...

Anonimo ha detto...

poti sama ajuti sa recuperez tieferu pe 2 ani ati dau jumate

Anonimo ha detto...

Cristina Zamfir daca ma ajuti sa recuperez tieferu am bustapaga pe toata perioada firma este tldf srl din boiano drimitemi pe adresa vsorinconstantin raspunsu sau cum facem

Unknown ha detto...

buna sant cera ,as dori sa aflu cum pot gasi de lucru ca badanta in italia ,prin intermediuldvs.as putea?

Anonimo ha detto...

buna ziua asi dori daca se poate un loc de badanta italia 0729907707 rog si ofer seriozitate s-au sa inlocuiesc pecineva

Anonimo ha detto...

Buna seara.eu lucrez ca badanta fixa (zi si noapte)de un an .Am contract de munca dar in contrat imi scrie 54 ore saptamanale sambata si duminica liber si in fiecare zi 2ore libere care le facdar noaptea stau cu doamna e corect acest contract?multumesc

Cristina G. Tutu avocat stagiar ha detto...

Stimata dna, in general orele de lucru si de "riposo" sunt calculate si stabilite de comun acord cu angajatorul- prin contract.
SUnt doua categorii de Calf/Badante: "conviventi" (care locuiesc cu batranii) si "Ne conviventi" (care locuiesc separat, la ore).
Dvs faceti parte din prima categorie, orarul dvs este, redau "10 ore giornaliere non consecutive, per un totale di 54 ore settimanali per i lavoratori conviventi".

Deci nu mi se pare a fi incorect sau in neconcordanta cu drepturile dvs.
Puteti consulta si site-ul UIL:
http://www.cafuil.it/servizi/colf_badanti/orario_di_lavoro.asp

Numai bine!

Anonimo ha detto...

Buna ziua! Sunt Mariana. Lucrez de 5 ani cu o batrana si nu am acte. Acum s.au plictisit de mine si vor sa ma dea afara. Ce trebuie sa fac ca sa.i denunt?

Cristina G. Tutu avocat stagiar Firenze ha detto...

Dna Mariana, puteti sa ii denuntati "Ispettorato del lavoro".

Anonimo ha detto...

buna ziua ! ma numesc c.ticusor ,am gasit un loc de munca insa nu am o adresa iar angajatorul sa ma poata pune in regula are nevoie de adresa mea .cum trebuie sa procedez

Cristina G. Tutu, Firenze ha detto...

Trebuie sa te inscrii la Anagrafe in Comune. Pentru aceasta iti trebuie ori un contract de inchiriere a unei camere/apartament, ori o declaratie a proprietarului unui imobil ca locuiti in respectiva locuinta in mod gratuit.Pentru a-ti putea stabili resedinta vei mai avea nevoie de codice fiscale, o asigurare de sanatate (mergi la USL cu contractul de munca) si contractul de munca.
Angajatorului trebuie sa ii dai doar adresa unde iti vei stabili resedinta si buletinul romanesc, ulterior ii vei prezenta cartea de identitate italiana.

Numai bine

Anonimo ha detto...

Buna ziua,doresc sa va adresez o intrebare:Am lucrat timp de 10 luni cu contract agricol determinat pe teritoriul Italiei,in tot acest timp am lucrat mult mai mult decat eram platita.La sfarsitul raportului de munca am denuntat angajatorul cerandu-i sa-mi plateasca orele suplmentare.Intrebarea mea este:pot cere un avocat din oficiu reprezentandu-ma in fata inspetorului de munca(in fata angajatorului care are avantajul fiind italan si sigur se va prezenta cu un avocat)? Deoarece cred,urmeaza sa avem o intalnire ptr conciliere.O a doua intrebare:daca nu ajungem la un acord comun vreau sa-l chem in justitie si as vrea sa stiu daca trebuie sa platesc taxa de timbru si ce cheltuieli mai sunt ?
Va multumesc si sper sa primesc un raspuns de la d-vs.

Cristina G. Tutu, Firenze ha detto...

