Începând de astăzi, 1 iulie, românii din străinătate care şi-au pierdut documentele de identitate îşi vor putea obţine în aceeaşi zi titlurile de călătorie, iar cei care au nevoie de confirmarea faptului că deţin permise de conducere, aceasta se poate face, de asemenea, în aceeaşi zi.
Acest lucru este posibil datorită unui sistem care facilitează verificarea în timp real a datelor personale ale cetăţenilor români din străinătate şi care este funcţional de astăzi la toate misiunile României din întreaga lume. Sistemul este realizat de MAE în colaborare cu structurile specializate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Sistemul a fost prezentat în premieră de către ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu, în cadrul unei conferinţe de presă, la 21 iunie 2009 si reprezintă un element important în reforma serviciilor consulare.
Printre beneficiile aduse cetăţenilor români din afara ţării se numără: reducerea timpilor de aşteptare, care se consumau până acum cu transmiterea corespondenţei către structurile competente ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin intermediul MAE şi comunicarea răspunsului pe aceeaşi cale. De asemenea, un alt beneficiu este cel al reducerii cheltuielilor cetăţenilor pentru obţinerea documentelor. Taxele consulare pentru eliberarea acestor documente nu se schimbă, acestea fiind stabilite prin lege, însă economiile provin din faptul că persoanele interesate nu vor mai fi nevoite să aştepte zile întregi, cu plata cazării şi cheltuielilor de întreţinere, pentru confirmarea identităţii în vederea eliberării unui titlu de călătorie.
Aceeaşi situaţie este şi în cazul permiselor de conducere, cu precizarea că, având posibilitatea accesului direct la baza de date, consulul, cu sprijinul colegului din Centrala MAE, este în măsură să confirme în timp real existenţa permisului în cazul în care un cetăţean român este oprit în trafic în străinătate şi există dubii asupra autenticităţii permisului său. Menţionăm faptul că permisele de conducere vor fi în continuare eliberate de autorităţile abilitate şi nu de oficiile consulare.
Prin intermediul sistemului, personalul specializat al MAE va verifica: identitatea persoanelor care solicită titluri de călătorie după ce şi-au pierdut sau le-au fost furate aceste documente; existenţa permiselor de conducere.
Sistemul a fost pus în practică începând din 22 iunie, pentru verificarea funcţionalităţii lui, iar de astăzi, 1 iulie proiectul a devenit deplin operaţional la toate misiunile României din întreaga lume.
Sursa: Ministerul Afacerilor Externe.
domenica 5 luglio 2009
Noul sistem pentru verificarea în timp real a datelor personale ale cetăţenilor români din străinătate este activ
Pubblicato da Catalina Sava alle 21:15
Iscriviti a:
Commenti sul post (Atom)
Nessun commento:
Posta un commento