La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza dal paese natale.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Comunitatea Românească în Italia

Locul unde comunitatea românească se regăsește zilnic în știri, noutăți, mărturii, informații și sfaturi, pentru a nu uita rădăcinile și a trăi mai bine departe de țara natală. Informații utile pentru românii care trăiesc în Italia, despre oportunitățile pe care le oferă realitatea din jur și pentru a deveni cetățeni activi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate! Commenta gli articoli pubblicati!

lunedì 15 febbraio 2010

Cariile italienilor întreţin un stomatolog român

În timp ce românii din străinătate profită de fiecare vizită acasă pentru a trece pe la cabinetul stomatologic, în Italia, un medic român încearcă să se impune în faţa concurenţei puternice.

Preţurile la serviciile stomatologice din ţările occidentale sunt considerabil mai mari decât cele din România. De aceea, o parte dintre imigranţii români care revin, anual, în ţară au început să programeze, printre altele, şi vizite la stomatolog.

În Italia, la Padova există, de puţină vreme, un medic stomatolog român care practică această meserie şi încearcă să se adapteze condiţiilor de criză. Regretul său este că, până acum, nu mulţi dintre românii stabiliţi în zonă au apelat la serviciile sale.

Doctorul Bruno Dragota are 42 de ani şi este originar din Drobeta Turnu Severin. După 14 ani de carieră în sistemul sanitar românesc, a decis să emigreze în Italia. Prima vizită a fost într-un concediu. Apoi, în 2007, după ce România a aderat la Uniunea Europeană, iar condiţiile de migrare şi de muncă în alte state s-au mai relaxat, a decis să rămână în Italia.

Cu diplomă de doctor, lucrător în fabrică

Începutul său în Peninsulă nu a fost la fel de uşor. Până când documentele şi diplomele sale de specialitate au obţinut echivalentul în legislaţia Italiană, doctorul a fost nevoit să lucreze şi în fabrică, pentru a se putea întreţine.

“În Italia am venit în 2006, doar pentru un scurt concediu. Am descoperit faptul că îmi pot echivala studiile şi am posibilităţi sigure de a profesa. M-am întors în 2007 cu gândul de a rămâne şi a-mi practica meseria, Italia având o plajă largă de posibilităţi. Timp de doi ani însă, am lucrat ca mecanic în fabrică, pentru a mă întreţine pe perioada în care trebuia să-mi echivalez studiile şi să susţin examenele. În plus, aveam nevoie şi de documentele de rezidenţă”, rememorează românul începutul vieţii sale ca imigrant în Peninsulă.

Doctorul Dragota a povestit despre dezamăgirile şi satisfacţiile pe care le-a avut de când este în Italia. “Am avut multe momente grele, dar niciodată pentru faptul că sunt român. Din contră. Pot spune că am fost apreciat pe unde am lucrat. Pe de o parte, cea mai mare satisfacţie pe care am avut-o, a fost când am luat examenul de intrare în Colegiul Medicilor din Italia şi am primit dreptul de a profesa în această ţară. Pe de altă parte, dezamăgirea este că recunoaşterea mea ca medic stomatolog a venit o dată cu criza.”

În prezent, medicul român profesează într-o clinică particulară, unde are cabinet propriu. “A trebuit să lucrez de probă mai mult de cinci luni de zile, iar, în final, după ce am luat examenele, mi s-a pus la dispoziţie un cabinet propriu. În cadrul clinicii, unde sunt patru cabinete, se execută orice tip de lucrări şi intervenţii stomatologice, cu materiale de ultimă generaţie şi aparatură deosebită. Mă pot declara deosebit de încântat. Este exact ceea ce am dorit din punct de vedere professional!”

Dantura de criză, în rate

Din cauza situaţiei economice actuale, afacerea doctorului Bruno Dragota a trebuit să se adapteze acestei situaţii. “Peste tot se simte criza şi era clar că şi în cazul nostru se vor resimţi multe anomalii. Se ştie că tarifele, în cazul lucrărilor sau intervenţiilor dentare, costă destul de mult. Din acest motiv, mulţi români preferă să aştepte perioada concediului şi să meargă în România pentru a-şi rezolva problemele. La clinica noastră, însă s-au revizuit tarifele şi politica de plată. Astfel, există posibilitatea plăţii în rate, chiar şi după executarea întregii lucrări, iar aceste lucruri ne-au făcut să ne menţinem activitatea foarte bine.”

Pacienţii, în mare parte italieni, sunt foarte mulţumiţi de serviciile medicului român şi mulţi sunt surprinşi atunci când află despre rădăcinile sale.

