La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

venerdì 17 ottobre 2008

Un copil născut în Italia nu poate beneficia de ajutor medical în România


Un copil de patru luni, cetăţean român născut în Italia, nu beneficiază de niciun drept pentru că nu are identitate. Funcţionarii de la Primăria Focşani au reţinut certificatul de naştere original al copilului pentru a-i da unul românesc, procedura durează însă şase luni. În tot acest timp, copilul nu poate primi medicamente gratuite şi nici nu poate fi vaccinat.

Daniela Bălan a lucrat în Italia ca asistentă medicală, unde, în urmă cu patru luni, a născut. Femeia a vrut să îşi crească băieţelul acasă, la Focşani. Acasă au început necazurile după ce funcţionarii de la primărie i-au oprit actul de identitate original al copilului. În replică, funcţionarii din Focşani spun că de vină este birocraţia.
Bebeluşul nu a putut fi înscris la un medic de familie, deşi deţine cardul european de sănătate valabil şi în România. Totodată, copilul nu poate primi medicamente gratuite. "Reţeta gratuită nu mi-a putut fi eliberată spunând că programul nu-l acceptă", a spus Daniela Bălan.
Reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate Vrancea dau vina pe programul informatic care nu e corelat cu legislaţia Uniunii Europene din care România face parte de aproape doi ani.
Exasperată de atâtea probleme, femeia vrea să se întoarcă în Italia unde bebeluşul beneficiază de toate serviciile, chiar dacă e cetăţean român.

Sursa: Realitatea TV

70 commenti:

Anonimo ha detto...

salve..sunt cristina ,traiesc in italia si am si eu o fetita de 4 ani! culmea ironiei ca sunt din Focsani!intr-adevar birocratia in Romania lasa de dorit! Sfatul meu este acela de a scoate un alt certificat de la primaria din italia unde este inregistrat copilul,caci nu ai pierdut certificatul din italia! Aici poti scoate cate certificate vrei si cand ai nevoie in original!Oricum rusine pt Romania si pt ceea ce se intampla!parerea mea ar fi ca sa faci vaccinarile in Italia caci vei fi mult mai castigata!

Anonimo ha detto...

certificatul romanesc se poate face si in italia la ambasada romaniei din italia,costa 200 de uro si se elibereaza in 3 saptamani.eu l-am facut fetitei mele care are 3 ani si sa nascut in it.eu apartin de ambasada romana de la bolognia pt ca sunt din regiunea toscana.

Anonimo ha detto...

buna mamicilor si eu am nascut in italia o fetita care acum are 2 ani si 4 luni,si la fel i-am facut certificatul aici la ambasada,pt ca cu cel italian nu m-au lasat sa plec acasa,acum eu vreau sa va intreb cum pot beneficia de alocatie sau ajutor social eu nu lucrez,ma poate ajuta cineva?

Cristina Tutu, stagiar Cabinet de Avocatura Firenze ha detto...

L'assegno per il nucleo familiare da corrispondere agli aventi diritto per l'anno 2012 è pari, nella misura intera, a Euro 135,43.
Per le domande relative al medesimo anno, il valore dell'indicatore della situazione economica, con riferimento ai nuclei familiari composti da cinque componenti, di cui almeno tre figli minori, è pari a Euro 24.377,39.
(www.inps.it) Circolare 1° marzo 2012, n. 29

Anonimo ha detto...

Buna ziua eu am doi copii nascuti in Italia unul de 8 ani si unul de 1 an cu acte in regula in Italia dar au acte si in tara.Sotul meu lucreaza in Italia autonom iar eu nu lucrez deloc.Dat fiind faptul ca sotul meu este autonom nu putem primi alocatie pe copii in Italia.Intrebarea mea este:putem beneficia de alocatia copiilor in Romania?Pt ca am fost in Focsani la fortele de munca si miau cerut formularul E411 de la INPS din Italia.As dori sa stiu la ce foloseste acest formular si pe al cui nume pot sal completez si daca pot face actele pt cererea alocatiei pe numele meu nu al sotului avand in vedere ca eu nu lucrez doar ca suntem cu acte in regula in Italia pt ca eu sunt in caricul sotului.Va multumesc.

Anonimo ha detto...

buna sunt carmen ,am si eu un baietelde 2 ani si 4 luni are cetatenie italiana ,ca tata lui este italian,dar copilul meu nu a primit nici un ajutor,acum sunt in romania si nu stiu cum sa primesc drepturile copilului,multumesc mamicilor de pretutindeni.....spre sami poata raspunde cineva

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 15 gennaio 2013 08:59.