Puteti sa va adresati unui sindacat (de genul CGIL) pentru reprezentare si alte informatii privitoare la situatia dvs.
Rferitor la cheltuieli, nu va pot raspunde precis. In general, in cauzele de dreptul muncii la tribunal se plateste o taxa pentru inscrierea cauzei. Numai bine

Anonimo ha detto...

La multi ani stimata doamna Cristina G.Tutu!
Va multumesc ptr raspuns si atentia acordata.
O sa va tin la curent cu ceea ce se va intampla.
O zi buna

Anonimo ha detto...

am si eu o problema
nu pot recupera salariul da la patron cum sa fac ca ma si ameninta

cielle ha detto...

Buna ziua,
Doresc sa va cer sfatul in ceea ce priveste recuperarea unei sume de bani de la patronul la care am lucrat in 2012 in perioada august-octombrie in Rimini. In octombrie eu a trebuit sa ma intorc in tara la facultate si a spus ca imi va trimite banii restanti prin western union. Nu mi-a facut contract, abia in a doua jumatate a lui septembrie mi-a luat BI pentru a-mi face codice fiscal. L-am tot sunat de atunci pentru a primi banii dar mereu ma amana. Au mai fost angajati la el care au patit la fel si l-au denuntat, insa eu nu am contract. Cum pot sa recuperez banii? Trebuie sa merg in Italia ca sa pot face ceva? Si la cine sa apelez, ce institutie, sau avocati (din oficiciu)?

Multumesc mult!

cielle ha detto...

Doresc sa mai adaug ca am lucrat la un hotel, de toate (bucatarie, camere etc).
Va multumesc anticipat pentru timpul acordat.
Cu stima,
Elena Ci.

Anonimo ha detto...

buna ziua ..as dori sa stiu cum e platita ziua de festa ..daca nu e trecuta in busta paga ...cit???.... daca dupa 8 luni de munca cu contract am dreptul la somaj,ptr ca imi intrerupe contractul de munca???...va multumesc anticipat .-elena

Anonimo ha detto...