“Nu am avut niciodată probleme din punct de vedere profesional. E drept că unii se miră când le spun că sunt român, dar nu le schimbă cu nimic comportamentul. Până acum, nu prea am avut pacienţi români, poate şi datorită faptului că nu ştiu că în cadrul clinicii există un medic, conaţional de-al lor. Cu comunitatea am luat contact prin intermediul preşedintelui asociaţiei Romeni di Padova domnul inginer Die Nicolae Alexandru şi trăiesc cu speranţa că vom colabora o bună bucată de timp.”

În opinia sa, românii din Italia ar trebui să fie mai bine ocrotiţi de către statul român, dar la rândul lor trebuie să dea dovadă că provin dintr-o ţară europeană, civilizată.

“Cred că politica românească externă poate influenţa modul de viaţă al românilor din afara ţării, prin menţinerea legăturilor la nivel înalt cu statele membre UE şi perfecţionarea acordurilor comunitare. Integrarea românilor în societăţile unde trăiesc se face însă individual. Sprijinirea asociaţiilor românilor din afara ţării este foarte importantă şi statul român trebuie să se implice mai mult în activitatea acestora, atât financiar cât şi logistic. Prin intermediul lor, imaginea Romaniei poate fi îmbunătăţită. Politica internă nu lasă, deocamdată, să se întrevadă o ridicare a nivelului de trai care să ne determine să ne întoarcem acasă. Ubi bene, ubi patria spunea Cicero. Italia, pentru mine, e ţara de adopţie unde mă simt bine şi sper să rămân pentru totdeauna. Legile trebuie respectate şi dezaprob actele iresponsabile a unor concetăţeni. Nu exista însă pădure fără uscături. Chiar şi aşa, în rândurile noastre, ale românilor aflaţi în Peninsulă, sunt multe valori care vor contribui, cu siguranţă, la dezvoltarea societăţii italiene”, consideră medicul.

Fonte: Evenimentul Zilei

20 commenti:

Anonimo ha detto...

vreau si eu datele de contact ale acestui medic sau al cabinetului

Anonimo ha detto...

Salve , unde pot sa-l contactez ..?
multumesc

Anonimo ha detto...

as vrea si eu adresa sau un nr de tel.

Anonimo ha detto...

DANA,vreau si eu sa-l contactez,locuiesc in milano si tot incerc sa caut un doctor stomatolog roman dar nu gasesc.vrea si eu adresa sau nr. de telefon

Anonimo ha detto...

as vrea si eu adresa si numarul de telefon.multumesc

Anonimo ha detto...

Nr de tel al medicului stomatolog este 3491036065

Anonimo ha detto...

Doctor Stomatolog Roman la Firenze: http://stomatologromanfirenze.webs.com

Anonimo ha detto...

Stie cineva ce preturi are? ms

Anonimo ha detto...

Preturi destul de bune....e o persoana extraordinata, te ajuta f mult.
Multumesc dr Bruno!

Anonimo ha detto...

Scuze, ma corectez O PERSOANA EXTRAODINARA....

Anonimo ha detto...

va rog datim adresasau nr.tef.a unui stomatolog roman in firenze.nr. meu de tef.3898880452.va multumesc





Anonimo ha detto...

un medic stomatolog roman in firenze,daca stie cineva va rog ajutatima.tef.3898880452 multumesc

Anonimo ha detto...

ciao! vrea sa iau si eu legatura cu Doctorul Bruno Dragota ...cine imi rasp la mesaj???vreau yahoo lui..nr orice..dar vreau vb cu el...multumesc

Anonimo ha detto...

C'è una dentista di Cluj che ha uno studio a Firenze e riceve su appuntamento: 3333662994

Anonimo ha detto...

Caut un doctor dentist roman in torin stie cineva?

Anonimo ha detto...

Merg 200 de kilometri pentru acest doctor nu neaparat pentru pretul plombelor ci si cum lucreaza de bine

Anonimo ha detto...

eu caut un dentist roman care lucreaza in Marche,daca stii va rog sa imi lasati adresa lui.multumesc.

Anonimo ha detto...

Stie cineva un dentist bun la torino,va m
ultumesc

Denis ha detto...

Buna ziua! Imi poate spune si mie cineva care este adresa de email a domnului doctor?

Gusti64 ha detto...

Locuiesc în Padova și aș fi interesat de serviciile dlui doctor Bruno, dacă aș putea afla adresa clinicii unde profesează!?🤔👍

Posta un commento