Buna seara doamna,din formularul E 411 ce trebuie sa-l elibereze INPS-ul rezulta daca pentru copii d-voastra ati primit alocatie in Italia(asegno nucleo familiare).
Va sfatuiesc ca sotul d-voastra sa ia legatura cu contabilul sau,vazand ca lucreaza pe cont propriu,e posibil ca in declaratia sa pe venituri(modello UNICO 740)sa scada IRPEF pentru voi(vazand ca d-voastra sunteti "a carico suo").
Daca nu a facut-o puteti cere de la INPS acest model 411 si pe numele d-voastra,dupa care il prezentati la DMPS din judetul d-voastra si sa solicitati alocatia de stat pentru copii.

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 24 aprile 2013 13:12.

Buna seara doamna Carmen.Pentru a beneficia de alocatie in Romania ar trebui sa transcrieti certificatul de nastere al baietelului in Romania,sa primeasca cetatenia romana(va trebuie estratto di nascita apostilat la Prefettura si tradus in romana,actele de identitate ale parintilor,declaratie ca minorul va avea domiciliul la d-voastra-se prezinta la Consiliul Local unde domiciliati in Romania). Dupa,veti solicita la INPS de rezidenta in Italia modulul 411,pentru a demonstra ca pentru minor nu ati primit in Italia asssegno per il nucleo familiare.Acel modul se va prezenta la DMPS din judetul d-voastra.
Multa bafta

Paula ha detto...

Buna seara, ma numesc Paula, sunt in Italia de putin timp si sunt gravida in luna 8, am card european de asigurari de sanatate (cel albastru) si codice fiscale. Pana acum mi-au facut toate analizele la consultorio (ASL), la spital, fara sa platesc (doar tiket la laborator, o singura data) pt ca mi-au spus ca, cu acest card sunt asigurata. Azi, mi s-a spus ca trebuie sa fac cezariana peste 2 saptamani, din cauza unei complicatii...si mi-au cerut anticipat 2.500 euro pana in ziua internarii, iar dupa in functie de cate zile voi fi internata contravaloarea spitalizarii.Mentionez ca nu lucrez aici, nu am rezidenta si nici tessera sanitaria. Intrebarea mea este: gravidele nu sunt asigurate? nu am drepturi din moment ce in Romania am lucrat peste 10 ani.... multumesc anticipat pt raspuns.

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 26 giugno 2013 23:09.

Buna seara Paula,trebuie sa mergi la ASL de dominicliu si sa ceri sa-ti faca CODICE ENI,trebuie sa ai carte de identitate sau pasaport romanesc valide,sa dai niste declaratii.Acest codice iti da dreptul sa nasti in structurile publie sau private conventionate fara sa platesti.
Daca ai probleme la ASL,chiama Carabinierii,sunt obligati sa-ti elibereza acest document.
Imi permit sa-ti dau un sfat,consulta si un alt spital decat cel in care ai mers pana acum,sa fii consultata si de catre un alt ginecolog.
Mult succes si tine-ma la curet de cum evolueaza lucrurile.
Contacteaza-ma la tel:3334749858 sau e-mail:claudiaspiridon@yahoo.it

Paula ha detto...

buna ziua, sunt Paula, intr-adevar am reusit sa fac rost de acest "codice ENI", sunt foarte bucuroasa. Va multumesc din suflet d-na avocat. Va doresc multa sanatate si toate cele bune.

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 02 luglio 2013 13:54.

Buna Paula,acum dormi,stai linistita si sa ai o nastere usoara.Fa o rugaciune pentru sanatatea mea si a copilului meu.Multa sanatate,tie si copilului tau.

Anonimo ha detto...

buna tuturor ..asi dori sa stiu daca copilul este trecut pe numele tatalui find cetatean italian si asi vrea sa plec in romania ar fi vreo problema sa pot pleca ??va rog mult sa_mi raspundeti va multumesc

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 16 luglio 2013 07:19.

Buna ziua,copilul are doar cetatenia italiana,nu i-ati transcris certificatul de nastere si in Romania?Are carte de identitate italiana sau pasaport romanesc?
In mod normal circulatia copiilor se face cu acordul ambilor parinti,riscul e ca parintele ce n a dat acordul la calatorie sa faca plangere penala pentru furt de minori...
Daca vreti mai multe detalii ma puteti contacta la tel:3334749858 sau e-mail:claudiaspiridon@yahoo.it

Anonimo ha detto...

buna ziua mamici.....intrebarea mea este urmatoarea si eu am nascut aici in italia copilul meu are 1 an si 1 luna a aparut o urgenta in tara acasa la mine nu am cum sa i fac titlul de alatorie fetitei sau certificatul sa merg pana la ambasada nu ma lasa sa plec de urgenta cu fetita daca plec cu avionul doar cu certificatul italian????eu am doar rezidenta fetita e pe numele meu nu mai stiu nimic de tatal fetitei...datimi un sfat va rog

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 19 luglio 2013 12:09.

