INFRASTRUCTURĂ Autorităţile de la Budapesta se mişcă mult mai repede
de Cristian Matache
Tronsonul dintre Nădlac şi Arad s-a împotmolit în exproprieri şi despăgubiri
Începerea lucrărilor pe această secţiune este programată în 2009
După 1990, în România s-au construit în medie 10 kilometri de autostradă pe an
Autorităţile maghiare au inaugurat la finele săptămânii trecute construcţia autostrăzii ce va lega oraşul Szeged de localitatea Nagylac, aflată la graniţa cu România, în dreptul oraşului Nădlac.
Prima porţiune din această autostradă, în lungime de 31,6 km, între Szeged şi Mako, va fi gata în 2010, urmând ca secţiunea dintre Mako şi punctul de frontieră Nagylac/Nădlac de aproximativ 20 de km, să fie extinsă ulterior. Costurile proiectului au fost estimate la 265 milioane de euro, două treimi din sumă fiind asigurate de Uniunea Europeană, iar restul de către autorităţile de la Budapesta. Tronsonul de autostradă Szeged-Nagylac face parte din coridorul IV paneuropean care se continuă în România prin Arad, Timişoara, Lugoj, Sibiu, Bucureşti şi Constanţa. Dacă ungurii mai au puţin şi aduc autostrada aproape de ţara noastră, autorităţile de la Bucureşti sunt încă la stadiul de birocraţie.
Autostrada există doar pe hârtie iar procesul de evaluare a terenurilor şi cel de despăgubire a proprietarilor este în fază incipentă. Acum se aşteaptă finalizarea studiului de fezabilitate undeva prin luna noiembrie. În aceste condiţii, autostrada construită de vecini se va opri mai mult ca sigur în câmp pentru că nu va exista o conexiune cu o corespondenţă românească, cel puţin pentru o bună bucată de timp. Începerea lucrărilor efective este programată cel mai probabil în luna martie 2009, iar termenul de execuţie să se întindă până în 2012. Valoarea tronsonului de autostradă se ridică la aproape 200 milioane de euro.
Ritm de melc
În România ritmul de construcţie al porţiunilor de autostradă este foarte lent. În 2007 de exemplu s-au realizat doar 13,6 kilometri de autostradă, adică centura oraşului Piteşti. Pentru 2008 se vor recepţiona doar 25 de kilometri din viitoarea autostradă Transilvania, ce este construită de firma americană Bechtel. Per total, noi deţinem în jur de 280 de kilometri de autostradă funcţionali, ceea ce înseamnă că ne situăm la coada Europei din acest punct de vedere. Practic, după 1990, în România s-au construit în medie cam 10 kilometri de autostradă pe an. Guvernanţii plănuiesc însă să depăşească cu mult această medie astfel încât până în 2013 să avem 1.800 de kilometri, majoritatea acestora urmând să fie recepţionaţi după 2010.
Sursa: Gandul.
de Cristian Matache
Tronsonul dintre Nădlac şi Arad s-a împotmolit în exproprieri şi despăgubiri
Începerea lucrărilor pe această secţiune este programată în 2009
După 1990, în România s-au construit în medie 10 kilometri de autostradă pe an
Autorităţile maghiare au inaugurat la finele săptămânii trecute construcţia autostrăzii ce va lega oraşul Szeged de localitatea Nagylac, aflată la graniţa cu România, în dreptul oraşului Nădlac.
Prima porţiune din această autostradă, în lungime de 31,6 km, între Szeged şi Mako, va fi gata în 2010, urmând ca secţiunea dintre Mako şi punctul de frontieră Nagylac/Nădlac de aproximativ 20 de km, să fie extinsă ulterior. Costurile proiectului au fost estimate la 265 milioane de euro, două treimi din sumă fiind asigurate de Uniunea Europeană, iar restul de către autorităţile de la Budapesta. Tronsonul de autostradă Szeged-Nagylac face parte din coridorul IV paneuropean care se continuă în România prin Arad, Timişoara, Lugoj, Sibiu, Bucureşti şi Constanţa. Dacă ungurii mai au puţin şi aduc autostrada aproape de ţara noastră, autorităţile de la Bucureşti sunt încă la stadiul de birocraţie.
Autostrada există doar pe hârtie iar procesul de evaluare a terenurilor şi cel de despăgubire a proprietarilor este în fază incipentă. Acum se aşteaptă finalizarea studiului de fezabilitate undeva prin luna noiembrie. În aceste condiţii, autostrada construită de vecini se va opri mai mult ca sigur în câmp pentru că nu va exista o conexiune cu o corespondenţă românească, cel puţin pentru o bună bucată de timp. Începerea lucrărilor efective este programată cel mai probabil în luna martie 2009, iar termenul de execuţie să se întindă până în 2012. Valoarea tronsonului de autostradă se ridică la aproape 200 milioane de euro.
Ritm de melc
În România ritmul de construcţie al porţiunilor de autostradă este foarte lent. În 2007 de exemplu s-au realizat doar 13,6 kilometri de autostradă, adică centura oraşului Piteşti. Pentru 2008 se vor recepţiona doar 25 de kilometri din viitoarea autostradă Transilvania, ce este construită de firma americană Bechtel. Per total, noi deţinem în jur de 280 de kilometri de autostradă funcţionali, ceea ce înseamnă că ne situăm la coada Europei din acest punct de vedere. Practic, după 1990, în România s-au construit în medie cam 10 kilometri de autostradă pe an. Guvernanţii plănuiesc însă să depăşească cu mult această medie astfel încât până în 2013 să avem 1.800 de kilometri, majoritatea acestora urmând să fie recepţionaţi după 2010.
Sursa: Gandul.
1 commento:
da,o sa avem 5000 km de autostrada....dar in 2199!!!
Posta un commento