La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

mercoledì 29 aprile 2009

Paolo Calabresi: „Era să fiu ucis pentru că m-am dat drept român“


Autori Iulia Maximinian, Cornel Toma
Data: 29 apr 2009

Actorului nu-i vine să creadă că autorităţile nu au deschis o anchetă pentru tentativă de omor. În Italia, simplul fapt de a fi român te poate costa viaţa. „Adevărul“ a stat de vorbă cu italianul care a fost agresat pentru că şi-a jucat prea bine rolul de român.

Actorul Paolo Calabresi a recunoscut fotografii cu Bucureştiul de altădată într-un complex de magazine din Roma
Foto: Iulia Maximinian

Televiziunea Italia1 a difuzat la începutul lunii martie emisiunea “Hienele”, înregistrată cu camera ascunsă, care îl are ca protagonist pe actorul Paolo Calabresi (44 ani). Însoţit de un amic, el a colindat într-o seară periferiile Romei, pretinzând că este român.

„Văzusem cuţitul 30 de secunde“

Gluma s-a dovedit însă a fi foarte periculoasă, după ce, în faţa unui local, actorul era să fie înjunghiat. El s-a apropiat de un grup de tineri şi le-a cerut o ţigară. Imediat, un italian a ieşit din grup întrebând: „Voi sunteţi ăia care mergeţi prin oraş şi violaţi femeile?”. Apoi a scos un cuţit şi l-a fugărit pe actorul italian. Situaţia nu s-a liniştit decât după ce Calabresi şi-a dezvăluit adevărata identitate.

Înregistrarea a făcut suficientă vâlvă încât să-l determine pe primarul Romei, Gianni Alemanno, să recunoască faptul că Italia „trece printr-un moment delicat”.

“Adevărul”: Cum ţi-a venit ideea?

Paolo Calabresi: Dat ­fiind că atunci se vorbea mult despre români, despre violurile din „Caffarella” şi „Guidonia”, am vrut să vedem cum reacţionează italienii la vederea unui român normal. Nu ne-am gândit niciodată că o să ajungem la ce s-a ajuns.

Care au fost reacţiile după difuzarea filmului?

Am primit multe semnale pozitive, atât din partea italienilor, cât şi din partea comunităţii româneşti. ­M-am mirat, în schimb, că poliţia nu a deschis o anchetă, aşa cum se întâmplă des în urma intervenţiilor noastre. De regulă, autorităţile ne cer casetele originale pentru a identifica persoanele care comit ilegalităţi.

Ţi-a fost frică?

Da, mai ales după ce am văzut înregistrarea. Am conştientizat că m-am oprit foarte târziu, cuţitul îl văzusem de mai bine de 30 de secunde, dar am continuat să-mi joc personajul. Abia când a început să mă alerge cu cuţitul în mână „am aruncat masca”.

La un moment dat aveai o sticlă cu bere în mână...

Pentru sâmbătă seara, mi se pare normal, o fac şi italienii în faţa localurilor. Apoi, eu am încercat să redau „imaginea clişeu” pe care o au italienii despre români, trebuia să fiu imediat identificat ca străin. Italianul ştie că străinului, în general, îi place să bea.

Care este părerea ta despre români?

Există diferite tipuri de români, la fel cum sunt şi diferite tipuri de italieni. Eu am patru copii şi o perioadă am avut o bonă româncă. Ne-am înţeles excepţional, i-am cunoscut şi familia şi am ajuns la concluzia că românii sunt un popor asemănător italienilor. Chiar şi limba română e fantastică, mă distrează teribil să o ascult.

Pot fi românii numiţi „popor de violatori”?

E absurd. Cea mai mare parte a violurilor sunt comise de italieni, dar nimeni nu o spune.

Sursa: Adevarul.

Nessun commento:

Posta un commento