Lucia M.
Buna ziua.Va cer daca se poate niste lamuriri foarte importante:am lucrat ca badanta la ultimul loc de munca,cu contract indeterminabil,timp de 1,8 ani.La data de 28.03.2013,in urma demisiei mele "per giusta causa", m-am adresat la un sindicat care la prima vedere a constatat neregulile din busta paga,contract si a luat in considerare declaratia mea de neregulile existente dintre mine di angajator,privind raportul de munca.Persoana pentru care am lucrat,este luata in atentia unui "administratore di sostegno" care este avocat de profesie,si care a fost nominalizat in cursul lunii ianuarie a acestui an,2013.Pina la aceasta data, administrator fiind, fiul angajatoarei mele,cu care eu am inceput sa port discutii de 1 an de zile,pe seama contractului,bustei paga si a tuturor neclaritatilor existente. Mentionez ca eu personal ,am vazut acest avocat adminitrator actual,ragaz de 15 minute la finalul lunii ianuarie,cind a avut placerea sa faca o vizita pentru a cunoaste persoana pentru care a fost desemnat de instanta ca "administrator di sostegno",situatie in care am schimbat doar anumite gesturi de amabilitate si atit. In momentul in care datorita conflictului vechi deja avut cu fiul angajatoarei,dar pe care avocatul nu il cunostea din punctul meu de vedere ,zic,deoarece cind a facut acea vizita de curtoazie nu a lasat sa se inteleaga, ca are cunostinta de cauza, de neregulile avute cu fiul doamnei. In paralel,vin sa precizez ca odata cu vertenza sindacala deschisa de mine pe data de 28.03.2013, mi sa intocmit cu aceeasi data, de catre angajatoare prin administratorul sau "licenziamento".Am cerut la INPS si Centro di impegno,sa mi se spuna motivul care a stat la baza licenziamentului.Mi sa raspuns:"per giusta causa si atit"......Deoarece ma aflu in situatia in care ex agajatoarea nu vrea sa imi plateasca lichidarea pentru sfirsitul raportului de munca,nu vrea sa ia in considerare prevederile si diferentele de drepturi salariale in baza actiunii dindicale,invocind faptul ca "nu are bani" ,dar in paralel cu aceasta situatie, a angajat o alta persoana in locul meu (din ce o plateste ?) pina sa incheie complet cu mine,iar recent reprezentantul de la sindicat care se ocupa de cazul meu de mai bine de o luna,mi-a transmis o informatie ca recent (in ultima saptamina) i sa adus la cunostinta de catre administratorul doamnei avocatul,ca,eu, in data de 10 martie,zi de duminica lucratoare pentru mine si cu o saptamina innaintea demisiei mele,as fi "pichiato signora". Mentionez ca aceasta acuzatie fabricata si indreptata in mod vadit cu rea credinta,acuzatie grava impotriva mea si a persoanei mele,fiind arma falsa si abuziva de aparare, in fata sindicatului la care m-am adresat pentru a nu da curs probabil vertenzei unde eu cer drepturile ce mi se cuvin si caruia m-am adresat sa respecte drepturile mele ca muncitor.
INTREBARE:
1.VA ROG SA IMI SPUNETI DACA INTR-O ACTIUNE SINDICALA POT SI AM DREPTUL SA CER INTERCEPTAREA CONVORBIRILOR TELEFONICE DIN PERIOADA TOTALA DE MUNCA DINTRE POSTUL FIX AFLAT IN LOCUINTA UNDE AM LUCRAT PENTRU DOAMNA,SI FIUL ACESTUIA TOT UN TELEFON FIX.a DOUA PROBLEMA DACA POT CERE INCLUSIV INTERCEPTAREA TELEFONULUI MEU CELULAR PENTRU CONVORBIRILE AVUTE CU FIUL DOAMNEI SI RESPECTIV CU ACTUALUL ADMINISTRATOR .
2.DACA AM MARTORI CARE CUNOSC INDEAPROAPE NECLARITATILE PE CARE EU LE-AM INTIMPINAT IN RAPORTUL MEU DE MUNCA,SI CARE AU UN CUVINT DE SPUS IN APARAREA MEA PENTRU CA ADEVARUL SA PRIMEZE,POT SA CER SINDICATULUI DE A-I CHEMA PENTRU AUDIERI??? CITI MARTORI CONSIDERATI CA AS AVEA NEVOIE???
3.DUPA PRACTICA SINDICALA ITALIANA,PUTETI SA IMI COMUNICATI , CARE ESTE TERMENUL SI PASII UNEI VERTENZE DE LA INCEPUT-LA FINAL??? VA ROG SA IMI SPUNETI DACA DUMNEAVOASTRA CONSIDERATI CA MAI TREBUIE SA FAC CEVA PENTRU A MA APARA IN MOD CLAR,CORECT SI LEGAL ,IN BAZA SITUATIEI RELATATE.ORICE INFORMATIE DE BUN SENS PENTRU MINE ARE O VALOARE.
VA MULTUMESC CU TOT RESPECTUL!!! ADRESA MEA DE EMAIL PENTRU COMUNICAREA RASPUNSULUI ESTE popavl@yahoo.com

Anonimo ha detto...

buna seara,as dori sa stiu si eu sa stiu daca pot sa iau tfr dupa 6 luni de zile cu contract determinabil(lavoro domestico fisso), in contract e trecut 25h saptamanale dar eu fac mult mai mult in fiecare zi. tin sa precizez ca la inceput am semnat un contract, dar eu nu am am nici o busta paga,le au ei toate dar acum 2 zile a sosit o scrisoare pe care eu am apucat sa o citesc,era destinata patronului ,era vorba de o suma in jur de 1000euro pe numele meu ,tratamento de fine rapporto . ei au ascuns-o crezand ca nu o vad , sunt obligati sa-mi dea acesti bani ? va multumesc.

Claudia Spiridon-avocat la Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 25 marzo 2013 12:25.

Buna ziua,cand mai vorbiti la telefon cu fostul patron,inregistrati convorbirile,este o proba in plus si-l puteti denunta.
Pentru a recupera banii trebuie sa luat legatura cu un avocat,sa spuneti cum a decurs raportul de munca si veti fi sfatuit in ceea ce trebuie sa faceti.

