La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

sabato 15 novembre 2008

Impreuna alegem viitorul nostru


Traiesc in Italia de 15 ani. Am parcurs toate etapele integrarii profesionale si sociale ca orice roman care pleaca de acasa pentru a-si imbunatati nivelul de trai. Am reusit, cu multa rabdare si perseverenta, sa imi indeplinesc obiectivele, iar de cativa ani activez in sectorul voluntariatului pentru a da o mana de ajutor romanilor in nevoie care emigreaza in Italia. Ca presedinte al Ligii Romanilor din Italia am sprijinit asociatiile romanilor din diaspora si am devenit un partener de incredere pentru autoritatile italiene cu care am organizat numeroase conferinte de informare legislativa. Am avut peste 160 de prezente (2007-2008) in mass-media italiene in prima linie pentru apararea imaginii romanilor. Acum sunt candidatul Dvs. la Senat din partea partidului PSD pentru a va reprezenta in Parlamentul Romaniei.
Cunosc problemele cu care se confrunta romanii din strainatate, de aceea programul meu pentru urmatorii 4 ani este legat exclusiv de Diaspora si de asteptarile Dvs fata de viitorul Senator. Vom depune eforturi pentru a convinge statele care inca mentin restrictii pe piata muncii pentru cetatenii romani sa renunte la acestea; astfel vom reduce munca la negru si vom incerca sa asiguram un loc de munca legal. Vom combate abuzurile contra minorilor si vom incerca sa protejam copii romani abandonati in Romania de catre parintii plecati la lucru. De asemenea, vom oferi copiilor ce se nasc sau traiesc in strainatate posibilitatea sa studieze limba romana prin asigurarea educatiei si a profesorilor, alegand cadre didactice chiar din romanii care traiesc in strainatate. Vom stimula organizarea romanilor din afara granitelor tarii in forme asociative, le vom facilita accesul la finantare si interactiunea cu organizatiile si comunitatile romanesti de acasa. Vom sprijini biserica si lacasele de cult in jurul carora romanii pastreaza traditiile si credinta stramoseasca. Trebuie sa valorificam potentialul de imagine si diplomatic al comunitatilor romanesti din afara tarii pentru promovarea imaginii Romaniei. Nu cersetorii si muncitorii la negru sunt motivele imaginii negative pe care o avem in Europa, ci episoadele de microcriminalitate care trebuie combatute.
In aceasta campanie electorala am decis sa ma dedic intalnirilor cu electorii si sa merg oriunde voi fi chemat. Ceea ce va propun este disponibilitatea mea de a va asculta si de a va raspunde la mesaje. Campania mea este construita cu ajutorul vostru: difuzand mesajele voastre, asteptarile si sugestiile pe care le primesc zi de zi. Daca ma veti alege, acest dialog va deveni o constanta a colaborarii noastre, caci eu sunt un roman emigrant ca si voi si stiu ca numai impreuna vom construi un viitor mai bun.

Candidat pentru Senatul României



Invitam ceilalti candidati sa ne trimita comunicatele proprii pentru a le publica pe site-ul nostru. Autorii isi rezerva dreptul de a selecta doar cele pertinente cu subiectul site-ului.

Nessun commento:

Posta un commento