La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

mercoledì 10 settembre 2008

Ungurii îşi doresc mai mult decât noi finalizarea unei autostrăzi româneşti


Ungaria nu mai ştie ce să facă pentru a ne convinge să terminăm şi noi o autostradă care să lege Bucureştiul de Budapesta. Tratativele pentru realizarea acestui proiect datează din 2003. Ungaria a finalizat de atunci nu una, ci două autostrăzi, pe rute diferite, până la graniţa cu România, însă guvernul român nu ştie nici acum dacă îşi va onora promisiunea peste un an, doi, zece, sau măcar în acest secol.
Ungaria a terminat anul acesta şi cea dea doua autostradă care vine de la Budapesta prin Mako până la Nagylak. Termenul iniţial era 2009 dar ungurii au reuşit să termine mai repede. Oricum acordul din 2003 prevedea legarea Budapestei de Bucureşti prin Debreţin, Oradea, Cluj şi Braşov. Cele două guverne s-au înţeles atunci asupra unei rute care să treacă prin ţinuturile secuieşti şi aşa a rezultat autostrada Transilvania.
La cinci ani după, românii au doar patru kilometri de autostradă, neracordată la nimic, şi nimeni nu ştie exact câte miliarde va costa în final aceasta. Kinga Goncz, Ministrul de Externe al Ungariei, declară: "Sper ca până în 2010 să avem această autostradă. Sper că România va accelera lucrările. Noi, în Ungaria, ne-am dat seama că pe măsură ce înaintam cu autostrada, creşteau şi investiţiile. Şi cred că şi România realizează acest lucru. Şi dacă România vrea să atragă mai mulţi investitori, această autostradă este foarte importantă."Planurile de infrastructură au fost modificate în 2005, când, la presiunile preşedintelui Traian Băsescu, România şi-a reconsiderat priorităţile. Mult discutatul coridor patru, de la Bucureşti prin Piteşti, Vâlcea, Sibiu, Deva şi Arad ar fi trebuit să se lege cu autostrada ungurească la Nagylak. Ungurii au făcut-o oricum şi pe aceasta, dar românii au alergat după doi iepuri şi n-au mai făcut nici o autostradă. Oricum ministrul român de resort nici nu mai ştie exact care erau priorităţile şi de ce.
Ludovic Orban, Ministrul Transporturilor, susţine că a fost mai degrabă o înţelegere care avea ca termen de predare anul 2013. Adică trei ani mai târziu decât declaraţia ministrulului ungar de externe. E clar că cele două guverne nu se prea înţeleg. Practic, amânarea preconizatei autostrăzi care va lega România de Europa de Vest este de exact patru ani. Un mandat. Încă unul, degeaba.
Sursa foto: jurnaluldearies.ro
Observator
Adăugat: 09 septembrie 2008

Nessun commento:

Posta un commento