STUDIU Zâmbetul angajaţilor poate atrage mai mulţi clienţi
de Andrada GHIRA 06 MAI 2009
Profilul cumpărătorului care urmăreşte chilipirurile: femeie, peste 55 de ani cu educaţie medie
Majoritatea românilor respectă întocmai lista de produse făcută acasă
Respectul şi atenţia, ingrediente pentru vânzări mai mari
Pentru majoritatea românilor cel mai important lucru când merg la cumpărături este să fie bine trataţi de angajaţii magazinelor. Pentru 77% dintre clienţi, acest lucru contează mai mult decât preţurile mici sau oferta de produse, conform unui studiu realizat de Gfk, companie de cercetare de piaţă.
Alte criterii considerate importante pentru cumpărătorii români sunt şi cele legate de eficienţa actului de cumpărare. Astfel, 67% dintre persoanele intervievate îşi planifică dinainte exact ce doresc să achiziţioneze, iar 63% se orientează să facă toate cumpărăturile dintr-un singur magazin. Cei mai mulţi, în proporţie de 75% respectă întocmai lista de cumpărături întocmită de acasă, dar mai cumpără şi alte produse care nu erau planificate. „Constatăm că românii sunt destul de orientaţi către eficienţa actului de cumpărare. Nu numai că obişnuiesc să le planifice şi să se documenteze înainte, dar îşi doresc să nu dedice prea mult timp acestei activităţi, preferând cumpărăturile dintr-un singur magazin”, spune Andi Dumitrescu, director general GfK România.
Unul din cinci români se uită mai ales la preţ
Promoţiile, ofertele speciale oferite de magazine, supermarketuri şi hipermarketuri atrag cu singuranţă atenţia românilor, în special datorită crizei, care a redus din bugetele de cumpărături. „21% dintre românii din zona urbană sunt orientaţi în special către preţ, căutând mereu reduceri, chilipiruri sau promoţii.
Ei sunt mai înclinaţi să cumpere în funcţie de promoţiile existente în cataloagele retailerilor şi nu obişnuiesc să facă cumpărături mari. În general, aceşti cumpărători sunt femei, cu vârsta peste 55 de ani şi cu educaţie medie”, se arată în studiu.
44% dintre români sunt convinşi să cumpere de către materialele promoţionale
Cele mai puţin importante pentru consumatorii români sunt criteriile sociale şi emoţionale.
Doar 20% dintre respondenţi merg la cumpărături pentru a socializa, 19% cumpără produse pentru a se răsfăţa, iar 12% fac cumpărături doar pentru a fi în pas cu moda.
Cataloagele scoase pe bandă rulantă de supermarketuri şi hipermarketuri nu sunt trecute cu vederea de români. Gradul acestora de penetrare în mediul urban este de 82%, iar restul de persoane intervievate spun că nu primesc materiale promoţionale în cutia poştală. 44% dintre respondeţi citesc aceste materiale şi fac cumpărături în funcţie de acestea, în timp ce 33% le citesc, dar nu se orientează după ele în alegerea cumpărturilor.
Cel mai mare impact al acestor materiale promoţionale se reflectă asupra femeilor şi persoanelor în vârstă.
Sursa: Gandul.
mercoledì 6 maggio 2009
Pentru 77% dintre români respectul vânzătorilor e mai important decât preţul
Pubblicato da
Catalina Sava
alle
14:22
Iscriviti a:
Commenti sul post (Atom)
Nessun commento:
Posta un commento