Nu puteti pleca din Italia doar cu certificatul italian,nu este considerat document de identitate al copilului.
Ce inseamna"fetita e pe numele meu"?In certificatul de nastere nu e trecut tatal,nu a recunoscut-o?Daca e asa el nu are nici un rol in viata copilei,iar dvs.sunteti singura care se ocupa de al si nici o autoritate nu va poate cere lamuriri in privinta tatalui.
Daca aveti urgenta sa plecati in Romania ma tem ca nu puteti sa rezolvati totul in timp foarte scurt.
Incercati sa fiti mai precisa in expunerea starii de fapt a fetitei,imi expuneti o situatie ambigua si nu pot sa va raspund la obiect.
Chiamati-ma si la telefon 3334749858 sau e-mail:claudiaspiridon@yahoo.it

Unknown ha detto...

Buna seara. Sunt o romanca casatorita cu italian si avem o fetita (de 1 an si 3 luni nascuta in Italia). Eu sunt rezidenta in Italia de 9 ani. In Romania ma duc rar, doar sa imi schimb actele care expira. Am carte de identitate italiana si romana. Avem si certificat de casatorie italian si roman. Am vrea sa ne ducem in Romania in vacanta toti 3. Fetita are carte de identitate italiana per l'espatrio unde este scris numele meu si al sotului. Pentru a calatori trebuie sa ii fac certificat de nastere romanesc?? O sa avem probleme a iesi din Romania? Banii sunt cam putini si nu prea vad de ce sa ii fac fetei certificat romanesc. M-am gandit sa renunt si la cetatenia romaneasca, dar ma costa si aia mult. As avea nevoie de un sfat, va rog. Multumesc mult. Aly

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Buna ziua doamna,
fetita dvs este cetatean italian,deci poate calatori doar cu cartea de identitate italiana pe spatele careia sunt scrise numele parintilor.Daca mergeti toti 3 nu mai aveti nevoie de alte acte.In Romania nu aveti de ce sa va temeti,copilul e italian si nu sunteti obligata sa-i transcrieti nasterea acolo.(prin transcrierea certificatului de nastere italian in Romania copilul ar dobandi si cetatenia romana).Sincer nu vad avantaje pentru fetita in a avea cetatenie romana,daca veti voi o sa o poata cere ea sau dvs.si mai tarziu,fara probleme,acum e inutil.
In prezent aveti dubla cetatenie:italiana si romana?Nu renuntati la cetatenia romana,nu se stie niciodata in viata ce o sa se intample…sa nu trebuiasca sa platiti de 2 ori:o data sa renuntati si alta data sa o cereti din nou.Nu va dauneaza cu nimic sa continuati sa fiti cetatean roman

Unknown ha detto...

Multumesc mult doamna Claudia, ma bucur mult ca mi-ati raspuns. Acum pot sta linistita in privinta fetei. :-)
Eu am cetatenie romana, inca nu am cerut si cetatenie italiana. Le pot avea pe amandoua??

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 22 luglio 2013 18:54.

Buna ziua doamna,puteti avea dubla cetatenie:italiana si romana,desi,sincera sa fiu,nu aveti avantaje mari cu cetatenia italiana,doar sa votati,sa mergeti in America fara viza,sa faceti anumite profesii in armata,ministere,etc.Eu am decat cetatenie romana si imi ajunge.Acum suntem in UE,libera circulatie e garantata oricum...
Alegeti dvs.

Unknown ha detto...

Aveti dreptate. Avantaje nu sunt. Raman cu cetatenia mea de roman :-)
Multumesc mult pentru raspunsuri.
Dumnezeu sa va dea sanatate.

Anonimo ha detto...

buna seara doamna avocat.am un baietel de.8 luni nascut aici an italia as dori sa stiu ce drepturi are copilu meu aici .multume

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 18 agosto 2013 21:33.

Buna ziua,
plec de la premiza ca drepturile copiilor sunt egale indiferent de nationalitate.Daca dvs,sau tatal copilui lucrati in regula puteti beneficia de alocatie de la stat(assegni familiari)si sa faceti declaratia pe venituri, modello 730,unde puteti scadea cheltuieli facute pentru copil,plata caminului,medicine,vizite medicale(pastrati toate chitantele din farmacie si de la doctori.
Se poate cere si bonus bebè,dar se face pana la 6 luni de la nestere.Puteti sa va interesati di la primaria unde domiciliati daca acorda ceva ajutoare.
Cam atat,nu sunt mari ajutoare,parintii sa fie sanatosi si sa-si creasca copii,stataul are putine resurse,din pacate...

Anonimo ha detto...

