La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

venerdì 22 maggio 2009

Mircea Lucescu: 'Este şi un succes al fotbalului românesc!'


Autor: Alexandra Dragu, Istanbul
Data: 22 mai 2009

Tehnicianul spune că a trăit la intensitate maximă finala cu Werder Bremen, se mândreşte că este român şi o vrea pe Barcelona în finala Supercupei Europei. „Il Luce“ este avid de performanţă.Mircea Lucescu (64 de ani) nu vrea să se oprească aici cu Şahtior. „Il Luce“ ţinteşte grupele Ligii Campionilor cu gruparea ucraineană.

Galerie foto: Bucuria suporterilor din Doneţk după succesul echipei lui Lucescu
Galerie foto: Şahtior - Werder Bremen

Adevărul: Aţi pus de multe ori mâna pe trofeu. Plecaţi cu acesta acasă?

Mircea Lucescu: Dacă ­mi-ar da voie cei de la UEFA, l-aş lua de tot, mai ales că este ultimul trofeu, pentru că se va schimba formatul şi denumirea competiţiei din sezonul următor. Ar da bine în muzeul de la Doneţk.

Apropo, în sezonul viitor nu vă veţi putea apăra titlul.

Da, chiar! Uite, la asta nu m-am gîndit, dar, oricum, nu e nicio problemă pentru că noi avem ţeluri mari pentru la anul. Vrem să mergem cât mai departe în Liga Campionilor. Sincer, eu mi-am propus să duc echipa în semifinale. Cu puţin noroc şi evoluţii bune, putem să ajungem acolo, sus. Dacă nu, măcar în sferturi să ne oprim. Mă simt tânăr acum şi în putere. Cred cu tărie că pot mai mult. Putem toţi mai mult.

Aţi făcut fericiţi mulţi români prin câştigarea finalei!

Să ştii că m-am gândit la asta. În fond, este şi un succes al fotbalului românesc. Mă bucur enorm că am reuşit!

Cum aţi trăit meciul? Nu mi s-a părut că v-aţi exteriorizat foarte mult. Nici după goluri nu v-aţi manifestat.

Eh, am trăit la intensitate maximă, dar nici nu puteam să le transmit jucătorilor starea mea de nervozitate. Ştii ceva, acum nici nu mai contează. Important este ce am reuşit noi să facem (râde)

V-am văzut la ceremonie cu steagul României...

Păi, nu era normal? Sunt român şi mă mândresc cu asta! Drapelul mi l-a adus Răzvan. A fost şi acela un moment emoţionant pentru că fiul meu, acum selecţioner, mi l-a dat. Cum am apărat eu culorile naţionale, aşa trebuie să o facă şi el, din noua sa postură.

Aţi mai cucerit un trofeu european, Supercupa. De cât timp visaţi şi la Cupa UEFA?

Nu pot să spun că am aşteptat nu ştiu câţi ani un trofeu. În plus de asta, îţi zic sincer, eu prefer să cresc jucători, să formez echipe puternice, decât să iau un trofeu. Asta e filosofia mea. Când văd cum evoluează jucătorii tineri pe care îi promovez, uite, cum sunt brazilienii de la mine din lot, am o satisfacţie enormă.

Ce v-a spus Ahmetov?

Era foarte fericit. Ne-a strâns mâna la toţi, a felicitat jucătorii, staff-ul tehnic. Fără el, nu s-ar fi făcut nimic la Şahtior. Vreau să-i mulţumesc şi lui şi tuturor celor care ne-au ajutat să obţinem acest trofeu.

Frumoasă atmosfera?

Da! Excepţională! Vreau să le mulţumesc şi fanilor din Ucraina şi celor din Turcia pentru că au fost alături de noi. Am spus că mă simt bine de fecare dată cînd vin în Turcia, acum am un nou motiv: o să-mi amintesc de această finală.

Aveţi de gând să mai antrenaţi în Turcia?

