La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

venerdì 19 settembre 2008

Contra, Craioveanu şi Busuioc, într-o campanie de promovare a imigranţilor români


Gheorghe Craioveanu, Cosmin Contra şi, poate, chiar Costel Busuioc vor participa la o campanie care să amelioreze percepţia spaniolilor faţă de imigranţii români. Numai că Executivul dă bani pe un proiect pus sub semnul întrebării chiar de spanioli. Percepţia că românii ar fi infractori şi violatori este demontată de iberici, care scot în faţă relaţiile individuale foarte bune cu români plecaţi în Spania. Campania a costat câteva milioane bune de euro, bani plătiţi de Guvern.Campania lucrează subtil şi la schimbarea percepţiei că românii sunt exclusiv căpşunari, încercând să întărească ideea că mulţi români sunt foarte instruiţi. Şi că mulţi au reuşit să se integreze deja foarte bine în societatea spaniolă. Dincolo de folosirea unor indivizi obişnuiţi pentru a derula campania, notorietatea personajelor este un avantaj care nu poate fi neglijat. Cosmin Contra sau Gică Craioveanu sunt două nume vizate, dar lista nu e definitivată.Pe lângă clipurile video, campania include un documentar despre România, invitarea unor jurnalişti spanioli cunoscuţi să viziteze ţara noastră, precum şi folosirea tuturor canalelor de comunicare.Ca orice campanie, şi aceasta a început cu un scandal pentru că alegerea firmei care se ocupă de proiect nu s-a făcut prin licitaţie. Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale spune însă că o licitaţie clasică este bună pentru maşini, nu pentru campanii de comunicare şi precizează că formula aleasă, cea a dialogului competitiv, este legală şi are şanse mai mari de reuşită.Pentru a schimba imaginea României şi a românilor, Guvernul a pus la bătaie aproape opt milioane de euro. Patru milioane au fost luate de firma Saatchi&Saatchi pe relaţia cu Spania, patru de firma Playteam pentru o campanie similară cu românii din Italia.
Observator
Adăugat: 18 septembrie 2008

Nessun commento:

Posta un commento