Buna Ziua d-na avocat,eu am un copil de 7 luni,are certificat de nastere romanesc facut la ambasada de la Roma ,vreau Sa stiu daca beneficiaza de alocatia nou nascut din romania ce se da 2 ani si daca certificatul ie ca cel facut in romania. Multumesc

Anonimo ha detto...

buna seara,nu vreau sa deranjez,dar am si eu cateva intrebari..daca ma poate ajuta cineva.am o fetita de 5 ani,e nascuta in romania,sunt divortata de 4 ani....acum de 3 ani traiesc in italia cu fetita...pot beneficia de vreun ajutor pt fetita(tinand cont ca sunt mama-singura)pt ca am 3 luni de cand nu muncesc...Va multumesc

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 04 settembre 2013 17:02

Buna seara, pentru a beneficia de alocatie de stat in Romania cea de pana la 2 ani ai copilului, dar si cea pana la 18 ani, copii trebuie sa fie domiciliati in Romania. Presupun, din cele ce-mi scrieti ca dvs. sunteti in Italia, deci nu puteti beneficia de alocatie in Romania pentru copil. Certificatul de nastere eliberat la consulat e acelasi cu cel eliberat in Romania.

Claudia Spiridon-avocat in Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 02 dicembre 2013 17:35.

Buna seara, imi pare rau ca treceti prin aceasta situatie. statul Italian acorda doar assegni familiari (alocatie ) pentru copii pana la 18 ani, daca lucrati cu contract de munca regular. Cand se face declaratia pe venit (modello 730) se mai pot scadea cheltuielile facute pentru copii, dar banuiesc ca dvs nu intrati in categoriile obligate a face declaratie de venit. Alte ajutoare de la Statul Italian nu aveti. Mai sunt primarii care mai dau ajutoare parintilor, dar trebuie sa fiti foarte atenta cand cereti pentru ca po interveni serviciile sociale si daca vad ca nu aveti cum sa va cresteti fata va poate lua copilul.
Singurul sfat pe care v-il dau e sa mergeti la biserici,CARITAS, sunt institute de maici care ajuta foarte mult femeile singure si dese ori se intereseaza si de un loc de munca. sa nu va fie rusine ce cereti ajutor, din pacate vremurile sunt grele, important e ca vreti sa munciti, orice munca, macar sa treaca perioada aceasta neagra.
Numai bine.

Anonimo ha detto...

Buna, sunt Ionela si locuiesc de 4 ani in Italia cu sotul meu. Amandoi muncim cu contrat si avem acte in regula. Eu sunt insarcinata in 4 luni si stau acasa pt ca au spus ca nu pot munci in fabrica acum ca sunt insarcinata ( au spus ca tine de birocratica; eu munceam intr-o fabrica de amaretti cu contract la o cooperativa). M-au sfatuit sa imi fac documente pt sarcina cu risc, le-am facut si astept raspunsul. INPS-ul ma va plati, dar nu stiu cu cat. In contract scrie ca am dreptul sa ma abtin de la lucru 5 luni, apoi inca 6 luni ( banuiesc ca cele 6 luni dupa ce nasc). Eu nu sunt prea in tema cu ce acte va fi nevoie sa facem. Dar as vrea sa stiu cum putem merge in Romania cu copilul, adica de ce acte avem nevoie. Pt ca noi am vrea ca dupa ce se naste sa mergem sa facem certificatul in Romania si, bineinteles, si botezul il vom face tot acolo. As fi foarte bucuroasa daca cineva mi-ar da un sfat. Noi locuim langa Savona (Genova) si cred ca trebuie sa mergem la Torino in cazul in care avem nevoie de ceva documente. Va multumesc anticipat!

Claudia Spiridon avocat la Baroul Vrancea si la Ordine degli Avvocati di Roma ha detto...

Raspuns la mesajul din 29 marzo 2014 23:06

Buna Ionela, in primul rand iti doresc sa ai o sarcina si o nastere usoara si multa sanatate. INPS plateste pt. sarcina a rischio salarul intreg, pt. ca se considera ca fiind asemanator concediului medical. Poti sta in gravidanta a rischio pana in luna a saptea, din luna a opta de gravidanta incepe concediul de maternitate (cele 5 luni-maternità obligatoria-se compun din 2 luni inainte de nastere si 3 luni dupa ce basti) in care primesti 80% din salar; dupa care poti, daca vrei, sa stai a casa acele 6 luni-maternità facoltativa- in care primesti 30% din salar.
In privinta actelor copilului, cane vreti sa plecati a casa va trebui sa mergeti la consulat la Torino si sa faceti un titlu de calatorie minorului. Se plateste 60€ si pe el se applica fotografia copilului. Atentie ca voi parintii trebuie sa aveti documente de identitate valabile pt. a putea face acest titlu de calatorie. Va trebui sa aveti cu voi: actele voastre de identitate, certif.casatorie, estratto di nascita plurilingue pt. copil (o sa il ceri de la comune unde vei naste).
Dava mai ai nelamuriri ma poti contacta le tel.3334749858.