Daca doriti ma puteti contacta la tel:3334749858 sau mail:claudiaspiridon@yahoo.it

Claudia Spiridon-avocat la Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 15 aprile 2013 07:12.

Buna,ziua de sarbatoare ar trebui sa fie trecuta pe statul de plata.E platita dblu daca ati lucrat-o sau normal,daca ati stat acasa.Depinde si de munca ce o faceti d-voastra.
Pentru a beneficia de somaj trebuie sa fi lucrat in Italia cel putin 2 ani de munca,cu acte in regula.
Cand ve-ti fi concediata mergeti la CAF,ei se ocupa cu aceste practici,vedeti ce sfaturi vadau.

Claudia Spiridon-avocat la Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 09 maggio 2013 21:11.

Buna seara doamna,aveti dreptul la TFR, la 13°,le ferie pentru fiecare luna lucrata,indiferent de tipul si durata contractului.

Pentru detalii va stau la dispozitie la tel:3334749858 sau e-mail:claudiaspiridon@yahoo.it

Anonimo ha detto...

ma numesc crismariu florica am fata care lucreaza cu acte la roma ca menajera la familie de 6 ani cu program 4 ore. dupa 6ani va da nastere la un copil pe 1 decembrie.a-si dori sa ma ajutati cu un sfat cu sa procedeze.dupa ecograf la 2 luni le-a spus ca este insarcinata,au inceput amenitarile sa-si ceara demisia .ce sa faca ca amenitato ca-i face greutati. cum sa procedeze legal.

Anonimo ha detto...

buna seara! am lucrat la o familie (4 pers ,dinte care 2 bolnave) timp de 1 an si 10 luni cu un concediu total de 17 zile,nu mi-au facut contract,lucram zilnic de la orele 7.30- 21,cu exceptia zilei de joi cand eram libera intre orele 14-19,m-am imbolnavit de fiere si a trebuit sa renunt la acest loc de munca ( bineinteles ca fiind in aceasta perioada de convalescenta prescrisa de medic nici in alta parte nu am mai putut merge .Va intreb ,e cineva care sa-i controleze pe acesti angajatori sa respecte un anumit program de lucru al badantei sau colf ? sau sa se faca controale la toti acesti care au in casa o pers care lucreaza la fix, daca au contracte facute? Eu cu siguranta nu imi pot revendica nici un drept acum desi as putea demonstra ca am lucrat la aceata fam,intru-cat cunosc Absolut toate obictele din casa,Singura dorinta e ca sa nu mai se intample si altcuiva asa ceva,adica sa muncesca pana cade din picioare si apoi fiecare sa se descurce cum poate...

Anonimo ha detto...

am si eu o intrebare seful meu mia facut de 3 ori afansuri la care lam refuzt dupa cateva zile ma lasat acasa ce drepturi am daca il dau in judecata multumesc flori

Anonimo ha detto...

Buna seara D Avocata sunt Mirela lucrez ca badanta in San Salvo depe 10-10-2013 cu contract de munca indeterminat cu 25h pe saptamana din care in fiecare zi am 2h ore libere asi dori sa stiu ce drepturi ama daca stau sa fac an

ul ca nu mai pot rezista batrana pe zi ce trece devinea mai rea va multumesc mult o seara placuta

Anonimo ha detto...

buna ziua.as vrea sa denunt o patroana de hotel care mi-a promis cazare si masa pe durata contractului si ea m-a cazat intr-un subsol cu igrasie,si mucegai,peretii negrii ,fara lumina vai si amar si de mancare,resturi ca la porci...am facut doua drumuri in 4 zile Rom italia si invers,am muncit cate 13 14 ore pe zi si abia mi-am recuperat banii de drum...pt ca am cerut anularea contractului,ca erau condiziile prea mizere,,,intrebare:nu exista controale si amenzi pt acesti nemernici care-si bat joc de romani, in special?????nu trebuia sa-mi plateasca si drumul vazand ca nu poate sa-mi ofere alte conditii de cazare????

mitrita ha detto...

