La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

domenica 10 gennaio 2010

"Mutu e mândria mea"


Mihai Ianovschi, antrenorul care l-a descoperit pe "Briliant", spune că fotbalistul Fiorentinei e cel mai bun produs al său. Tehnicianul îl sfătuieşte pe Mutu, care azi a împlinit 31 de ani, să se gândească şi la viitor şi să accepte o ofertă
care să-i asigure un venit mai mare decât în Italia.

"Nici nu îmi vine să cred că timpul a trecut atât de repede. Auzi, 31 de ani. Incredibil", gândeşte cu voce tare Mihai Ianovschi, şeful Centrului
de Copii şi Juniori "Leonte Ianovschi", din cadrul clubului FC Argeş. Omul care l-a descoperit pe Mutu îşi pune ochelarii şi butonează telefonul mobil.

"De fiecare dată când a dat de vreun necaz, el s-a ridicat şi mai puternic"

"I-am dat un mesaj lui Adi, de ziua lui. Nu îmi permit să-l deranjez sunându-l. Mă apelează el când are să-mi spună ceva", spune Ianovschi. Tehnicianul încearcă să rememoreze, pentru evz.ro, cele mai frumoase amintiri cu Adrian Mutu.

"E mândria mea, să ştiţi. Cineva mi-a zis, nu de mult, că am avut noroc atunci când l-am întâlnit pe Mutu. Ştiţi ce i-am răspuns? Că şi Mutu a avut noroc atunci când m-a întâlnit pe mine! Îi urmăresc activitatea de când a plecat de aici, de la Piteşti. Adi Mutu trăieşte într-o altă lume, dar, faţă de mine, a rămas acelaşi om deosebit. Când sunt doar eu cu el, redevine cel din copilărie. Nu se exteriorizează. Îl iubesc pentru că e puternic. De fiecare dată când a dat de vreun necaz, el s-a ridicat şi mai puternic. Ăsta e Adrian Mutu al meu", mărturiseşte Ianovschi.

"Toţi marii fotbalişti fac asta"

Mihai Ianovschi e de părere că Adrian Mutu ar trebui să dea curs
unei oferte solide din punct de vedere financiar, peste ceea ce îi oferă în acest moment Fiorentina.

"Fotbalul e trecător în viaţă. Eu nu îi dau sfaturi lui Mutu, pentru că întotdeauna a luat decizii singur. E puternic. De mic şi-a luat soarta în mâini. Cred că acum s-a potolit din toate punctele de vedere şi el va decide ceea ce e mai bine pentru viitorul său. L-aş sfătui totuşi să aleagă şi cu mintea. Toţi marii fotbalişti fac asta. Pleacă la un moment dat pentru bani mulţi, într-un loc unde, în plus
, sunt şi foarte respectaţi", e de părere Ianovschi, care spune că echipa naţională are nevoie în continuare de Mutu.

Tehnicianul şi-a amintit, preţ de câteva clipe, de perioada de început a carierei lui Mutu.

"Sunt un norocos"

"A venit la club în septembrie 1988. Cum aş putea uita asta? Multă lume m-a întrebat dacă l-am văzut încă de atunci pe viitorul fotbalist Mutu. Aş fi ipocrit să spun că da. De valoarea unui copil
începi să te lămureşti de abia pe la 14 ani. Cine spune altceva, vorbeşte prostii. Ştiu însă că la 14 ani, Adi Mutu era deja la echipa naţională de juniori. A progresat apoi fantastic", povesteşte Ianovschi.

Omul care, de ani buni, duce mai departe munca celebrului său tată, Leonte, deplânge soarta sectorului juvenil din România.

"Investiţiile în copii şi juniori sunt zero în România în acest moment. E tragic ce se întâmplă. Ştiu cluburi în Liga I ai căror oficiali se bat cu pumnul în piept, dar care nu şi-au mai plătit antrenorii de luni bune. În curând, echipele se vor numi FC Părinţii. Ei sunt singurii care investesc. Fotbalul românesc e, din acest motiv, în pericol", e convins Mihai Ianovschi.

Revenind la Mutu, antrenorul piteştean încheie: "Sunt un norocos. Puţini antrenori se pot lăuda că le-a ieşit din mâini un asemenea produs. O dată în viaţă ai o asemenea şansă".

Sursa: Evenimentul Zilei

Nessun commento:

Posta un commento