Normal! La un moment dat, mă voi gândi să revin la Istanbul. Am avut o perioadă superbă atât la Galatasaray, cît şi la Beşiktaş. Am o relaţie excelentă şi cu Fener, cu toate că nu am antrenat acolo. Anul acesta însă am planuri seriose cu Şahtiorul

Cu cine vreţi să jucaţi Supercupa Europei?

Cu Barcelona. Cred că este anul lor şi merită să câştige Liga Campionilor.

Eu prefer să cresc jucători, să formez echipe puternice, decât să iau un trofeu. Asta e filosofia mea.
Mircea Lucescu
antrenor Şahtior

Creatorul de echipe

Lucescu este renumit prin faptul că a dus echipa naţională a României la un turneu final, a construit echipe de club şi a lansat sau a relansat mulţi jucători.

Corvinul Hunedoara 1979-1983. Cariera de antrenor a lui Mircea Lucescu a început la Corvinul Hunedoara, în paralel fiind şi jucător în Divizia B. După un sezon a promovat în primul eşalon, iar în ediţia 1981- 82 a realizat cea mai bună performanţă a clubului, clasarea pe locul 3 şi participarea în Cupa UEFA.

Naţionala României 1981-1986. În paralel cu Corvinul, el a fost numit selecţioner şi a reuşit în 1983, după o pauză de 14 ani, să califice echipa naţională la un turneu final al unei mari competiţii, Campionatul European din Franţa 1984. A reconstruit naţionala cu jucători tineri, gen Andone, Rednic, Klein, pe lângă Bölöni, Balaci, Cămătaru, Iorgulescu, Ştefănescu sau Coraş El l-a chemat prima dată la naţională pe Gică Hagi, care abia terminase junioratul.

Dinamo 1985-1990. În paralel cu echipa naţională, Lucescu a fost numit antrenor la Dinamo. Situaţie care va ţine până în 1986, când a fost schimbat de la naţională, după un meci pe care l-a câştigat cu 4-0 în faţa Austriei, la Bucureşti. La Dinamo a început construirea unei noi echipe, bazate numai pe tineri. I-a adus pe Andone, Rednic, Klein, apoi pe Mateuţ, toţi de la Corvinul, pe Lupu şi pe Sabău şi i-a promovat din pepiniera clubului alb-roşu pe Lupescu şi pe Răducioiu. Cu roş-albii a cucerit campionatul şi Cupa României, în 1990, an în care a ajuns în semifinalele Cupei Cupelor.

Brescia 1991-1996. După un scurt intermezzo la echipa italiană Pisa, cu care a terminat pe locul 16 în Serie A, „Il Luce” a preluat, în 1991, echipa Brescia Calcio, în liga secundă, cu care a promovat imediat, dar are un parcurs oscilant, un an în A, unul în B. La Brescia i-a avut sub comandă pe Hagi, Lupu, Mateuţ, Răducioiu şi Sabău.

Rapid 1997-1999. După un an petrecut la Reggiana, Lucescu a venit la Rapid, câştigând Cupa României imediat, iar după un an, titlul de campioană. În Giuleşti, l-a „reinventat” pe Lupu, i-a adus pe Rednic şi pe Sabău ca jucători, pe lângă Lobonţ, Dulca, Iencsi, Pancu, Măldărăşanu.

Galatasaray 2000-2002. În 1999 a antrenat pentru scurt timp Internazionale Milano, după care a revenit la Rapid, apoi a ajuns la Galata, cu care a cucerit în 2001 Supercupa Europei, iar un an mai târziu titlul de campioană a Turciei. Aici i-a avut ca elevi pe Gigă Hagi şi pe Gică Popescu.

Beşiktaş 2002-2004. La Istanbul a cucerit din primul an titlul, cu Daniel Pancu printre componenţii echipei.

Sursa: Adevarul.

Citeste si:
Raţ a prins aripi: "Mă simt minunat că am câştigat Cupa UEFA. Mâine aş putea juca din nou!"
Leggi anche:

Nessun commento:

Posta un commento