Buna ziua sant Mitrita lucrez ca badante in provincia di caserta am probleme cu baiatul batranei care ia pensia din luna marti ma plateste cand vrea si cum vrea luna trecuta nu ma plati deloc si nici nu raspunde la telefo.Va rog sa ami spuneti cum pot sa fac sa recuper lunile muncite fara sa fiu plati si nu miau facut nici contract de munca.Va multumesc

Anonimo ha detto...

Buna ziua ,

Oferta noastra este atat pentru activitatile comerciale cat si pentru produsele destinate persoanelor , beneficiind prin aceasta de o reducere considerabila in ceea ce priveste comunitatea romana pentru urmatoarele tipuri de polite

comert sigur pentru deschidere activitati comerciale furt,incendiu
accidente de munca pentru cei care lucreaza in constructii
RCAuto
pensie complementara pentru badante si colf integrarea pensionistica
asigurari case si imobile pentru cei care cumpara case
TCM reimpatrierea salmelor
Raspundere Civila Profesionisti

,


Cu stima ,

Mihaela Titoc
cell. 0039 3421236988
Generali Ina Assitalia Torino Centro
Via Alfieri nro. 6 , Torino
tel. 0039 0115545259

Anonimo ha detto...

Bunasera ma numesc Adriana din data de 2013am lucrat ca badanta la doua batrine invalide una in carut si alta paralizata de miini eu am fost angajata numai 24de ore sptaminale cinci zile pe saptamina lucram simbata si duminica fara sa fiu platita,eu aveam un program de la 17:00 pina a doua zi 13;30 deci si noaptea fara sa fiu platita nu mincam acolo nu ma spalam acolo ,acum mam imbolnavit de hernie de disc trebuie sa ma operez si patronii mau dat afara ca sa numi plateasca concediul medical ,pus de asta faceam curat la fratesu si mincare si numi dadea nimic dumneavoastra ce ma sfatuiti sa fac

Anonimo ha detto...

buna seara!As vrea sa îmi răspundeți la o întrebare!Eu lucrez la un restaurant de șapte ani și nu am contract de munca. Mam hotărât sa plec în România de tot!Nu mi-au dat absolut nimic nici al treispelia salariu nici concediu etc. Ce credeți mi se va da drepturile? Și dacă nu ce se poate face?

Anonimo ha detto...

buna seara ma numesc lucia am lucrat la negru din 2005-2007,apoi din 2007 pana in 2014 am lucrat cu contract in agricultura,am fost responsabila de o echipa de muncitori in camp dar am lucrat si in fabrica/az.agricola/in contractul de munca scrie 9.345 la ora plata si faceam 8-9 11.5 la zi dar pe noi nu ne platea cu cat scria in contract ci ne platea cu 4.50 euro la ora sau 5 euro cum eram eu ca responsabila de echipa,eu am fost la un avocat aici in torino si am facut denunt pt patron,avem 8 luni de zile de cand am deschis denuntul ,am avut 2 intalniri cu avocatul meu si trebuia sa se prezinte si patronul cu avocatul sau dar,nu sa prezentat nici unul acum avem din nou o intalnire pe 4iunie si sper sa vina sa ne intelegem daca nu avocatul meu a spus ca in maxim 5 zile baga in instanta ,dar nu stiu ce sa mai cred ,mi-am pierdut increderea in avocat ,mi se pare ca e prea mult asteptarea,contractul este determinat,contributele nu sunt corecte plata care ne-a facuto nu este corecta ,sunt false toate busta paga tot,imi puteti da un sfat unde as putea merge sa-mi rezolv problema ,va multumesc

Anonimo ha detto...

buna seara ma numesc stefania si am si eu o intrebare ,am lucrat 16 luni pentru o batrana si nu mi a facut contract ,am facut denunt la ITL am dus doi martori si acum astept decizia ITL ului .stiti cam cat dureaza ?paralel am fost asistata de sindicat unde am platit 100 de euro inscrierea (in octombrie 2014 ) si care mi a dat un avocat pe care l am platit cu 150 euro ,e normal ? va intreb asta pentru ca am citit mai sus ca ziceati la cineva ca nu trebuie sa plateasca nimic , multumesc frumos , o seara buna !

Anonimo ha detto...