Anonimo ha detto...

Buna ziua, d.na av. Claudia, observ ca aveti raspuns pentru fiecare dintre noi, tocmai de aceea indraznesc si eu sa imi expun situatia, in speranta ca imi veti raspunde si mie la nelamurirea mea. Sunt casatorita cu un Italian din 2003, in 2004 am nascut un copilas, am locuit pana in 2006 in italia dar nu am luat niciodata alocatie pentru copil. sotul fiind liber profesionist! din 2006 am venit in Romania dar nici aici nu am solicitat alocatie pt copil. a mers coplilasul la gradinita, la scoala, iar acum de la un transfer de la o scoala la alta mi s-a cerut CNP al copilului. As vrea sa stiu daca incep procedura de transcriere al certificatului de nastere, ce drepturi are copilul in Romania si care sunt drepturile pe care le mai are in italia. momentan inca are medic de famnilie in italia tocmai pentru ca mergem cuo problema minora la roma la vizita mai mereu. ma intereseaza pot lua alocatie aici? as putea sa i-au alocatie in italia? mi s-ar da si retroactive daca noi nu am solicitat-o pana acum niciodata? sotul nu rezulta ca a lucrat niciodata nici in Romania nici in italia. Multumesc anticipat si sper sa ma fi facut inteleasa.

Anonimo ha detto...

Buna ziua! Sunt in italia dar nu am rezidenta si pe deasupra sunt si insarcinata. Daca nasc in italia pot primi ajutor de la stat pt copil?

Anonimo ha detto...

Buna ziua,sunt insarcinata in 3 luni si nu am rezidenta,am fost sa-mi fac tesera sanitara provizorie si a zis ca pot sa o ridic dupa 3 luni,pt ca timp de trei luni sunt considerata turist,au mai spus sa ma duc la un medic ginecolog privat....de unde bani pt ca sunt venita numai de o saptamana in italia,si consider ca trebuie monitorizata sarcina pt ca in romania nu am facut nici o analiza.Ce pot sa fac?Mentionez ca stau in Torino.Astept urgent un raspuns.Multumesc!

Unknown ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
maria cornelia ha detto...

Buna seara.scuzsti daca deranjez. Am so eu o intrebare. Am un copil de6 ani. Nascut in Italia. Tatal nu la recumoscut. Desi a semnat registrul de nastere 2luni dupa nastere, copilul are numele meu. De tata nu mai stiu nimic. Copilul are cetatenie romana si actele italiane. Cum fac sa ma intorc in tara?

alina ha detto...

Buna seara.daca eu nu am servici iar sotul lucrează cu contract romanesc în italia si avem un copil de 3 ani primim alocatie???

alina ha detto...

Va rog sa îmi răspundeți pt cei care lucrează fara contract în italia alocația e valabilă???va multumesc frumos

Anonimo ha detto...

buna ziua. am o fetita de 3 luni cu un cetatean albanez,dar nu suntem impreuna,fata e pe numele lui.cum pot sa procedez pt ai face acte romanesti sa pot pleca in tara fara a depinde de el?eu fiind in italia

Anonimo ha detto...

Buna ziua. As dori sa va intreb si eu ceva..va multumesc anticipat ptr raspuns. Sunt romanca casatorita cu un roman. De 8 ani eu lucrez in Italia, cu mine locuieste fata mea( care are 15 ani). Mentionez ca sotul meu locuieste in Romania..dar nu a vrut sa divorteze ca sa nu plateascs pensie alimentara. De cate ori a iesit fata din tara am facut procuri la notar. Acum avand 15 ani di CI italiana..poate circula in UE sau poate iesi di Romania cu aceasta CI italiana, fara procura de la parinti? Avem numai cetatenie romana si eu si fiica mea. Va multumesc!

Anonimo ha detto...

Buna ziua,sunt romanca locuiesc in italia de 7 ani am un baietel, tatal este cetatean albanez as vrea sa stiu ce documente trebuie pentru certificatul de nastere romanesc ( copilul e cetatean roman )Va multumesc anticipat, astept raspuns.

Catalina Sava ha detto...

Raspuns la intrebarea din 10/01/2016 16:25 in noua Rubrica ‏Sfatul avocatului

Catalina Sava ha detto...

Raspuns la intrebarea din 09/01/2016 00:00 in noua Rubrica ‏Sfatul avocatului

Unknown ha detto...

