La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

martedì 28 ottobre 2008

Delitto Reggiani, chiesto l'ergastolo per Mailat


Roma, 28 ott. (Adnkronos/Ign) - E' stato chiesto l'ergastolo per Nicolae Romulus Mailat (nella foto), accusato di aver aggredito, rapinato e violentato, il 30 ottobre scorso nei pressi della stazione ferroviaria di Tor di Quinto, Giovanna Reggiani.
A un anno di distanza dalla tragica morte della donna, moglie di un ufficiale di Marina, Giovanni Giummiero, deceduta nell'ospedale Sant'Andrea in seguito alle gravissime ferite riportate, il pubblico ministero Maria Bice Barborini non ha avuto alcun dubbio nel sollecitare per Mailat, che ha sempre negato di aver commesso l'omicidio, la condanna a vita.
A conclusione dell'udienza l'imputato ha detto: ''Mi sento un capro espiatorio... Forse per tutti i romeni che hanno commesso reati in Italia''.
Per sostenere la piena responsabilità di Mailat il pubblico ministero ha ripercorso tutto l'iter dell'inchesta e dell'istruttoria dibattimentale esaminando ogni risvolto della vicenda e dando particolare valore alla testimonianza di Emilia Neamtu. Fu la donna, imparentata con Mailat, che vide tutta la scena e per prima, chiedendo aiuto a un conducente di autobus, avvertì la polizia che arrestò Mailat la sera stessa del 30 ottobre.
E ha aggiunto: ''Non ho parole, non le ho mai avute... Rimango della stessa opinione e mi affido alla giustizia divina. Non ho mai avuto una reazione durante il processo perche' ho capito che sarebbe stato inutile. Volevano a tutti i costi un colpevole per un fatto cosi' grave e penso di essere stato estratto da un mazzo di carte per essere capro espiatorio''.
Omicidio volontario, rapina e violenza sessuale sono le accuse per Mailat, accuse tutte provate proprio in base alle testimonianze tra le quali anche quella di Dorin Obedea, suocero dell'imputato al quale l'uomo consegnò la borsa appena strappata alla Reggiani facendolo poi allontanare immediatamente dal luogo mentre lui ancora continuava ad infierire sulla Reggiani.
Concordi le testimonianze secondo le quali quella sera Mailat era in stato di ebbrezza alcolica. Dopo aver bevuto insieme con altri, aveva vagato per il campo dirigendosi verso la stazione dove era avvenuto l'incontro con la Reggiani. Secondo il pm Barbolini Mailat ha infierito con particolare crudeltà sulla donna con una furia che non le ha lasciato scampo. Oggi l'istruttoria dibattimentale si concluderà con l'intervento dell'avvocato di parte civile Tommaso Pietrocarlo e con quello del difensore Piero Piccinini. Domani mattina ci sarà la sentenza.
Fonte:Adnkronos IGN

1 commento:

Catalina Sava ha detto...

Corespondenta din Italia
Romulus Mailat - condamnat la 29 de ani de inchisoare
de Miruna Cajvaneanu HotNews.ro
Miercuri, 29 octombrie 2008

Romulus Mailat a fost condamnat miercuri de justitia italiana la 29 de ani de inchisoare, pentru uciderea, talharirea si agresarea sexuala a italiencei Giovanna Reggiani. Mailat va trebui sa plateasca si daune in valoare de 500.000 de euro.

Avocatul Piero Piccinini a declarat, dupa citirea sentintei, ca va face reucurs, in conditiile in care, a sustinut el, pedeapsa este nedreapta si nu exista suficiente probe pentru condamnarea lui Mailat.

Romanul de etnie roma va executa pedeapsa in Italia si va fi expulzat in Romania dupa eliberare.

Pedeapsa ar putea fi redusa la jumatate daca Mailat va avea o conduita buna. Conform legii italiene, la fiecare 6 luni de conduita buna, pedeapsa se reduce cu 40 de zile. Dupa executarea a jumatate din pedeapsa, Mailat ar putea cere un regim de semi-libertate.

Mailat a plans in fata judecatorilor

In cursul diminetii, avocatul lui Mailat, Piero Piccinini, si-a prezentat ultima pledoarie, sustinand nevinovatia clientului sau in ceea ce priveste acuzatiile de omor si agresiune sexuala. A cerut ca tanarul sa fie absolvit din lipsa de probe, in baza articolului 530 al Codului de Procedura Penala. "Probele
sunt putine si martorii se contrazic, iar daca exista macar un dubiu in ceea ce priveste vinovatia lui, el trebuie absolvit", a spus Piccinini. In timpul pledoariei avocatului, Romulus Mailat a plans.

"Cer scuze in fata lui Dumenzeu si sper ca sa fie facuta dreptate. Eu ma simt vinovat de ceea ce am facut, dar tot ce am facut a fost sa fur poseta doamnei Reggiani. Nu am facut altceva, nu am omorat-o eu. Imi pare rau pentru tot ceea ce s-a intamplat in acea seara. Imi cer scuze in fata dvs, domnule Presedinte, Curtii, si tuturor celor prezenti in aula", a declarat Mailat, inainte de intrarea juratilor in sala de consiliu.

In cursul zilei de marti, procurorul Maria Bice Barborini a cerut condamnarea lui Mailat la inchisoare pe viata, sustinand ca acuzatul nu numai ca a furat geanta victimei, ci a agresat-o sexual apoi a batut-o cu cruzime, cauzandu-i moartea. Avocatul Piccinini a cerut azi eliminarea circumstantei agravante de agresiune sexuala sustinuta de procuror.
Sursa: Hotnews.ro
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-4986515-romulus-mailat-condamnat-29-ani-inchisoare.htm?cfnl

Posta un commento