Buna ziua as avea sa clarific o situatie lucrez la un hotel de 4 luni in aceste 4 luni am primit salariul doar pe o luna am contract de munca indeterminat cand vine busta paga ma pune sa o semnez cu pretextul ca intarzie un pic cu banii ce sa fac

Unknown ha detto...

Buna ziua. As vrea sa cer niste sfaturi, intrucat intampin o situatie dificila in a obtine resedinta si cartea de identitate in Italia. Am terminat aici Laurea Magistrale in iulie, si am decis sa raman. Cand am facut cererea de resedinta, mi-au dat doua ipoteze una daca muncesc si alta daca nu. Neavand un loc de munca dupa ce abia terminasem facultatea, mi s-a cerut o asigurare medicala pe un an (pe care nu reusesc sa o fac intrucat nu am acesti bani fara loc de munca) si garantia posesiei a 5000 de euro ca sa ma intretin. Intrucat imi era imposibil sa fac acesti pasi, am asteptat sa imi gasesc de munca, insa tot ceea ce am gasit cu putina mea experienta a fost un tirocinio cu Garanzia Giovani. Intrebarea mea este: Avand in vedere ca desi primesc o retribuzione perntru acest tironicio si sunt asigurata INAIL si INPS, dar tirocinio nu este considerat vero e proprio rapporto di lavoro, intru in categoria "lavoratore subordinato o autonomo" si am dreptul sa imi dea il comune resedinta, sau inca sunt considerata "non lavoratore" si din nou are dreptul il comune sa nu imi dea resedinta fara dovada a 5000 de euro si o asigurare medicala platita pe un an intreg? Sper ca am reusit sa expun situatia cat de cat clar in asa fel incat sa ma puteti ajuta cu un sfat, va multumesc din suflet si va urez multa sanatate!

Anonimo ha detto...

Am lucrat in Italia 4 ani cu contract de munca din 2010 pana 2015. Familia nu mia platit contributele la Inps . Mam licentiat pentru aceasta cauza , am facut avertenta sindacale miam luat un avocat imedat dupa ce miam dat demisia de la familia care am lucrat . Cand miam intalnit la avocat cu familia respectiva am cazut deacord sa-mi dee suma de 4000 de euro lichidarea si sami plateasca contributele ca sa pot intra in dezocupatione . Ei miau platit cei 4000 de euro dar contributele nu . Contractul este incheat de anul trecut din 28 martie 2015 insa ei nici pana la ora actuala ei nu miau platit contributele . Avocata mia spus ca a facut toate demersurile daca functionarul de la Inps nu face numik eu ce pot face ? Eu ma gandesc ca sunt manan mana toti avocatii ca baiatul batranei este avocat si nora avocata in cazul asta avocata mea mia spus sa astept dar cat sa astept ca a trecut un an de zile de cand sa incheat contractul . Va rog daca puteti sa-mi dati un sfat unde sa ma duc sa-mi pot rezolva problema cu contributele daca avocata numi rezolva.

Anonimo ha detto...

Buna doamna avocat, as dori informații în legătură cu serviciul badanta
...eu vorbesc în numele mamei mele deoarece ea nu știe utilizarea internetul
.mama mea lucrează ca badanta la o familie de 8 luni cu contract de 5 ore pe zi ,dar ea stă 24 din 24 zile libere are ''4 ore pe săptămână "era dar nu era ,deoarece familia spunea că ea trebuie să sa ii sune să le spună că vrea s iasa afară ....această batrana are o nepoata de 19 ani care a sărit să o lovească pe mama si sa i jignească facando si " rumena di merda "mama vrea să plece dar e frică că nu îi dă bani ,as dori daca se poate să îmi spuneți ce putem face daca trebuie să primească " tredicesima "" ferie" zi zilele în care nu a ieșit ....aștept un răspuns Va mulțumesc

Felicia ha detto...

