La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

martedì 27 gennaio 2009

Ziua Memoriei pentru victimele Holocaustului

27.01.2009
Astazi, incepand cu orele 18.00, la Muzeul Literaturii Romane din Iasi, la Galeriile Pod-Pogor, la initiativa Lectoratului de Italiana din cadrul Universitatii Al. I. Cuza, are loc "Ziua Memoriei-in amintirea victimelor Holocaustului si a tuturor celor care au suferit deportari, inchisoare sau moarte".

Evenimentul este organizat in colaborare cu Societatea Culturala "Junimea 90", respectiv cu Facultatea de Litere a Universitatii Cuza. Rememorarea Holocaustului se va realiza si prin extrase citite din romanul "Mai este oare acesta un om", de autorul italian Primo Levi. Vor cita pasaje din cartea autorului, printre altii, Laura Drumea, Eliza Lupu, Teodora Buhnila sau Andreea Tofan. Coordonatorul artistic al intregii manifestari este italianul Luciano D'Amico, iar moderatorii sunt lectorii Carmen Ioviero alaturi de Mirela Aioanei. Actiunea de astazi se doreste un moment de reamintire si de comemorare a marii drame suferite de poporul evreu atat in Romania, cat si la nivel global, in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial si a procesului de exterminare nazist a evreilor ce este cunoscut in istorie ca Holocaust.
Sursa: Presa Online

"Flori in amintirea celor plecati"
Oras al amintirilor Focsani
Te mai zaresc prin pulvere de ani
Te ascult in mine, susur fara glas
Parfumul vechi e tot ce-a ramas

Te -am cautat prin ceata catre zori
E ingropat trecutul sub ninsori
Copilaria -mi caut pe noptat
Acelasi e doar cerul instelat

Incolo nu e mai nimic de atunci
Oras supus nedreptelor porunci !
Iar strazile pe care -am ratacit
M-au chemat , dar nu le-am gasit
Si casele prin care am trecut
Le-au prefacut stapanii noi, in lut
Ca-n locul lor sa nalte cenusii
Egale cuburi, gemene cutii

Oras supus nedreptelor porunci
Dar unde-ti sunt gradinele de atunci ?
Si cei cu care am copilarit
Spre care zari , tacut, s-au risipit ?

Un cetatean doar am intalnit pe drum,
Invaluit in ani ca intr-un fum
Am mers cu el alaturi si am tacut
Nu l-am stiut si nu m-a cunoscut

Oras al inoptarilor, Focsani
Pierdut in zarea zecilor de ani...
Atat din cei pe care i-am iubit,
La marginea de nord au poposit...

Ramai cu oameni noi, cu noi zidiri
Oras strain si plin de amintiri.
Farmacist Avram Bergher
Sursa: Istoria evreilor din Focsani

Nessun commento:

Posta un commento