Bunā ziua am o ântrebare de 8 ani ân Italia Si nu mio acceptat de la alocația la fată zicea că nu lucrez că nu am acte Ân regulă, va că nu am 8 ore de lucru şi nu am conteactu de 8 şi âl am de 4 ore mio refuzat mereu de la Imps ACUM am doi copii nu muncesc ŞI soțul munceşte dar nu are Nici un copil in carico pe contract nu vrea patronu săi ânregistreze cum să fac ce acte trebuie să fac pentru alocația copiilor amândoi născuți Ân Italia fata 8 ani băiatu 1 an după băiat primesc carta acquisti De 80 € air fata nimic nu ştiu cum ce documente trebuie cine âmi rāspunde vă MULȚUMESC!

alina ha detto...

Nu mai scrieți oameni buni ca ii de vreo trei luni am intrebat ceva si nimeni nu răspunde. ...Nici o baza....o tara de rahat serios

alina ha detto...

Nu mai scrieți oameni buni ca ii de vreo trei luni am intrebat ceva si nimeni nu răspunde. ...Nici o baza....o tara de rahat serios

Anonimo ha detto...

O intrebare.. copii mei sunt nascuti in Romania care ei beneficeaza de alocatie acuma au 10 ani si 11 ani, de 4 ani suntem in italia eu Romanca tatal copiilor italian nu suntem casatoriti, copii le poarta numele traim impreuna in italia copii sunt in carico al sotului ce i-au scazut din taxe assegni familiari sau cum se numesc cv genul ..are vreo legatura cu alocatia din Romania ?

Anonimo ha detto...

Bună ziua . Sunt minora și însărcinată în 8 luni , sunt necăsătorita însă viitorul meu soț e cu mine aici . Sunt în Italia de 6 luni . Voi putea naște fără sa am probleme , luând în calcul ca copilul va fi recunoscut de tata , eu sunt minora și el major și suntem necăsătoriți ? Plus ca nici un părinte de al meu nu este aici .

Veronica ha detto...

Buna ziua,
Daca eu sunt romanaca si tatal copilul Italian si nasc in Spania, cum pot obtine cetatenia italiana pt copil? Am vorbit la consulatul roman din spania si o sa imi dea certificate de nastere romanesc pentru copil, dar vreau cetatetie italiana pentru el. Trebuie sa merg in Italia cu copilul?

Anonimo ha detto...

buna, am si eu o intrebare! sunt divortata cu doi copii nascuti in italia,fostul sot plateste pensie alimentara de 150 de euro pentru ambii copii ,specific ca el lucreaza legal in italia. acum am aflat ca incaseaza alocatie dupa fete, care sunt legal in custodia mea prin hotarare judecatoreasca!!! ce pot face pentru ca nu e corect sa incaseze fostul sot alocatia iar fetele mele sa nu beneficieze de acest drept! va multumesc anticipat!

anonim ha detto...

buna,am si eu o intrebare ,urmeza sa nasc in decembrie in bulgaria tatal copilului bulgar eu romanca ,daca ma duc in romania pot sa ii fac certificat romanesc dar sa il pastreze si cel pe bulgaresc ,pot sa iau si din romania alocatie?

Unknown ha detto...

Buna eu sunt minora si trebuie sa nasc in italia. Spunemi ce probleme sunt ca si minora

Unknown ha detto...

Buna eu sunt minora si trebuie sa nasc in italia. Spunemi ce probleme sunt ca si minora

Unknown ha detto...

Buna ziua ma numesc ionut si avem un baitel de un an si 3 luni...de curand ne-am intors din italia si am vrea sa-i facem baietelului certificat de nastere romanesc...avem estratto de nascita plurilingue cerut de abasada romana de la roma pentru eliberarea titlui de calatorie act necesar pentru a putea calatori...unde ne putem adresa pentru a depune actele necesare(mentionez ca locuim cu chirie la o adresa diferita de ceea din buletine) va multumesc!!!

Anonimo ha detto...

buna seara
am si eu o mare nelamurire
Sunt casatorita in italia cu citadin italian, si vreau sa imi fac si eu citadinata italiana.
intrebarea mea este: DE CE trebuie, ( sunt obligata prin lege) sa ma inscriu in registrele romanesti si sa imi fac certificatul de casatorie romanesc?? Daca eu m'am casatorit cu legea italiana ( am ramas cu numele de nubila) si am ales regimul de " separazioni dei beni", ce e al tau e al tau, si inainte si dupa, si ce e al meu din inante si dupa casatorie , adica daca vreau sa imi cumpar o casa in romania nu am nevoie si de semnatura sotului, decid eu pentru mine, si el pentru el.

imi spun ca e o obligatie ca o sa imi trebuiasca cand renoiesc buletinul. Dar daca numele nu e schimbat, si starea civila nu e obligatorie scrisa pe buletin, nu vad unde e toata aceasta OBLIGATIE si la ce imi foloseste certificatul de casatorie romanesc? Cand imi fac actele pentru cetatenie italiana o sa am probleme? Pentru actele necesare pentru cetatenie italiana : - cazierul tradus, buletinul, si certificatul italian de casatorie , nu romanesc..

