La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

sabato 9 maggio 2009

Un medic român face miracole pentru părinţii italieni


Andi Radiu, Italia
Sâmbătă, 09 Mai 2009

Italia, una dintre ţările europene cu cea mai scăzută rată a natalităţii are, în acelaşi timp o cerere semnificativă de specialişti în tehnici de fecundare artificială. Fecundarea in vitro este una dintre cele mai cunoscute astfel de metode.

Însă aplicarea acestora ridică în Peninsulă o serie întreagă de probleme, de la cele care ţin de ştiinţa biologică aplicată, până la cele de natură etică, religioasă, sociologică sau chiar de drept. Dintre acestea, constană rămâne cea a numărului foarte mic de medici specialişti în tratamentele şi procedurile fecundării in vitro. Printre ei, se află însă şi un român, care este văzut de mulţi părinţi italieni ca responsabil pentru miracolul familiei lor: copilul.

Sorin Parastie are 47 de ani şi lucrează la o clinică recunoscută în acest domeniu, în nordul Italiei. După o experienţă de ani de zile, cursuri de specialitate la clinici şi universităţi de renume, românul a reuşit, din toamna anului trecut, medicul să lucreze împreună cu o echipă de specialişti în cadrul unei clinici private, recunocută în toată Italia. Locuieşte împreună cu familia la Torino, iar fiica sa, de 21 de ani, este studentă la Facultatea de Drept, din cadrul Universităţii catolice din Milano.

Originar din Sighetu Marmaţiei, Sorin Parastie a absolvit Facultatea de Medicină în anul 1987 la Cluj, iar după o lungă perioadă de stagiatură a decis să-şi încerce norocul în Italia. ”Am prins ultimii ani din regimul ceauşist şi altii doi după Revoluţie. În sistemul sanitar românesc domnea haosul şi nu mi-a trebuit mult să mă decid să plec din ţară, mai ales că mă încurajase şi sora mea, care deja se stabilise în nordul Italiei, la Cuneo. Ştiam de la bun început că echivalarea studiilor nu este foarte uşoară, dar am sperat mereu că voi reuşi până la urmă”, povesteşte medicul român.

Ambiţia de a atinge un scop

A urmat o perioadă foarte grea, datorată necunoaşterii limbii la un nivel bun, a faptului că a trebuit să reia câteva examene, să frecventeze ultimul an, iar la sfârşit să susţină examenul de stat. Faptul că în acea perioadă nu a avut cetăţenie italiană, nu i-a permis să practice meseria de medic şi astfel a fost nevoit să se întoarcă pentru o perioadă în România.

„La sfârşitul anului 1993 am reuşit să-mi iau examenele, dar nu am putut să-mi practic meseria pentru că în acea perioadă doar cetăţenii italieni puteau profesa ca medici. M-am întors în România, unde am reuşit să-mi iau specializarea în ginecologie şi am început cercetarea în domeniul fecundaţiei asistate. Am avut şansa să lucrez şi ca asistent universitar şi să îmi deschid un cabinet particular. Italia, însă, nu am uitat-o nicio clipă”, recunoaşte Sorin Parastie.

Acesta a revenit, în anul 2000, reuşind de-atunci să-şi facă recunoscută specializarea, să lucreze la două cabinete şi după participări intense la diferite congrese şi studii de specialitate a ajuns să fie recunoscut ca unul dintre medicii specialişti ai clinicii.

„După reîntoarcerea în Italia am dus o bătălie continuă pentru recunoaşterea specializărilor, pentru a-mi face un loc în mediul profesional medical. Pentru o bună perioadă am avut cabinete la Cuneo şi Savigliano, unde am lucrat şi ca ginecolog „în prima linie” la spital, perioadă în care am acumulat multă experienţă. Dar visul meu era să lucrez într-o clinică particulară performantă, în domeniul pentru care m-am pregătit în ultimii ani, fecundarea in vitro. După terminarea facultăţii am participat la numeroase cursuri de specializare pe acest domeniu, la universităţile din Geneva, Heidelberg şi Chişinău. Au urmat şi alte participări la diferite congrese sau cursuri în diferite părţi ale Europei”, menţionează acesta.

Românii, apreciaţi în sistemul medical italian

Visul medicului român s-a împlinit în vara anului trecut, când a primit o ofertă din partea Clinicii „Promea” din Torino. „Mi-am dorit să lucrez într-o astfel de clinică, unde totul este bine pus la punct, iar echipa medicală este formată din adevăraţi profesionişti. Am primit propunerea de a lucra la spitalul „Promea”, deşi se prezentaseră alţi zeci de candidaţi. Experienţa şi specializările mele au contat mult şi au fost apreciate, iar astăzi mă simt membru al unei echipe de profesionişti, cunoscută şi apreciată în toată Italia. Vreau să menţionez că alături de mine, chiar şi în sălile de operaţii, mai lucrează două românce, ca asistente medicale, ceea ce înseamnă că profesionalismul românilor este cunoscut şi apreciat”.

De la începerea activităţii în cadrul clinicii din Torino, Sorin Parastie nu a avut decât satisfacţii. „Lucrez într-o clinică de mare performanţă, fac ceea ce-mi place şi pentru care m-am pregătit, dar cel mai important este că stau în preajma miracolului vieţii: naşterea. Este emoţionant de fiecare dată când participi la intervenţii care ajută la naşterea unei noi fiinţe, atât de mult dorite de către părinţi. Bucuria este imensă. Ţin legătura cu pacienţii mei şi de fiecare dată este o mare satisfacţie să le simţi bucuria. La noi vin, de obicei, cupluri care au probleme în a avea un copil şi care îşi doresc acest lucru enorm de mult. La unul dintre etaje sunt fotografii cu micuţii care s-au născut în urma intervenţiilor medicilor noştri. Aştept să fie şi cât mai mulţi copii români acolo”.

Pe viitor, Sorin Parastie şi-ar dori să contribuie la dezvoltarea unei asemenea clinici şi în România, unde cererea este la fel de mare ca în Italia. „Nu am alte planuri pentru viitorul apropiat. Sunt foarte mulţumit de locul de muncă, de satisfacţiile pe care mi le oferă, dar dacă aş primi o ofertă de a participa în România la un proiect asemănător, cred că mi-aş pune la dispoziţie experienţa şi cunoştiinţele acumulate. Şi în România sunt foarte multe cupluri aflate în imposibilitatea de a avea un copil în condiţii normale şi astfel de clinici nu sunt foarte dezvoltate. Eu am spus mereu că entuziasmul este unul din secretele succesului, calitate care nu-mi lipseşte”, recunoaşte medicul român.

Sursa: Evenimentul Zilei.

3 commenti:

Anonimo ha detto...

MA NUMESC DORU VASILE UNGUREANU DIN TORINO AS VREA DACA CINE A SCRIS ARTICOLUL SA MA AJUTE SA INTRO IN LEGATURA CU DOMNUL SORIN PARASTIE CRED CA DUMNEALUI CUNOASTE PE OARECARE ENZO PAVIA

Anonimo ha detto...

http://www.promea.net/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=27

Anonimo ha detto...

vreau sà iau legàtura urgent cu dr. Parastie Sorin.am nevoie de ajutorul lui.am programare la promea in iunie si asi vrea sà vorbesc intii cu dr.Parastie.và rog sà-mi spuneti cum sà iau legàtura

Posta un commento