Buna doamna avocat patroana mea mia facut un contract de munca pe care nu l-am vazut deci nu l-am semnat dar in schimb imi aduce pe fiecare luna bustapaga, cu aceasta eu ma-m dus la sindicatu din localocalitate pt ca eu nu intelgeam nimic din acel stat de plata la care ei miau spus casint asigurata numai cinci ore in zi - miercurea am zi de concediu iar duminica de odihna insa eu lucrez 24cu24 la aceasta familie si in afara de ingrijit batrina ma ocup si de animalele lorsi de gradinarit pt ca au casa la tara si detin si un pic de pamint pede care ma ocup tot eu la masa de prinz o pregatesc si pt fiica batrinei care ma trateaza rau va rog frumos sa imi spuneti cui sa ma adresez pt drepturile mele. Multumesc mult

morozii ha detto...

Buna ziua!!as dori sa stiu daca am posibilitatea sa primesc ceva din drepturile ce mi se cuvin dupa aproape 6 ani de munca,mai exact din 08/2007 pana in 05/2013.menzionez ca pe toata durata raportului de munca nu am beneficiat de 13 essima ,14 essima, tfr,si ferie.m-am adresat unui patronat CAF si mi-au socotit in urma prezentarii busta paga cum ca as avea de luat vreo 30 000 euro.signora mea patroana pentru care am lucrat detinea o cooperativa multiservizi pe nume CM TRASPORTI.am lucrat pentru aceasta coop din 08/2013 pina in 02 2012 ,dupa care a fost vanduta si a trecut la un alt nume,CM SERVIZI.am fost si sunt reprezentat de un avv pe nume MASSIMO PUCCI in provincia di roma unde am lucrat.dupa 2 ani de la inceperea acestei societati ,˙CM trasporti sunt chemat la roma si pus sa renunt la dosar pe motiv ca aceasta societate nu este de gasit,ramanand doar cu dosarul pentru cm servizi unde suma ar fi de 3000 de euro de luat.din aprilie 2015 pana in prezent nu mai am nici o noutate in acest caz.....credeti ca as mai putea recupera ceva ????din moment ce cooperativa si signora patroana isi cumpara tiruri si alte atrezi pentru a face trasporti,traslochi ,fachinaggio etc etc....va multumesc pentru un eventual raspuns.......nelu1997@hotmail.com

Anonimo ha detto...

Buna seara,ma numesc Elena Ardeleanu si as vrea sa va prezint situatia mea: am lucrat in Romania 22 ani,ca economista iar in Italia am lucrat 10 ani cu contract de munca pe perioada nedeterminata,cu 25 ore saptamanal. Intrebarea mea este urmatoarea: la calcularea pensiei in Romania se cumuleaza cei 10 ani lucrati in Italia? Conteaza faptul ca am un contract cu 25 de ore saptamanal? In final ce vechime cumulata as avea? Daca se poate va rog sa mi raspundeti pe adresa mea de mail: elenaardeleanu2008@yahoo.com. Va multumesc foarte mult

Anonimo ha detto...

Buna am si eu o nedumerire. Lucrez in agricultura 7 luni pe an cu contract de munca la doi patroni diferiti pana acum a fost totul ok. Dar anul acesta cand am luat cudul am observat ca am avut la unu dintre ei contract pe 7 luni ne lucrand dect 3 luni la el asa ca celalat cand ma angajat eu deja eram angajat asa ca avem 2 contracte in aceelas timp. Dar acum vine problema daca eu am lucrat 7 luni normal eu am lucrat 3 luni la accest patron nu mia platit decat 40 de giornate si eu am lucrat 90 de zile si duminca lucram mereu dar nu 8 ore pe zi 11 chear 12 ore pe zi...ce pot face pentru a imi castiga drepturile pe care le am nu mia platit zilele si nu pot lua dezocupationea agricola in acceasi problema este si prietena mea dar ea a fost mai ghinionista a primit doar 20 de zile...

Unknown ha detto...

Buna ma numesc doina sint badanta la.o persoana de101 ani si fac 3 luni 3 luni cu sora mea de 9 ani fara acte ca fiul batrinei a zis ca nu are bani acum ia m zis caci cind moare batrina noi vrem macar tredicesima ptr anii din urma si acum vrea sa ne faca acte.Inrebarea este.daca ne face acte la sfirsit daca nu ne plateste ca i am.cerut il mai putem denunta va multumasc

Posta un commento