Am scris cam mult.. Intrebarea mea este: De ce e o obligatie, daca nu am nici o obligatie sa fac si certificatul de casatorie romanesc? Doar pentru ca sunt cetateana romanca? Si daca nu fac, ce se intampla? Fac puscarie?

Copii nu avem.. oricum daca vom face, vor fi cetateni italiani. In Romania doar eu mai merg odata la doi, trei ani..El nu a fost niciodata si nu va merge niciodata acolo. Nu am nimic acolo.. Familia mea, casa mea e in Itlaia.

Multumesc pentru rabdarea care o aveti cu fiecare, inculs eu :))

Unknown ha detto...

Buna seara.
Am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta. Am 2 copii amandoi nascuti in italia .
La primul copil la nastere am luat 2000 de euro aproape insa la al doilea nu am luat nimic . Copilul are 2 luni acum si ne am intors in romania.de tot nu.mai.avem treaba in italia de loc ne am intors sa facem in tara un viitor la copii nostri. Intrebarea mea este bani de la nastere pentru al doilea copil ii pot cere in romania? Va multumes

Maria ha detto...

Bună ziua doamna avocat eu am o fetita de 4ani nascuta în italia tatăl este marokin dar nu l-am mai văzut de 2ani cum pot sai fac certificat de naștere romanesc fără tata

Maria ha detto...

???????????????

Unknown ha detto...

Buna am și iu o întrebare dacă eu sunt căsătorita cu romîn și iu sunt Moldoveanca trebuie să nasc acum luna asta in Italia se plătește spitalizarea ?? Că eu nuam acte numai pașaport pentru 90 de zile

Miruna ha detto...

Bună ziua,Doamna Avocat!Am si eu o nelamurire cu privire la fetita mea de 10 luni!!!Eu sunt casatorita cu alt bărbat si am facut fetita cu un altul,fara ca sa fiu inca divortata!Fetita este nascuta in Italia,intrebarea este:ii pot face buletin italian pt a putea calatorii in Romania si pt a ma intoarce dupa???Certificat românesc de nastere,stiu ca inca nu-i pot face,decat după ce divortez ori fac testul de paternitate!!!Mă puteți ajuta cu un răspuns???

Avv. Claudia Spiridon ha detto...

Va rif sa-mi scrieti ce nationalitate are tatal natural al fetite. Raspunsul la problema d-voastra rispondere acest fapt.

Anonimo ha detto...

Buna ziua!

Ma numesc Monica si am o intrebare: eu, impreuna cu sotul meu am venit in Italia. Ne am gasit chirie si codice fiscale si, cam atat momentan. Eu sunt insarcinata in 6 luni si voiam sa stiu cum am putea face rost de tesera medicala si de rezidenta, in conditiile in care, momentan, sotul meu nu lucreaza.As dori sa stiu cum as putea sa ma inscriu la un medic si sa fac analizele necesare.
Multumesc!

Catalina ha detto...

Controlati daca aveti Cardul european de asigurari de sanatate din Romania care va asigura asistenta sanitara in UE.

In orice caz, conform legii italiene: "Asistenta sanitară este recunoscută integral pentru femeia gravidă. Cetăteana străină, însărcinată, are dreptul exceptării de la plata tichetului pentru toate examinările de diagnosticare instrumentală si de laborator si pentru toate prestatiile de specialitate cuprinse în calendarul S.S.N., în scopul protectiei maternitătii."
... http://www.aslromab.it/cittadini/servizi/stranieri/docs_stranieri/Romeno_guida%201.pdf
http://www.aslromab.it/cittadini/servizi/stranieri/index.php

http://www.salute.gov.it/portale/salute/p1_5.jsp?lingua=italiano&id=193&area=Servizi_per_persone_o_situazioni_speciali :
"La tutela della maternità
Tutte le donne presenti in Italia hanno diritto alla tutela della maternità, anche se non sono regolari.
Se aspetti un bambino, puoi rivolgerti al tuo medico di famiglia o al consultorio più vicino e usufruire di un programma specifico che ti accompagnerà fino ai primi mesi di vita del bambino.
Il programma comprende l’assistenza:
durante la gravidanza: visite ostetriche, ecografie, controlli ed esami strumentali, corsi di preparazione al parto
al momento del parto: assistenza durante il travaglio e il parto, educazione e sostegno all’allattamento al seno e alle prime cure al neonato dopo il parto: in particolare visite mediche specialistiche."

Va puteti adresa la un "Consultorio", unde consultul ginecologic este gratuit, sau la un ginecolog particular, cu plata, care nu cere documente.

Tesera sanitara italiana este gratuita pentru cei care lucreaza;
inscrierea voluntara la Serviciul sanitar italian are un cost de 388 euro la an (de la 1 ianuarie la 31 decembrie), dar presupun ca aveti cardul european de asigurari de sanatate din Romania.

Unknown ha detto...

Buna ziua eu sunt in italiI și aș vrea să mă întorc și eu și soțul în România am lucrat cu acte în regulă și eu și soțul ,soțul a primit un ajutor de la statul italian dar acum și-a dat demisia ca sa mergem în țară și nu mai primim nici un ajutor din partea statului italian . Întrebarea mea este ce acte ar trebui obtinut din italia pentru a putea primi alocația în țară copilul are un an și 7 luni

Mira ha detto...

Buna seara, am și eu o întrebare, va rog sa ma ajutați. Suntem in Italia, soțul muncește legal aici, eu și copilul nu avem încă rezidenta, (copilul merge la școala tot ok, avem doar codice fiscal) sa ne facem rezidenta in baza soțului durează pina in februarie, trebuie sa traduc și legalizez certificatul de naștere a copilului și de căsătorie. Acum am aflat ca sunt insarcinata, întrebarea mea este următoare dacă pot beneficia aci in Italia de asistenta medicală gratuită pe perioada gravidității și la naștere și dacă statul italian oferă alocație copiilor cetățenilor Romani născuți in Italia și dacă da, atunci ce suma și pentru ce perioada?! Menționez faptul ca suntem cetățeni Ramani născuți in Moldova.

Maria ha detto...

Buna ziua ! Sunt Maria , trăiesc in Italia de 5 ani , am lucrat când cu contract de munca când nu . Nu mereu in regula . Am născut de foarte puțin timp și trebuie sa ii fac documentul copilului . Nu știu cum sa procedez , având in vedere ca tatăl lui e albanez , in comuna îmi cere sa ii dau o citadinanta ca sa pot sa ii fac documentul . Tatăl copilului așteaptă citadinanta de ceva timp . Trebuie sa i a curând citadinanta italiana . El așteaptă sa decidem împreuna dacă sa ii dau citadinanta romană sau albaneza ca in curând sa primească pe cea italiana sau sa ii dau citadinanta romană și sa aștepte pana la 18 ani pentru citadinanta italiana . Întrebarea mea e : ce sa fac ? Care sunt beneficiile sau dezavantajele urmând una din cele doua decizi ? Va rog dacă puteți sa ma ajutați și pe mine .

Unknown ha detto...

Buna ziua ma numesc Nicoleta! Am o mare problema daca poate cineva sa ma ajute cu raspunsul in cazul meu. Va multumesc! Am o fetita de 1 an care am nascut.o in Romania dupa 5 luni am venit in italia impreuna cu tatal fetitei care nu suntem casatoriti doar fetita e pe numele lui. . Am mers doar eu la munca pt ca el nu gasise munca care ii placea lui... acum ne.am despartit el a plecat in Romania unde el primeste si banii de paternitate iar eu am ramas aici in italia impreuna cu mama mea si fetita Dar so tot ma ameninta ca ma Da in tribunal si ca eu trebuie sa ma duc fortat prin lege sa stau in Romania de ce fetita s.a nascut in Romania. E posibil asa ceva? Eu cu fetita avem aici rezidentza eu muncesc . El nu ma ajuta cu nimic si so nu a avut niciodata rezidentza aici.

Unknown ha detto...

Buna ziua.Ma numesc Liviu si sunt in Italia impreuna cu sotia din 2005.Am 2 copii nascuti aici in 2011 si 2012.A-s vrea sa stiu daca certificatele de nastere pe care o sa le inscriu la consulatul Bolognia sunt valabile si pt.intoarcere din Romania sau in tara trebuie sa fac si alte documente?Va multumesc anticipat.

Catalina ha detto...

Pentru intrebarea din 17 mai: Titlul de calatorie de la Consulat este necesar sa mergeti in Romania, unde le veti face documentele.
http://roma.mae.ro/node/271

Unknown ha detto...

Buna seara...o internare va rog frumos sa mi spunti dc eu pot lua alocatie pt copilul meu care are varata de 3 ani si 7 luni daca pot beneficia si de alocatie din romania?am prietene care le da si din romania si din italia...noi muncim legale in italia?multumesc anticipat

Catalina ha detto...

Buna ziua. Depinde de situatia in care va aflati. Am postat un articol in care sunt explicate diferitele situatii la adresa https://www.romeninitalia.com/2019/09/ce-alocatie-primesc-copiii-romanilor.html . Numai bine!

Eva Gertrud Lucas ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.

Posta un commento